Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

annastasia schreef:@ ikke, ik denk niet dat het geholpen heeft, TS is nogal eigenwijs
Maarre, ik gok dat de 2e combi aan de kant moest, die wouden ze vast even van dichtbij bekijken.
cile205 schreef:En was het in orde?
Accountant wordt je niet zomaar.........
). Daarnaast reed ik voor de blessure met regelmaat 2 uur enkele reis richting lessen en 1-2,5 uur richting wedstrijden aangezien ik over de grens start. Nooit een centje pijn, geen instabiele combinatie en de paarden die ik vervoer stappen stuk voor stuk heel gewillig op de trailer dus zo erg zal ik niet zijn met mijn B-rijbewijs. Snap ook echt niet hoe jullie aan de buitenkant kunnen zien dat die idioot die de drempels opknotst alleen een B-rijbewijs heeft, ken genoeg mensen met hun BE die mijn paarden nooit of te nimmer zullen vervoeren! Mijn trailer wordt overigens ieder jaar gekeurd, wordt opnieuw gewogen daarbij dus ik weet zeker dat mijn papieren kloppen ook.
Rhodos schreef:Wat de politie al dan niet gaat zeggen lijkt me minder belangrijk dan of je wel of niet verzekerd rondrijdt.
Niet volgens de regels op stap = niet verzekerd.. tja.. een boete kan iemand vaak wel betalen maar iemand invalide rijden....

ikke schreef:Maarre, on topic; het is ons dus wel eens overkomen dat we met twee combi's onderweg waren en dat de ene werd aangehouden en de andere niet.
De ene combi: Mitsubishi L200 met twee-paards en een struise vrouw van 50 aan het stuur en ik erbij.
De andere combi: babyblauwe Daihatsu Feroza met 1,5 paards en lief, blond meisje aan het stuur met mijn vriendin erbij.
Mogen jullie raden welke combi aan de kant moest..........
FleurS schreef:Ik rijd ook met B-rijbewijs en 1,5 trailer (kloppende combi) en ben nog nooit aangehouden, dus kan niet uit ervaring spreken.
Het verbaasd me wel wat Ikke zei, over dat het een europese regel gaat worden dat je voor een trailer zwaarder dan 750 kilo altijd een E rijbewijs moet hebben. Ik dacht juist dat NL een van de weinige landen was waar een E rijbewijs nodig is, in DLD mag je met een B rijbewijs gewoon een gevulde tweepaardstrailer rijden. Met die nieuwe regel van Ikke zou dat teveel veranderingen veroorzaken in te veel landen. Maar goed we zien wel, wie dan leeft wie dan zorgt!
caspar2007 schreef:ik heb altijd begrepen dat als de totaal massa(auto + trailer) meer dan 2500 kilo bedraagt je zo in zo een BE moet hebben.