Beperkte keuze voor ruiters met een maatje meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:18

bij epplejeck hebben ze hele leuke rijbroeken heb zelf wel maatje 36 maar hebben ook mooie hippe kleuren en ruitje t/m maat 48

Roxx

Re: Beperkte keuze voor ruiters met een maatje meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:23

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:31

Ik heb me die vraag al vaak gesteld... Of er niet veel ruiters zijn met 'problemen' bij het vinden van broeken in die maten. Ik ben zo iemand met 'een verkeerd model' voor een rijbroek. In normale kleding heb ik bovenmaat 38, ondermaat 42. Ik heb brede heupen, een serieuze achterkant, zware bovenbenen, zware kuiten... De laatste rijbroek die ik gekocht heb (pikeur) zat ik aan maat 44, wat in die winkel (toch wel een relatief grote winkel) wel de grootste maat was die ze verkochten. Ik had voor mijn wedstrijdbroek in die maat welgeteld keuze uit drie verschillende broeken... Ik heb toen écht overwogen om een mannenbroek te komen, die pasten me aan mijn benen véél beter (vermits de mannenbroeken toch standaard een pak losser zijn aan de bovenbenen, bij mij sloot dat mooi aan :+).
Ik vind nog genoeg met mijn maat, maar ik heb dan ook geen heel grote maat... Ik ken heel wat mensen die een heel pak breder zijn als mij, en ook rijden. Ik heb geen idee waar zij hun rijbroeken halen :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:20

Misterylady schreef:
Ik ken genoeg mensen die van boven maat 42 hebben maar voor broeken 44/46 nodig hebben vanwege hun bouw. En die zijn verder echt niet te zwaar.

Zoals ik dus.. Bovenkant maat 38/40, en onderkant maat 44.. ik ben dan wel 80kg.. Maar dat mag ook wel met m'n 1.80.. Ik loop er dus ook vaak tegenaan dat ik geen leuke broeken kan kopen.. Alleen maar saaie effen broeken.. Nooit is wat vrolijks.. Een lederen zitvlak is voor mij een must.. Dus heb ik nog minder keus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:00

hmm ja ik vind een lederen zitvlak erg vervelend, maar pikeur montana en anky gaan wel erg goed.. En ik ben toch behoorlijk peervormig :D

@tantjeuh, je hebt ook gewoon winkels die helemaal geen grotere maten in het assortiment opnemen :) ... Dus de grootte van de winkel zegt niet per sé iets :)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:26

Ik wil juist niets anders dan een leren zitvlak. Helaas gaan de broeken daar vaak wel een stuk strakker van zitten omdat dat deel natuurlijk niet meerekt. En dan wordt het helemaal moeilijk om een passende broek te vinden als je een vrouw van 1.93 met een paar pondjes extra bent.......

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:53

Misterylady schreef:
ecyoj schreef:
Inderdaad de comfort line van ooteman vind ik ook ideaal. En die zitten wat hoger (tenminste die ik heb)

Is dat nog een bepaald merk of is dat een eigen merk van Ooteman?

Dat is het eigenmerk van Ooteman

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:56

Darkness85 schreef:
Misterylady schreef:
Ik ken genoeg mensen die van boven maat 42 hebben maar voor broeken 44/46 nodig hebben vanwege hun bouw. En die zijn verder echt niet te zwaar.

Zoals ik dus.. Bovenkant maat 38/40, en onderkant maat 44.. ik ben dan wel 80kg.. Maar dat mag ook wel met m'n 1.80.. Ik loop er dus ook vaak tegenaan dat ik geen leuke broeken kan kopen.. Alleen maar saaie effen broeken.. Nooit is wat vrolijks.. Een lederen zitvlak is voor mij een must.. Dus heb ik nog minder keus..

Ik heb ook liefst een lederezitvlak.
waar ik dan tegenaanloop is dat die broeken toch wat kleiner vallen lijkt wel.

edit: lees dat jij dat ook hebt

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:27

Ik zoek een mooie zwarte of grijze rijbroek met ledere zit
maat (normaal kleding) 44
iemand enig idee voor een goeie? en een webshop(werk fultime weinig tijd voor winkelen)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:08

Ik heb er ook last van, de grootste maat is mij meestel net te klein. Liefst heb ik broeken met lederen zitvlak en die wat duurzamer zijn dan de mondini's want dit zijn bij mij na een jaar op, cavallo daarintegen gaat rustig jaren mee, maar daar pas ik (helaas) niet meer in.

Ik heb een mailwisseling gehad met iemand van Epplejeck over dit probleem, want ook hun rijbroeken zijn niet groter dan een krappe 46 en ze zouden er wat aan doen.

