Na val; wanneer nieuwe cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polkiej

Re: Na val; wanneer nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:33

ik had tijdje trg ook een hersenschudding & een zwaargekneusde of gebroken neus.

Zelf hebben we toen een nieuwe cap gekocht.
omdat het toch veiliger zou zijn,
wnt die waar ik mee gevallen was zou niet meer zo goed beschermen als ik nog een x met deze cap zou vallen werd me verteld.;)

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:49

misschien kunnen jullie mij ook helpen:

donderdag ben ik ook gevallen samen met mijn pony ik lande op de linkerkant van mijn gezicht en ook een klein beetje op mijn hoofd.
Nu het ik in mijn onderkaak een scheur in het tandvlees tot op het bot moest gehecht worden enzo.

Maar nu keek ik naar mijn cap hij was wel echt enorm vies van de bagger enzo.. maar ik zag er aan de buitenkant geen beschadegingen aan alleen aan de achter/buitenkant was zegmaar het suede een beetje los het zat dan wat hoger dan het captuigje. (ik heb de HH pro plus)
ik hoop dat jullie het een beetje snappen wat ik bedoel en anders kan ik wel een foto maken :)

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:28

ik zou ook een nieuwe kopen zoals gezegd!
je bent zo te horen toch best haar gevallen..
het zekere voor het onzekere nemen ;)

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:45

Ik zou een nieuwe kopen want je kan het risico niet nemen te gaan rijden en misschien, hoop het niet voor je, weer zo'n smak maken en dat je cap dan kapot valt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:47

ik ben tijdje terug ook hard gevallen van bokkend paard in galop, had mn pols en stuitje gekneusd, maar was niet op mn hoofd gevallen ofzo, dus ik vind het een beetje nutteloos om daarvoor een nieuwe cap te kopen.. ;)

maar als ik wel op mn hoofd was gevallen had ik het denk ik wel gedaan hoor! :j

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:45

Ik zou toch gewoon een nieuwe cap kopen, je weet nooit of deze cap nog geschikt is. En daarom zou ik dan toch het zekere voor het onzekere nemen, veel beterschap verder!

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:01

Je kan het beste een nieuwe cap kopen, deze kan namelijk van de binnenkant beschadigd zijn. Je kan ook doorrijden met deze cap, maar dat raad ik je niet aan.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:03

Als je op je hoofd/cap bent gevallen dan zou ik dat zeker doen. Nu is hij niet meer 100% veilig.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:11

ik maak paardenzadelmak dus val er vaak af .. ben wel gek als ik elke maand een nieuwe cap moet aanschaffen :P dacht het dus mooi niet

Elllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:15

Ik zou ook een nieuwe cap kopen ;)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:18

Ik rij nu al 5 jaar met de zelfde cap, ben er vaak van af gekukeld maar heb nooit een andere cap gehad ;)
Moet maar eens tijd worden hè ;)

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:20

Er wordt altijd gezegd dat het toch verstandig is om een nieuwe te kopen, als je 'echt' zo gevallen bent dat je cap ook wat te verduren heeft gehad. In elk geval goed kijken of ie gebroken is. Anders kan het een duur grapje worden *D maar wel superbelangrijk dat ie nog goed is natuurlijk!

Hester16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:08

Bij de goede ruitersportzaak kun je je cap na laten kijken, maar omdat jouw val je een hersenschudding heeft opgeleverd ben ik er bijna zeker van dat je genoodzaakt bent een nieuwe cap aan te schaffen! Veiligheid boven alles.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:14

Ik weet niet of ik het mag vragen, maar om er een ander topic over te openen is ook weer zo'n gedoe terwijl dit topic er ook al is. Dus vraag ik het maar.

Ik ben een jaar geleden een keer gevallen, tegen de bakrand met mijn hoofd. (Lag ondersteboven en weetikveel wel niet) had alleen een paar blauwe plekken en geen hoofdpijn. Het was niet zeer hard dus geen nieuwe cap gekocht.

En nog steeds met dezelfde cap:
Een paar maanden geleden ben ik van een pony gevallen en die stond half op mijn cap, half op mijn hoofd. Ik wist toen nog niet dat je dan het beste een nieuwe cap kon kopen. Voor mijn gevoel zit mijn cap nog wel goed etc. Maar ik heb sinds kort een deukje in mijn cap ontdekt.

Moet ik nu een nieuwe cap kopen of niet? Ik was het toch al van plan, maar nu ik dit weet wil ik er het liefst vandaag één kopen. Stel dat je valt en dat je cap niet meer goed beschermt. (En toen ik was gevallen wist ik nog niet dat je het beste na elke harde val een nieuwe cap kunt kopen)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:28

Ik zou eerst je cap nalaten kijken en als die 'afgekeurd' word een nieuwe kopen... stel dat die goed is, dan gooi je een goeie cap weg, dat is ook zo zonde.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:41

Of een cap stuk is kun je aan de buitenkant meestal niet zien. je hebt een hersenschudding met cap, dus dat betekent waarschijnlijk dat je vol op je hoofd en dus op je cap bent gevallen. Niet meer vertrouwen en gewoon een nieuwe kopen.

Zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer, en het is het risico niet waard om het erop te gokken

sophiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:06

Een nieuwe kopen, zeker omdat je al aangeeft dat je een hersenschudding hebt ben je dus op je hoofd gevallen. Beter wel dan niet

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:13

Ik zou een nieuwe cap kopen, ze zien er van buiten niet kapot uit maar ze zijn niet meer zo goed voor een volgende harde val... of in iedergeval meestal niet meer.
Mijn advies ga eens naar de paarden winkel en laat hem even nakijken, en volg hun advies op.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:21

Ik ben van mijn trekpaard afgevallen toen hij schrok en steigerde (bij het inrijden) en heb daar ook een flinke hersenpudding aan overgehouden. Aan mijn cap was niks te zien en heb daardoor er niet eens aan gedacht een nieuwe te kopen. Na al die verhalen ga ik 'm toch maar vervangen denk ik...

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:24

Ja nieuwe kopen, ik had ook een hersenschudding na een val, de buitenkant van de cap was niet beschadigd, maar toen we hem openmaakte zat er in de (piepschuimen?) vulling een fikse deuk..

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:43

Ik zou gewoon een nieuwe cap kopen. Als je zo hard bent gevallen dat je bewusteloos bent geraakt moet het toch een flinke klap zijn geweest.

miranda19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:13

gewoon een nieuwe kopen

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:38

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen ;)

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:41

Als je op je hoofd bent gevallen, een nieuwe cap.
Ben je op je kont gevallen lijkt het me niet echt nodig.
Maar ja, het advies om na elke val een nieuwe cap te kopen zal ook niet uit de lucht zijn gevallen.. toch?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:01

Inderdaad als je flink gevallen bent een nieuwe cap kopen. Wij rijden zelf hier ook motor en daar geldt altijd hetzelfde voor. Aan de buitenkant hoef je niets te zien, maar inwendig kan het toch stuk zijn (geldt trouwens ook voor autostoeltjes :) ).