Echt goede stalschoenen, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:58

Die Rimfrost schoenen heb ik ook gehad en die zijn inderdaad fijn. Qua onderhoud hoef je er niks aan te doen, want het is kunststof.

Omdat ik graag leren schoenen wilde en ik de meeste schoenen binnen een paar maanden kapot heb, was ik ook op zoek naar echt sterke stal/rijschoenen. Nu heb ik een paar Blundstones. Ik heb ze alweer twee jaar wat voor mijn doen echt lang is. Ze beginnen minder te worden, maar dat komt doordat mijn pup er wat aan heeft zitten kauwen, dus niet door normale slijtage.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:02

Ik werk in een outdoor zaak en werk dus veel met wandel en bergschoenen en gebruik dus mijn wandelschoenen voor bij de paarden :D
Bergschoenen zijn veel te zwaar en stug om te rijden.
je hebt catagorieen in wandel-bergschoenen, ik gebruim het liefst een a-b hoogstens een b-schoen, vanaf de c-klasse is eigenlijk al te zwaar.
Wandelschoenen met gore-tex zijn waterdicht, winddicht en ademend.
Koop een degelijk merk en geef het wat onderhoud en je doet er jaren mee.

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:06

Vandaag heb ik mijn Ariat Terrain schoenen terug gebracht naar Divoza. Ik vind niet dat zulke dure schoenen na zo'n korte tijd al stuk horen te gaan (na 3 weken liet de lijm tussen de zool en schoen al los..) heb ze alleen vandaag pas kunnen inleveren omdat ik in Australië zat. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Meer mensen met die problemen hebben met de duurzaamheid van Ariat...?

roosboom

Re: Echt goede stalschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:52

mountain horse zijn super stevig!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:24

Mijn vrouw heeft een type van Mountain Horse, met een verstevigde neus erin. Loopt goed en blijft nu een jaar lang goed. Wel iedere week reinigen en leer onderhouden.

Een gewone set veiligheidsschoenen van een goed merk (bata, atlas of emma) voldoen ook erg goed. Stevig, goede zool, waterdicht en duurzaam.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:26

Mountain Peak van Scapino. Zijn ademend door gore-tex en ik krijg er geen koude voeten in. Zijn ook niet zo duur ook.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:29

Ik heb Ariats van ong. €300.-
Ik heb ze nu ong. een half jaartje, en doe er alles mee en zien er nog goed uit en zitten heerlijk!
Daarvoor had ikze van HH, maar die waren snel kapot..

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:44

Ik heb ook mountein horse schoenen. Ik had ook eerst ariat nou ik kon er ook niet langer van 5maand mee, overal zaten scheuren in. Die mountain horse schoenen heb ik nu een jaar echt nog geen scheurtje te vinden. En vet ze bijna nooit in.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:08

ik heb die van harry's horse
die zijn wel makkelijk...
ik heb ze al een jaar, en ik heb er gewoon mee kunnen rijden [ook met sporen] zitten erg ruim
en zijn makkelijk in onderhoud
ik heb wel de echt lederen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:13

Mountain horse zijn idd erg fijn,

ben zelf ook een drama met onderhouden van schoenen, maar met nauwelijks onderhoud gaan de mijne toch al zn 2 jaar mee. Doe zo heel nu en dan spul erop (veel te weinig is mss 3 keer gebeurt ofzo) en ze zijn nog nauwelijks versleten.

KylaSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:21

Harry's Horse stalschoenen zitten ook heerlijk.
Lekker warm gevoerd en zowel draagbaar in de zomer en winter! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:25

Ik zweer bij Mountain Horse.
Ik heb het oude model, met die ruit van binnen, daar is helaas het ijzer onderuit, zijn wel al 10 jaar oud, verder nog wel te dragen en vorig jaar kwam ik zo'n zelfde schoen bij toeval tegen in de ruitersportzaak, ietwat nieuwer maar worden niet meer gemaakt, mooi voor een prikje kunnen kopen en het liefst trek ik ze niet meer uit.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:28

Ik heb volgens mij Global Miami, igg de bruine met een vetertje aan de voorkant en een rits aan de achterkant. Waren volgens mij iets van 50 euro, doe er al jaren mee en zijn nog steeds in zeer goede staat en waterdicht. Als ik evenementen met het ehbo-team draai heb ik ze ook altijd aan dus kilometers hebben ze ook al genoeg gemaakt. Voor echt slecht weer en avonturen in de waterbak (ik men) heb ik bij een tuincentrum outdoor schoenen gekocht, ziet er uit als een kruising tussen een regenlaars en een stalschoen.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:56

de mondoni exellent heb ik altijd al gehad, gaan lang mee, en zitten ook heel fijn! je hebt er ook neit heel veel onderhoud aan, behalve als je ze graag heel erg schoon wilt houden zo dat ze glimmen of wat dan ook, maja, zo horen stalschoenen er voor mij niet uit te zien! :P
ze kosten (gewoon bij de welkoop komen ze bij mij vandaan) rond de 40/50 euro volgens mij. dus is ook een goede prijs! ze zijn ook water dicht!

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 01:00

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:45

Ik heb maar weer eens een paar Hawk bergschoenen bij de Makro gehaald (ong 50 euro), doe ik een klein jaar mee maar wandel en ook veel mee.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:40

Ik heb Mountain Horse. Moutain rider II :Y) Heeerlijke schoenen!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:46

Ikzelf heb gewoon bergschoenen gekocht als stalschoenen.
Zitten heerlijk! Het merk is Hawks geloof ik.
Ze zijn best wel groot/lomp, dus echt 'verfijnd' kun je er niet mee rijden. Maar voor hier en daar een ritje, gaat dat makkelijk.
Maar er zullen ook genoeg modellen zijn, die wel wat smaller gebouwd zijn.

Voor deze heb ik 40 euro betaald bij de Makro.
En ik heb ze nu zo'n 1,5 jaar(?) Wel onregelmatig gebruikt.
Maar niet tot nauwelijks beschadigingen.

joeysgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:24

Ik heb gewoon ariats, ze gaan bij mij ook maar iets van een jaar mee.
Vaak is het ook zo dat je gedeeltelijk ook voor het naampje betaalt he, de prijs zegt verders niets over de kwaliteit! ;)

Gootje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:10

Roosjelief schreef:
ik ben over gestapt op beg/wandelschoenen. Isolatie zooltjes erin, klaar!
Geen last van koude voeten.
Geen last van natte voeten.
Kan je prima me rijden.
Kun je prima hele dagen op lopen.

Ervaring heeft bij mij gelerd dat die schoenen die speciaal voor paarden ontworpen zijn eigenlijk wienig voorstellen...

ja dat heb ik nu ook!
ik heb echt slechte voeten maar op mijn ''berg'' schoenen kan ik de hele dag rond lopen

groetjes

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:06

Ik heb Kieffer's, met nog een aantal bij ons op stal. De Ariat's werden ineens niet meer verkocht bij de plaatselijke ruitersportzaak, dus toen zijn we daarop overgestapt. Een STUK vriendelijker voor de portemonnee (geloof 90E), heb ze nu zeker 2 jaar en banjer ook overal doorheen met die dingen.
Zijn ook onderhoudsvrij, is namelijk geen leer, maar een soort waterdicht kunststof. Niet stug trouwens.
Zijn prima dingen!

Deze (of ongeveer) zijn het:
http://www.horseshopper.nl/index.php?mo ... &prod=1426