Bij Horka kan je ze krijgen, maar dat gaat vaak alleen op bestelling en retourneren is vaak niet mogelijk.
Ik meende me te herinneren dat er een aantal maanden terug iemand bezig was een lijn op te zetten voor grotere maten, ik heb het even terug gezocht en NesyD heeft eind 2007 een balletje opgegooid, ik ben benieuwd of ze nog verder is gekomen met de plannen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:14

Met rijbroeken heb ik nooit zo'n probleem, maar ik ben gezegend met een mooie voorgevel en brede schouders. Rijbloezen en rijjasjes zijn voor mij dus een probleem. Die kan ik echt nooit vinden dat ze ook nog dicht gaan en ik voldoende schoudervrijheid houd.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:11

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:43

Ik ben ook niet de kleinste maar met rijbroeken red ik me prima met een maat 44/46.(zowel HH, Cavallo als Eurostar)
Jasjes, blousjes etc dat is voor mij het probleem. Mijn armen zijn te strak, en over het borst gedeelte nog maar te zwijgen.
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 04-02-09 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:47

Wat ik graag zou willen zien, is mooie lange rijsjasjes. A la pikeur, maar dan ook maat 48 (dat heb ik qua jasje nodig, gewone kleding zit ik op 44/46)
Broeken idem. Mooie hoge broeken met bandplooi, steekzakken en lederen zitvlak. Die gewoon als een echte maat 46 vallen.
Pikeur/Anky/PK/ noem maar op, valt bijna allemaal één tot twee maten kleiner. PK gaat bijvoorbeeld maar tot XL (=42).

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:49

ecyoj schreef:
iemand enig idee voor een goeie? en een webshop(werk fultime weinig tijd voor winkelen)

Divoza gaat ook tot maat 46! Broeken zijn erg fijn!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:55

En mijn probleem is vaak dat die grotere maten dan ook meteen grote kuit maten hebben.

miss_white54

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:38

ik ben hier ook wel benieuwd naar..
Ben 1.75 maar heb maat 48.. En heb dus een rijbroek via marktplaats gekocht maat 46
en ze zei dat ie goed zal vallen nou amme nooit niet want kom er neit in!!

Wil wel een kunstlederen zitvlak!

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:59

ik heb op dit moment maat 46 en ik merk wel dat er eigenlijk alleen broeken zijn in effe kleuren, het zou leuk zijn om ook ruitjes enzo te hebben in grotere maten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:07

ik ga dit even volgen; ook leuke winterjassen á la equitheme(dus met leuke kleurtjes)zouden meer dan welkom zijn

ardith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:44

het lijkt mij inderdaad erg lastig om goede leuke rijbroeken in een maatje meer te vinden. Ik heb zelf ook een maatje meer, en ik durf er eigenlijk niet eens in 1. Ik rij wel en wat anders totdat die dag dat ik er weer in pas weer is gekomen.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:03

LaFunkyJazz schreef:
ecyoj schreef:

Divoza gaat ook tot maat 46! Broeken zijn erg fijn!

Ik vind de stofqualiteit van divoza erg slecht. De laatste die ik heb gehad zat t ledere zitvlak voor geen meter.
Nu 1 van comfort line dus denk dat het er weer 1 van die wordt maar dat is ook zn stoffe.
Wil een glade broek eigenlijk
maja
maat 44
met ledere zitvlak
zoek dat maar is :S

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:53

Ik vind de divoza broeken best fijn. Geen pikeur kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:00

ik heb ook 2 van divoza maat 50 :o

zitten super lekker met zitvlak

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:06

welk type dan

Nadia
Oppermuts
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:46

Menino schreef:
Echter denk ik niet dat 50+ er een brede markt voor is. Vraag is of het dan nog verstandig is om paard te rijden :o (ik heb daar nu zelf ookal heel lang in dubio over gezeten..)

Zelf heb ik ook maat 50+ en rij ook nog wel hoor. Alleen niet heel veel...maar soms maak ik wel een lekker ritje. Ik heb de herenbroeken van Mondoni, met een leren zitvlak. Ik vind ze heerlijk zitten, alleen jammer dat ze weinig leuke kleuren hebben.

Menino schreef:
Ik wil niemand beledigen hoor...

Dat doe je wel ;(

samantha21 schreef:
Ik weet dat de Mr Eds hier bij ons een tijd terug in onderhandeling was met een Engels bedrijf om grote maten in een betaalbare klasse aan te kunnen bieden. Of ze er ook zo ver mee is gekomen weet ik niet.

Klopt en ondertussen verkopen ze die kleding ook :j Het merk is Fuller Fillies :D
Ik heb zelf een 4-in-1-jas van dat merk en hij is geweldig!! *\o/*

Misterylady schreef:
Heb namelijk net die van Horka gevonden maar die zijn best prijzig.

Klopt ook, bij XL Equestrian kan je die broeken bestellen. Maar ze zijn heel duur en je moet toeslag betalen vanaf een bepaalde maat. Hoe bedoel je discriminatie?? >;)

ingvdh schreef:
Bij Horka kan je ze krijgen, maar dat gaat vaak alleen op bestelling en retourneren is vaak niet mogelijk.
Ik meende me te herinneren dat er een aantal maanden terug iemand bezig was een lijn op te zetten voor grotere maten, ik heb het even terug gezocht en NesyD heeft eind 2007 een balletje opgegooid, ik ben benieuwd of ze nog verder is gekomen met de plannen.

Van dat retourneren is inderdaad zo, ze maken de broek speciaal op maat en nemen em niet terug. Schiet ook niet op dus.
Bij NesyD staan de grote maten even op een laag pitje, maar neem anders eens contact op met LCharlotte@bokt, zij verkoopt in haar winkel (Mr. Ed Store Maastricht) sinds kort het merk Fuller Fillies. Helemaal super en ze verkopen alleen kleding vanaf maat 46 :D

Wildgirl schreef:
ik ga dit even volgen; ook leuke winterjassen á la equitheme(dus met leuke kleurtjes)zouden meer dan welkom zijn

Kijk maar eens in dit topic...Fuller Fillies