Fries: starten met losse manen of hengstenvlecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:15

Ik zal ze lekker invlechten :)
ziet er toch wat netter uit.
Al heeft hij wel héeeeeeeeeeeeeeeele mooie manen!!!

xx

stoneysmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:57

mooie manen!
ik zou ze in een hengstenvlecht doen dan zie je de hals ook mooi

Mariek_

Re: Fries: starten met losse manen of hengstenvlecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 11:30

@ Barbara88: Nee, rijdt eigenlijk nooit mee met friezenwedstrijden, omdat ze vaak wat ver weg zijn. Als er eens eentje hier in de buurt komt, doe ik wel mee en zal ik de manen eens loslaten! :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:48

Absoluut los laten hangen ....!!! tenzij je nog NOOIT commentaar hebt gehad op KWPN wedstrijden dat de jouwe opgekropt loopt. ik rij zelf een kroonpredikaat merrie en zij heeft enorm VEEL front. kreeg alleen maar commentaar van mensen die er geen verstand van hebben dat het paard opgekropt zou lopen. Sinds ik de manen los laat en alleen het eerste deel achter de oren vlecht rijd ik ineens vol in de punten. De merrie heeft een enorme uitstraling en echt vuur uit de ogen dus ook de voorpluk laten we nu helemaal los zodat zij zeker nu nog in de L2 vriendelijker overkomt, wanneer ik straks weer hoger kom ga ik het weer eens ingevlochten proberen. Ik heb ook de IBOP voor Friezen met haar gereden en gehaald en niks geen commentaar over opgekruld. En daarbij heb ik les van een leerling van Peter Spahn, Petra Zeelen dus die weet ook echt wel hoe het zit.

Foto's van haar staan in de kantine forum bij ITP, onder titel Bull's Eyes en Hiltsje F

Succes ermee!!!!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:38

In het proevenboekje van de KNHS staat dat je bij 'gewone' paarden knotjes moet doen. En bij 'barokke' een hengstenvlecht!

Zelf doe ik bij mijn fries ook een hengstenvlecht!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:54

Annekeee schreef:
In het proevenboekje van de KNHS staat dat je bij 'gewone' paarden knotjes moet doen. En bij 'barokke' een hengstenvlecht!

Zelf doe ik bij mijn fries ook een hengstenvlecht!

Volgens mij staat dat er niet zo maar heb nu het boekje niet bij de hand....er staat namelijk zelfs dat je je kwpn-er MAG invlechten en indien je deze vlecht hoe dat dan moet en mag. Het is een vooroordeel dat je MOET vlechten, maar ook indien je het loslaat staat er zelfs bij hoe dat dan mag hangen. Ik heb een pony gehad met HELE lange manen, geen barok paard dus. Ik starte haar bij de paarden en maakte danwel een hengsten vlecht een matje of los !!!!

Sterker nog, je cijfer maakt niet eens uit voor de moeite die jij genomen denkt te hebben, had een Fries met dubbele hengstenvlecht gevlochten en daarbij een 7, mijn laatste wedstrijd alles los en een 8 ... :? tis ook hoe de pet van de jury staat.

Heb weleens bij die pony met lint ingevlochten en kreeg toen wel punt aftrek 1 keer !!!! mocht niet !!!, andere juryleden hoorde je er weer niet over, dus tja....wie zal het zeggen......

lisannewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:15

whow!!!! wat een mooie manen.
maar toch zou ik ze ook invlechten i.v.m. regels en ook dat je de hals beter kan zien.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:22

Ik zal een mooie hengstenvlecht maken. De voorpluk ziet er niet gigantisch dik uit en die zal ik ook knotten. Kan best, gewoon met naald en draad 2x dubbel doen. Ander de voorpluk los laten.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:24

ik zou het los doen
maar zorg er wel voor dat ze dan aan een kant hangen
dan kan de jury haar hals zowieso aan een kant zien

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:06

Je moet manen die langer zijn dan een handbreedte verplicht invlechten bij wedstrijden :j

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:08

Voorpluk is niet verplicht om in te vlechten. Ik vlecht de voorpluk zelf altijd in en doe dan het uiteinde onder de neusriem ( heb zelf ook een fries )

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:12

het gaat er niet alleen om wat de jury ziet....maar ook wat je zelf ziet.....met een hengstenvlecht kun je de hals zelf beter zien.....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:14

waarom schop je zo'n oud topic omhoog?
Tessa_93 schreef:
Je moet manen die langer zijn dan een handbreedte verplicht invlechten bij wedstrijden :j

Zelf verzonnen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:31

Topic is 2jr oud, daarom een slotje.