Hoeven beslaan DRAMA!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aira2005

Re: Hoeven beslaan DRAMA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 10:04

Ik ga dat ook maar 2 maanden lang oefenen met dat tikken en langer het been ophouden! Ik hoop echt dat het dan beter gaat want hoop niet dat het net zo erg word als bij jou! Dit was al drama namelijk!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:49

troi schreef:
chanouk schreef:
Bij mijn pony is het ook een drama ijzers, ze krijgt een verdovingsspuit van te voren( ze staat nu al een tijd niet meer op ijzers) die ik haar geef een uurtje voordat de hoefsmit komt
In t begin was t alleen wat steigeren en wat vervelend met haar voeten doen, een praam op bij haar werkt totaal verkeerd word ze nog veel erger mijn vorige hoefsmid wou t niet meer doen dus opzoek naar een ander die wou t wel proberen nou goed verdovingsspuit enz ijzers eronder gekregen dit is zon 3 jaar gelukt maar op een gegeven moment werd ze echt gemeen en ging ze gericht meppen toen heeft de hoefsmid de ijzers er nog onder gekregen maar durfde het niet nog een keer aan.
Nu ben ik de laatste tijd wat met haar aan t oefenen eerst steeds tikken op haar hoefen met een hoefenkrabber, daarna oud ijzer erop gelegd en met een hamer erop tikken, dit ging goed accepteerde ze, mijn vader gevraagd of die dat ook een keer wou doen dit liet ze ook toe, een week trg was de smit er verhaal verteld hij even proberen nou dat wou ze echt niet weet jullie wat het probleem kan zijn? Dit doet ze overigens bij elke hoefsmit

Ja ze word nu ook niet meer op ijzers gezet, en dat vuurtje en die geluiden vind ze niet eng ze vind alles prima wat de hoefsmit doet en dan is ze ook erg braaf alleen zodra ze tikken oh haar hoef voelt of hoort dan is het helemaal mis, ik oefen nu met haar ze accepteert het wel van mij nu wat ze eerst ook niet deed de hoefsmit vorige keer proberen nou dit ging nog niet goed, ook met bekappen dan moeten ze ook altijd stukje tikken dit vind ze ook vreselijk( hoefsmit doet t nu op een andere manier) en dan is ze echt heel braaf, de hoefsmit zelf zegt denkt dat er een keer wat gebeurd moet zijn maar ik kan me niks raars herrineren ben er altijd zelf bij geweest zou het ook kunnen dat haar hoefjes heel erg gevoelig zijn en dat het haar pijn doet of dat ze een keer vernageld is ofzo?
Ik kan zelf verder ook alles met haar voeten, hoefjes doen en de smit ook zodra ze maar geen tikken voelt of hoort misschien helpt wat ik nu aan het oefenen ben ik hoop het zo want ik rij met haar zomers heel veel op de weg en dan slijten haar hoefen heel snel en zonder ijzers kan ik lang zo vaak niet buiten rijden en daar hebben we alle 2 erg veel plezier in weet iemand nog een andere oplossing?

Volgens mij ben je hiermee wel op de goede weg, je zou de smit kunnen vragen om een paar keer komen zonder te beslaan. Dus je paard wat aaien en eventueel ook met een krabber tikken. Ze moet leren dat de smit niet per definitie eng is. Als ze niet meer bang is voor de smit kan die steeds een klein stapje verder. Met wat enge geluiden erbij, eng vuurgeurtje erbij... Kan wel lang duren natuurlijk maar uiteindelijk zou het moeten werken
Onderdrukken van haar angst werkt duidelijk niet dus zul je er mee aan de slag moeten.

Succes!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:50

hoe ik dit nu weer heb geplaatst geen idee haha maar hety is het middelste verhaaltje

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:51

aira2005 schreef:
Ik ga dat ook maar 2 maanden lang oefenen met dat tikken en langer het been ophouden! Ik hoop echt dat het dan beter gaat want hoop niet dat het net zo erg word als bij jou! Dit was al drama namelijk!

