Laten keuren door eigen dierenarts?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 01:04

@crossmonster, het is een ongeveer 1.68 hoge, 12 jarige kwpn'er in de lagere prijsklasse. Mede door de prijs hebben we besloten af te zien van een rontgenologische keuring, hoewel we beseffen dat dat toch altijd meer zekerheid geeft.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:14

je mag hem op proef nemen.
het veiligste dan is op proef nemen,bevalt het paard dan na ongeveer 2 weken bij jou op stal laten keuren.
niet goed,paard terug!

CM_

Re: Laten keuren door eigen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 04:54

Goede afspraken maken bij op proef nemen dan.

En gezien de prijsklasse en leeftijd, zou ik hem liever nog wel gekeurd zien op de foto's .

Goedkoop is vaak duurkoop, waarom is ie zo goedkoop?Heeft ie lichte gebreken of schoonheidsfoutjes? Of weten de verkopers wat ie mankeert en proberen ze door de lage prijs rontchenfoto's te voorkomen?
Ik ben heel erg sceptisch (en terecht) mbt goedkopere paarden.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:46

Eigen DA!

Heb ooit een paard verkocht waarvan de kopers een DA hadden uitgezocht die ik nooit zou nemen. Die DA had het paard goed gekeurd terwijl hij de buifproef niet geheel heeft gedaan. Als ik de koper was had ik het paard laten staan.

Omdat die DA zei dat ie goed was hebben ze hem gekocht!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:05

CarpeDiem schreef:
Een paard valt niet om van 5 uur op de trailer. Dus dat zou mijn bezwaar niet zijn :n

Als ie gewoon rad is als ze van huis gaat, en als ie zaterdag met het rijden Safe aanvoelt zou ik het erop wagen.

Iedere dierenarts snapt dat ie na 2,5 uur op de wagen staan soms wat stijf is(zeker jonge dieren omdat die vaak nog niet zo lang op een trailer hebben gestaan). Wij keuren m dan vaak voorlopig goed, en kijken een week later nog eventjes.

Als verkoper zou dat voor mij wél een bezwaar zijn.
Ik geef geen paard mee als de verkoop niet definitief is en als verkoper wil ik ALTIJD bij een keuring zijn.
Er zijn hier buiten mijn vaste DA binnen een uur rijden diverse klinieken die klinisch & röntgenologisch kunnen keuren en dat ook voor de meeste grote verzekeringen doen en zelfs hengsten veterinair mogen keuren voor diverse stamboeken.
Verder mag iedere koper contact opnemen met mijn vaste DA om naar het verleden van het dier te vragen, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Maar ik ga als verkoper niet een hele dag met een dier op pad. Ook als een paard ggk wordt, moet je dan nog weer een paar uur terug rijden met trailer.
Als een koper geen vertrouwen heeft in 4 of meer klinieken binnen een redelijke afstand, dan zijn er 2 mogelijkheden.
Of er wordt betaald voor het vervoer en mijn tijd (heen & terug) of de koper zoekt verder naar een ander paard.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:46

Het paard staat inmiddels bij mij op stal. Is goedgekeurd door de dierenarts van mijn keuze, zonder enige bemerkingen. De reis terug viel nog enorm mee, we hebben er 3,5 uur over gedaan en verliep prima. Ik heb met de verkoper afspraken gemaakt over een proefperiode en dit op laten nemen in het koopcontract.
Heel erg bedankt voor jullie commentaar, ik leer hier ontzettend veel van.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:03

gefeliciteerd meid.
veel geluk met je aanwinst. ;)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 22:53

Dank je wel!