Mijn knotjes, PLUIZEN!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Re: Mijn knotjes, PLUIZEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:21

Hoe maken jullie altijd de hoofdknot? Ook met naald en draad of met elastiek? Want bij mij zitten er altijd vet veel pluisjes bij de voorpluk, wat blijft het mooist/best zitten?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:38

Met elastiekjes.
Eerst het haar invlechten, hele kleine plukjes nemen (paard zijn hoofd beneden houden met een plukje hoor). Stiekje aan het einde.
4x dubbelvouwen (lange manen) en weer een stiek erom.

Dan steken er hier en daar wel wat haren uit, maar die kunnen me gestolen worden. Ik ga geen chemische troep in het haar van mijn paard smeren, omdat er een paar haren omhoog steken. Die ene punt die me dat heeeeeeeeeeeeeeeeel misschien gaat kosten bij het onderdeel verzorging, die rijd ik liever goed door een goede proef neer te zetten. Als ik met dat ene puntje een winstpunt haal en zonder dat puntje niet, dan zit er ergens anders iets goed fout.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:24

Och, die chemische troep smeer ik ook al zo'n 20 jaar in mijn eigen haar, en al bijna 12 jaar in paardenhaar, dus dat zal allemaal wel meevallen. Na de wedstrijd even goed uitborstelen of desnoods nog eens de manen wassen en dan hebben ze daar echt geen last van. De eerste klap is een daalder waard, als een jury regelmatig in de proef een zeven maakt van die zes of een acht van die zeven omdat ie gecharmeerd is van de combinatie, dan des te beter :D

Voorpluk doe ik bij dunne manen met elastiekjes (enkele vlecht gewoon opknotten), bij dikke met naald en draad (invlechten en opnaaien).

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:26

ILoveMyHorse schreef:
Hoe maken jullie altijd de hoofdknot? Ook met naald en draad of met elastiek? Want bij mij zitten er altijd vet veel pluisjes bij de voorpluk, wat blijft het mooist/best zitten?

die doe ik wel met elastiek, ben veelste bang dat ik perongeluk een pluk wegknip als ik het met N&D zou doen :o
de manen valt dat niet zo op, maar de voorpluk is heilig bij mij :D :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:11

Die chemische troep doe ik er ook in hoor :j

De KWPN'er die ik rijd heeft lange manen, dus die gaan in een hengstenvlecht op wedstrijd.

Uitkammen, mouse erin, vlechten en haarlak erover.

ilovehorsesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:50

ik doe er ook haarlak op :P

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:25

Denk dat ik ook mouse of haarlak ga gebruiken, de mijne heeft ook van die mini haartjes er tussen en dan gaat idd pluizen.

Dit ligt echt aan de soort manen. Vorige paard wat ik reed had daar weinig last van.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:27

Er beetje haarlak in spuiten, stond ook op de website van Anky tips van haar Grooms ^^

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:34

Ik maak de hoofknot altijd met een 'invlecht' en elastiek.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:47

Mijn paard zijn manen krijg ik ook nooit netjes en strak in een knotje. Ga toch eens die mouse halen want overal piekes er tussenuit is ook niet alles. Vlecht overingens wel met N&D ook vooraan.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:50

Ik ben zelf enorm fan van Quic Braid, daar krijg je de boel heel mooi strak mee. Beetje wax erin kneden werkt ook heel goed om pluisjes weg te krijgen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:51

ik heb een potje Horse Hair Mousse :') werkt ook goed, wordt het haar ook lekker zacht van! net een haarmaskertje :P

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 12:07

Ooh ik had het vrijdag maar eens geprobeerd :) beetje haarlak erin, vlechten en nog wat haarlak erover heen. Werkte super :D

Dus tnx voor de tips