Ja dat kan ik me voorstellen is ook erg vervelend, heb mijn verhaaltje even gezet moet je maar even leren hoe oud is je paard?

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:56

Ja ze word nu ook niet meer op ijzers gezet, en dat vuurtje en die geluiden vind ze niet eng ze vind alles prima wat de hoefsmit doet en dan is ze ook erg braaf alleen zodra ze tikken oh haar hoef voelt of hoort dan is het helemaal mis, ik oefen nu met haar ze accepteert het wel van mij nu wat ze eerst ook niet deed de hoefsmit vorige keer proberen nou dit ging nog niet goed, ook met bekappen dan moeten ze ook altijd stukje tikken dit vind ze ook vreselijk( hoefsmit doet t nu op een andere manier) en dan is ze echt heel braaf, de hoefsmit zelf zegt denkt dat er een keer wat gebeurd moet zijn maar ik kan me niks raars herrineren ben er altijd zelf bij geweest zou het ook kunnen dat haar hoefjes heel erg gevoelig zijn en dat het haar pijn doet of dat ze een keer vernageld is ofzo?
Ik kan zelf verder ook alles met haar voeten, hoefjes doen en de smit ook zodra ze maar geen tikken voelt of hoort misschien helpt wat ik nu aan het oefenen ben ik hoop het zo want ik rij met haar zomers heel veel op de weg en dan slijten haar hoefen heel snel en zonder ijzers kan ik lang zo vaak niet buiten rijden en daar hebben we alle 2 erg veel plezier in weet iemand nog een andere oplossing?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:53

@ chanoek, hoefschoenen kan een oplossing zijn voor tijdelijk,
dat heb ik ook al genoemd.
met de zoekfunctie kun je daar heel wat over vinden

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:59

Paar maand terug hoefsmit geholpen met paard van 1.85 waarvan ze de achterbenen niet konden optillen zonder dat het paard volledig hysterisch werd.

Heb hele verhalen tegen het paard staan lu.llen en heerlijk in zijn manen(waar de manen beginnen) gekroeld... paard was volledig ontspannen. Bijna te erg want pleurde bijna om...

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:31

chanouk schreef:
aira2005 schreef:

Ja dat kan ik me voorstellen is ook erg vervelend, heb mijn verhaaltje even gezet moet je maar even leren hoe oud is je paard?

Me paard is nog maar 3,5 half hoor dus er kan nog veel veranderen! Maar vind dit niet grappig! Heb het ook nog nooit bij de andere paarden gehad dus wist niet wat ik meemaakte haha.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:32

smokey17 schreef:
Paar maand terug hoefsmit geholpen met paard van 1.85 waarvan ze de achterbenen niet konden optillen zonder dat het paard volledig hysterisch werd.

Heb hele verhalen tegen het paard staan lu.llen en heerlijk in zijn manen(waar de manen beginnen) gekroeld... paard was volledig ontspannen. Bijna te erg want pleurde bijna om...

Ja dat hielp allemaal niet meer bij haar jammer genoeg! Ze is ook gewoon ontzettend ongeduldig enzo!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:26

aira2005 schreef:
[quote="chanouk"

Me paard is nog maar 3,5 half hoor dus er kan nog veel veranderen! Maar vind dit niet grappig! Heb het ook nog nooit bij de andere paarden gehad dus wist niet wat ik meemaakte haha.

Kan ik me voorstellen, mijne was in het begin zo mak als een lammetje met ijzers echt waar wat er is gebeurd het is een raadsel..

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:01

Ja wat raar zeg! Maar die van mij was de eerste keer dus wel aardig rustig maar omdat die gozer niet het tangetje had om die nagels in de hoef te drukken ging hij lekker op de voorkant van de hoef slaan en toen was het drama! En bij die andere hoefsmid voor de 2e keer begon het meteen al! Die eerste heeft het gewoon verpest ;( ik was er zelf al niet gerust op dat heeft ze vast ook gevoeld! Heb echt getwijfeld om te zeggen van stop er maar mee maar ze had toen al 1 ijzer om!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:12

Ja dat zijn idd lastige dingen, maar vond ze het niet erg toen de hoefsmit de nagels er in sloeg? En hoe is ze met bekappen?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:16

