Waarom komt ie niet naar me toe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:54

xmarliez schreef:
Mystice, weet je dan wel dat het niet uit eigen initiatief gebeurd? Iets wat in mijn ogen heel erg belangrijk is :j .

Ik snap je niet helemaal :D

Naskapower

Re: Waarom komt ie niet naar me toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:54

dat ze het uit zichzelf doen bedoelt ze (toch??)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:25

Ik bedoel, als jij er een commando aan koppelt heeft het niks meer te maken met 'het eigen initiatief van het paard'. Het is juist zo fijn als jou paard graag naar jou toekomt dus zonder gebaren oid gewoon puur uit eigen initiatief. Als jij er een gebaar of woord aan koppelt komt het paard omdat het moet van jou. Ik vind het belangrijker als het paard naar mij toe komt als ik het vraag doormiddel van lichaamstaal en hij naar mij toe komt omdat hij mij snapt en graag daarop reageert. Dan wordt het geen moeten :j . (dat wil niet zeggen dat als ik mijn pony vraag naar mij toe te komen en ze doen het niet doormiddel van lichaamstaal dat ik het daar bij laat. Nee dan loop ik naar haar toe klip ik mijn leadrope eraan en loop weer weg en ga op mijn plek staan en dan haal ik haar binnen. Dan zit er nog geen dwang aan maar wel een beetje vaart achter).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:07

xmarliez schreef:
Ik bedoel, als jij er een commando aan koppelt heeft het niks meer te maken met 'het eigen initiatief van het paard'. Het is juist zo fijn als jou paard graag naar jou toekomt dus zonder gebaren oid gewoon puur uit eigen initiatief. Als jij er een gebaar of woord aan koppelt komt het paard omdat het moet van jou. Ik vind het belangrijker als het paard naar mij toe komt als ik het vraag doormiddel van lichaamstaal en hij naar mij toe komt omdat hij mij snapt en graag daarop reageert. Dan wordt het geen moeten :j . (dat wil niet zeggen dat als ik mijn pony vraag naar mij toe te komen en ze doen het niet doormiddel van lichaamstaal dat ik het daar bij laat. Nee dan loop ik naar haar toe klip ik mijn leadrope eraan en loop weer weg en ga op mijn plek staan en dan haal ik haar binnen. Dan zit er nog geen dwang aan maar wel een beetje vaart achter).

Nu snap ik je :) Ben ik met je eens, maar bij mijn paard is dat niet aan de orde. Als we niet ergens mee bezig zijn en ze loopt in de bak of in het land, dan komt ze gewoon uit zichzelf. Onder het werk wil ik dat echter niet hebben en komt ze alleen als ik het vraag :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:14

Oke dan begrijpen we elkaar. Ik snap je punt nu! :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:38

xmarliez schreef:
Oke dan begrijpen we elkaar. Ik snap je punt nu! :)

:)) En volgens mij zijn we het nog redelijk eens ook :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:29

Volgens mij ook :D .

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 20:22

Mystica schreef:
xmarliez schreef:

Nu snap ik je :) Ben ik met je eens, maar bij mijn paard is dat niet aan de orde. Als we niet ergens mee bezig zijn en ze loopt in de bak of in het land, dan komt ze gewoon uit zichzelf. Onder het werk wil ik dat echter niet hebben en komt ze alleen als ik het vraag :)

Ik wil het ook niet hebben dat als we aan het werk zijn dat Jelle zelf beslist wanneer hij naar me toe komt :n .
Maar inderdaad, zoals Marlies uitlegt, wil ik graag dat Jelle wel naar me toe komt als ik hem uitnodig dmv mijn lichaamstaal, en dat moeten Jelle en ik nog even samen uitzoeken hoe we dat gaan doen :D .