Rectiligne of Lipica leren rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontjee1

Re: Rectiligne of Lipica leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:06

Soepele laarzen, mooie modellen en zeer betaalbaar. Heb ze nu een tijdje en zien er nog steeds heel mooi uit, af en toe even invetten.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:52

Rectiligne laarzen zijn niet voor iedereen op maat te maken. Bij mij konden ze in ieder geval niet op maat gemaakt worden, dus als je een eindje buiten de standaard maten valt heb je al een probleem..
Ik zou dat eerst eens na laten kijken.
Bovendien zijn er zat Derby's tussen de 200 en 300 euro. Cavallo is ook een hele goede optie.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:31

Ik heb ook Rectiligne laarzen gehad, was maatwerk voor een ander, heb ze tweedehands gekocht.
Heel fijn zacht leer, ik hou niet van dat harde leer. Ze waren bij mij na 3 jaar nog hartstikke mooi, alleen waren mijn kuitjes eruit gegroeid :)) Heb nu Derby's op maat laten maken en heb die nu een jaar, hele fijne laarzen ook!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:34

take_one schreef:
Nou fijn dat er ook mensen zijn met goede ervaringen. :Y)

Ik heb ze altijd goed onderhouden, elke dag maakte ik ze schoon met speciaal spul, en om de dag met ledervet.
Dus wat ik fout heb gedaan.. geen idee.. weet wel dat ik mijn laatste rectiligne laars bijna in de vuilnisbak gemieterd heb.

Je hebt er om de dag ledervet opgesmeerd. ;)
Nooit ledervet of olie op je laarzen doen, alleen schoonmaken met een vochtige doek, een dagje laten drogen, en dan schoenpoets erop.

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:41

_Irene11_ schreef:
Beschadigen de laarzen van Lipica (snel)?
En hoeveel kost het op maat maken?

Ik heb nu een jaar laarzen van Lipica, bruine met rits en veters en op maat gemaakt.
Ik heb er 12 weken op moeten wachten, wel lang maar ze zitten als gegoten.
Ik heb er volgens mij 130 voor betaald...ik weet het niet zo goed meer.

Maar ze beschadigen inderdaad snel, de binnenkant is bij mij al helemaal zwart/beschadigd.
Maar als je ze vaak genoeg insmeerd vind ik ze er goed uitzien, de buitenkant is nog mooi.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:05

ik heb ook lipica's.
de lange wachttijd vond ik niet zo'n probleem, dat weet je van te voren dus je kan er rekening mee houden.
Ik vind ze erg lekker zitten, leer is heerlijk soepel.
Heb ze nu ong 4 maanden en heb ze welgeteld 2x schoongemaakt en gepoetst.. maar ze zien er nog keurig uit.
enige liche beschadigingen die er op zitten zijn bij mn sporen.. want ik heb geen spoorbeschermers ^^

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:29

Ik ga ook lipica's bestellen. Ze zijn echt mooi! En qua prijs zijn ze super!

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:28

Misschien kun je ook eens over Konigs denken? Ik heb zelf Konigs laarzen en vind ze heel erg mooi (slank bij de enkels etc). Ik heb ook heel lang gedacht over welk merk ik moest nemen maar uiteindelijk hoorde ik over Konigs de meest positieve verhalen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:44

Königs zijn niet echt sportief.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:41

De rectiligne laarzen die ik bij walter heb gekocht zaten precies goed.
Ik heb nog nooit zulke fijne laarzen gehad.
De rits zat er standaard bij in en dat wil ik er ook zeker in hebben.
Ze zijn nou drie jaar oud, de zijde aan de kuiten beginnen alleen te verkleuren, maar dat hebben alle laarzen volgens mij wel.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:14

Ik weet niet of het klopt, maar heb gehoord dat degene die Lipica laarzen maakt is overleden dus dat die niet meer gemaakt worden?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:23

Er is gelukkig nog een gedeelte van de familie over, die gewoon verder gaan met het familiebedrijf. Laarzen genoeg dus!
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 13-02-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:24

EsBianc van wie heb je dat gehoord? Misschien kan je beter eerst het Lipica topic lezen voordat je zo'n antwoord neer zet.

Heb m'n blauwe lipica's 5 jaar en ze zijn nog super. Spons ze na het rijden af en een paar keer per jaar poets ik ze goed met schoensmeer. Voor foto's zie het topic.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 19:41

sjaantje schreef:
Königs zijn niet echt sportief.

Ja idd. En ze zijn ook te duur.

feya1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:04

ik heb rectiligne laarzen. ze zijn heel fijn en soepel! ook fijn voor het springen:P en je hoeft ze helemaal niet in te rijden, ze zijn gelijk goed. er zijn heel veel verschillende maten(hoogte en breedtematen), is ook handig als je geen standaarmaat hebt!. ze bevallen me echt goed:P

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:10

Ik denk dat je toch voor jezelf zult moeten beslissen, want de antwoorden hier lopen erg uiteen.

Zo ben ik ontzettend tevreden over mijn Lipica's! Zitten al vanaf dag 1 als gegoten, en ze zien er ook nog netjes uit (maar vooruit ik heb ze dan nog niet superlang).