Ja dat vond ze ook al niet super maar toen hij aan de voorkant ging slaan was het drama! Bekappen vind ze niet zo heel erg. Het is echt meer dat slaan en tikken enzo!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:21

Oke, mijne heeft dat ook vind dat ook vreselijk maar ben dus aan het oefenen en bij mij accepteert ze het nu als ik op haar hoefen tik heb eerst met een hoefenkrabber geoefend hoefjes uitkrabben en wat tikken op de hoefjes was eerst niet leuk maar op een gegeven moment was dat ok dus ik een stapje verder oud ijzer gepakt en een zware hamer, iemand vast laten houden en tikken wat praten tegen der ze zou weer mijn stem wat verheffen toen liet ze het op een gegeven moment toe toen gelijk gestopt en mega beloond volgende keer weer geprobeert en dit vind ze nu goed als ik dit doe, bij de hoefsmit accepteert ze het nog niet maar ik oefen rustig verder en ik hoop dat ze straks weer op ijzers kan, hoefschoenen heb ik ook wel eens geprobeerd maar vind dit niet echt geweldig maar das persoonlijk

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:23

Oke ja precies ik wil dat ook op die manier gaan oefenen! Hoop dat het dan beter word! Want vind het voor haar ook zo niet leuk om ijzers te zetten!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:31

Nee dat is ook niet leuk alleen maar stress voor haar en dan ziet ze het straks alleen maar als iets heel vervelends ik zou rustig gaan oefenen ijzers even tijdje laten rusten en de eerst volgende keer wanneer de smit komt alleen laten bekappen en vraag hem of ie wat op de hoefen wil tikken is ze braaf beloon haar en laat er niet gelijk ijzers onder zetten ga gewoon verder met oefenen en probeer het de keer erop weer. Hoe is je hoefsmit rustig of?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:33

Ja ik heb nou een nieuwe en die is wel erg rustig! Die andere was heel druk en zenuwachtig. (die vragen we nooit meer)
Maar het moeilijke is ik rij veel met haar langs de weg voor afwisseling omdat ze de bak soms gewoon erg saai vind, en als ik dan geen ijzers neem word het een beetje lastig.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:40

Iemand die heel druk en zenuwachtig is brengt het meestal helaas ook over op het paard, ik begrijp je probleem ik heb het zelfde maar toch zou ik wel even oefenen zo hoe ik het zei als je alleen maar doorgaat word ze alleen maar lastiger en vind ze het straks helemaal niet leuk meer hoe reageert ze op de praam?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:42

Ja precies snap ik wel hoor. Ga ook veel oefenen en kijken hoe het gaat bij de hoefsmid als ze weer zo reageerd schiet het ook niet op. Praam ging ze de eerste keer niet doorheen 2e keer weet ik niet helemaal want we hadden rustigevend middel gegeven en toen ze weer beetje bijkwam hebben we weer een praam opgedaan en toen ging het ook wel.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:45

Ok dat is wel fijn als ze daar rustiger door word, mijne gaat dwars door die verdovingsspuit heen en met de praam op word het alleen nog maar erger. Maar ik zag ook dat het nog maar haar 2e keer op ijzers was?

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:49

Ik zie je bericht straks wel weer verschijnen ik zal even naar stal, hou je me op de hoogte ben benieuwd hoe het allemaal afloopt?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 13:09

Ja klopt hoor is maar de 2e keer. Maar bij de eerste keer is het dus mis gegaan denk ik. ;(
Maar ja we gaan volhouden en steeds proberen. Maar het is nog al een doordrammer en ontzettend ongeduldig dus word nog wat haha.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:54

Net wat je zegt volhouden en proberen ik heb er alle vertrouwen in komt vast wel goed:)
Houd je me op de hoogte?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 16:11

Ja ik zal je op de hoogte houden! Over 2 maanden komt de hoefsmid weer dus zal je weer wat horen :D

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:28

Ok, nou ben erg benieuwd, fijn om met iemand te praten die hetzelfde probleem heeft:)