Altijd weer een voorlezer zoeken....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Altijd weer een voorlezer zoeken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:08

Ik kon me juist veel beter op het rijden concentreren, toen ik eenmaal uit mijn hoofd was gaan rijden. Ik hoefde niet naar de voorlezer te luisteren wat er nu ook alweer kwam, maar wist het al, waardoor ik effectiever mijn voorbereiding voor de volgende oefening inzette enzo.
Heb zelfs gemerkt dat het op sommige locaties heel stil wordt, als je uit je hoofd rijdt, is ook wel mooi meegenomen voor de concentratie :)

Maar als je zeker weet dat het voor jou niet werkt, kun je beter zorgen voor een goede lezer. Dus of je vriend leren voorlezen, heb hierboven al goede tips gezien om het hem te leren. Als hij dat echt niet wil, eens vragen op je nieuwe stal hoe anderen dat doen.
En als je toch op de wedstrijdlocatie moet gaan zoeken, wil het nog wel eens helpen om op het secretariaat te vragen of zij iemand weten die (graag) wil voorlezen, ik zie dat bij ons op het secretariaat ook regelmatig gebeuren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:09

fancylover schreef:
ik vind het vervelend als ruiters geen voorlezers hebben. Natuurlijk kan het een keer gebeuren, maar ik zou het er zeker niet op wagen.
Ik lees ook wel eens extra voor maar vaak komt het lastig uit omdat we meestal met 2 paarden op een wedstrijd zijn. Bovendien kreeg ik laatst nog commentaar ook, terwijl ik het geheel goed voorlas. Dus ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee.

Dus zoek gewoon een vaste voorlezer (vooral in de B en L is dat nog makkelijk te doen) zodat je geen stress hebt en je dus NIET afhankelijk bent van anderen en ze dus zo ook niet tot last bent.
Print desnoods de proef groot uit zodat het makkelijker te lezen is!

Tja, niet iedereen is zo gelukkig iemand te hebben die elke keer op wil komen draven natuurlijk. Ben vroeger jarenlang in mijn eentje gegaan en tegenwoordig gaat mijn vriend mee, maar als die niet gaat ben ik ook alleen. Het gaat meestal niet eens om de moeilijkheid van het lezen, maar gewoon elke keer weer mee moeten. Als je zelf niet hoeft te starten of zelfs helemaal niks met paarden hebt, snap ik best dat mensen geen zin hebben om daar hun vrije dag aan te geven hoor!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:11

Mijn vriend gaat ook altijd mee naar de wedstrijd, maar wil / durft niet te lezen.
Hij is echt als de dood dat hij fout leest.

Ik start het paard van mijn instructrice op wedstrijd, en zij gaat altijd mee en leest dan ook voor me. Dus das lekker makkelijk!

Als ik met mn eigen paardje start dan leest een vriendin/stalgenootje voor...
1 keer was mijn lezer wel te laat en toen heeft de man van de kandidate die voor me reed, voor mij voorgelezen. Meestal vinden ze het niet erg, als je het netjes vraagt :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:17

Ik ken het probleem. Ik zelf heb het altijd uit het hoofd gedaan, dat ging prima. Maar dan meestal alleen als ik één proef moest rijden, in de zomer als ik er 2 moest deed ik het niet.
Verder staan er bijna altijd wel mensen aan de kant die je willen voorlezen, het is alleen wel eens vervelend om te vragen.

stoneysmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:59

Daantje1981 schreef:
Nog niet zo lang geleden ben ik verhuizd naar Renswoude. Mooie stal voor de paarden gevonden alles prima :D
Het enige nadeel wat ik nu heb is dat ik snel weer ga starten met wedstrijd rijden en dat ik hier dus nog niet zoveel mensen ken. Nu dus het probleem: ik heb het nu al benauwd dat ik geen voorlezer kan vinden.

Hoe doen jullie dat?

Mijn vriend gaat bijna altijd mee naar de wedstrijden maar wil niet voorlezen. Het uit mijn hoofd leren van de proef lijkt me nu niet echt een goed idee, veels te bang dat ik iets vergeet/verkeerd doe :(:)

Iemand een idee??

Of misschien iemand die regelmatig mee wil op wedstrijden om voor te lezen?? :P

probeer conatct te zoeken met de mensen bij jeop stal

AmonRe

Re: Altijd weer een voorlezer zoeken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:41

Ik ga af en toe ook alleen op wedstrijd of er gaat iemand mee die niet durft te lezen uit onervarenheid en dan vraag ik het altijd aan de mensen aan de kant. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand weigerde hoor. Maak je niet ongerust! Succes.