paspoortcontrole op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Re: paspoortcontrole op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:11

alle buiten wedstrijden , word gekeken of beschrijving bij pony past en is in geent

dus elke week bijna in het zomer seizoen

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:13

ik heb het geloof ik in al die jaren dat ik wedstrijd rij 1 keer hoeven laten zien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:14

Steeksproefsgewijs door een afgevaardigde van de hippische sportbond, iedere wedstrijd wordt er wel iemand gecontroleerd, maar zelf dus niet iedere wedstrijd. Ook dopingcontrole is tegenwoordig vaker te doen, bij bijna de helft van de wedstrijden zijn er ook paarden/pony's op doping gecontroleerd.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:22

In het buitenseizoen wordt het steekproefsgewijs gecontroleerd, kiezen dan een bepaalde klasse uit, dan mag je na je proef rijden op je paard langs de controleur, ook de chip wordt afgelezen, bij niet voldoen aan de regels is diskwalificatie.

Ook bij de regio-kampioenschappen wordt gecontroleerd, vooral op de entingen, zo zijn er vorig jaar verschillende niet mogen starten bij de pony kampioenschappen omdat de enting niet klopte, wel sneu voor die kinderen, maar ja, zo zijn de regels.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:27

Ik heb het toch regelmatig gehad, merk wel dat het verschilt per regio waar je komt heb eens dressuur in de buurt van utrecht gestart en daar eiste de jury het paspoort van paard en startkaart te zien nou zo gezegd zo gedaan moest het paspoort van de ruiter er ook nog bij, uhm daar heb je geen toestemming voor om even mijn paspoort te bekijken :Y) maar dat doen we hier altijd was het argument

Waar wij normaal rijden regio brabant met gewone wedstrijden wordt je er af en toe uitgehaald om je paardenpaspoort te laten zien en vaak is dit dan als je voor de afvaardiging bent naar de regio kijken ze of het klopt en op de regio ook vaker dan op reguliere wedstrijden.

De controles die ik heb gehad varieren van gewoon aftekeningen en enting kijken, chipcontrole en enting en aftekeningen tot nameten en afgelopen jaar moest mijn pony voor de dopingcontrole, gelukkig plast hij altijd gelijk na het werken en dus was het met 10 min gedaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:40

Twee keer, beide keren in het buitenseizoen, een keer ervan was selectie. Beide keren was het ook steeksproefgewijs en was ik net de (on)gelukkige. Vind het verder geen probleem, heb mijn zaakjes toch wel in orde. Ik moet zeggen dat ik het wel rot vind als je met paarden van andere mensen start, niet iedere eigenaar is er even gelukkig mee om het paspoort mee te geven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:52

toch kan dat niet anders, alleen al omdat je verplicht bent een paspoort bij je te hebben tijdens het vervoer.

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:57

Een paar x meegemaakt, en een aantal x dat de jury wel eens wilde weten wie het paard was!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:00

Ik ben bezig met de IL jury-opleiding en er wordt op gehamerd om regelmatig te controleren! Dit ook onder het motto niets is zo l*llig als op een kampioenschap komen en weggestuurd worden omdat je zaakjes niet in orde zijn, en het niet weten omdat je nooit eerder gecontroleerd bent.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:00

Bij ons outdoor wel, indoor nog nooit.
Ik kom altijd tijdens het aanmelden trouw aansjouwen met mijn paspoortje, maar ze hoeven hem niet te zien. :+

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:01

bij elke wedstrijd is tot nu toe mijn paspoort nog gecontroleerd

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:02

Melanie_ schreef:
Bij mij ook nóóit. (Rijd springwedstrijden + af en toe dressuur)

Dan zal dat wel aan de kring liggen, ik ook nog nooit.
En rijd toch al 4jaar dressuurwedstrijden, en nu sinds dit jaar springen;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:07

Ik rij dressuurwedstrijden.
Bij een wedstrijd in de zomer wordt hij bij mij eigenlijk altijd gecontroleerd voordat je aan de proef begint bij de jury. Ze kijken dan eigenlijk alleen naar de entingen.
In de winter hoef ik hem eigenlijk nooit te laten zien, misschien 1 a 2 keer gebeurd in de 4 jaar dat ik wedstrijden rijd. Dan is het bij het secretariaat.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:14

Nooit! Ik heb ooit één keer gezien dat het gecontroleerd werd en dat was op de Brabantse Kampioenschappen! Verder nog nooit gezien hier in de buurt en ik ben toch al op heel wat wedstrijden geweest :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:35

ik heb het alleen meegemaakt op belangrijke wedstrijden, zelf heb ik het alleen gehad op nederlands kampioenschap (4tal rijden). Verder was het ook bij de prijswinnaars op de Limburgse kampioenschappen 2 jaar terug. De winnaars van de rubrieken moesten nog tegen elkaar rijden, en daarvoor werden eerst de paspoorten en chipnummers gecontroleerd.
Verder nooit, en ik heb toch echt een jaar of 3,4 wedstrijden gereden.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:40

Bij mij wordt echt op iedere wedstrijd gecontroleerd, bij outdoorwedstrijden zelfs 2 keer :j. Hier moet je bij het secretariaat gewoon standaard je paspoort laten zien, het is mij nog nooit gebeurd dat er niet om gevraagd wordt, en in het outdoorseizoen wordt er zowel bij het secretariaat als bij de jury gevraagd om het paspoort := .. Chipcontrole heb ik trouwens nog nooit meegemaakt.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:40

Ooit 1x chipcontrole mee gemaakt..
En bij buitenwedstrijden is het gewoon normaal dat de jury van de 1e proef je paspoort controleert wat entingen betreft!! Althans, dit is bij mij altijd het geval..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:06

Bij menwedstrijden wordt het áltijd gecontroleerd; paspoort, entingen, startkaart, verzekeringsbwijs.
Bij dressuurwedstrijden ben ik nog nooit gecontroleerd. De eerste keren netjes met mijn paspoort en startkaart naar het secretariaat, maar die keken me aan alsof ze water zagen branden. Paspoorten controleren? Hadden ze nog nooit gedaan.

Janouk; Ik heb nog nooit mijn meetbriefje moeten laten zien hoor?? Ondanks dat Sem 1.475 is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:01

Lielle schreef:
toch kan dat niet anders, alleen al omdat je verplicht bent een paspoort bij je te hebben tijdens het vervoer.

I know, maar eigenlijk zouden ze een soort aanhangsel moeten maken, die door de ruiter meegebracht kan worden, waar alles op staat. Dat het paspoort bij de eigenaar blijft.
Ik heb een paard staan van eigenaren die mij van te voren helemaal niet kenden, dier staat bij mij zonder contract op wat dan ook, voor hetzelfde geld verpats je zo'n dier snel.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:22

Ik zit zelf in de dressuurcommissie van Alcmaria Hippix en controleer altijd alle paspoorten en of de inentingen goed zijn. 1 keer heb ik iemand naar huis moeten sturen omdat de inenting niet in orde was.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:20

Urielle schreef:
Lielle schreef:

I know, maar eigenlijk zouden ze een soort aanhangsel moeten maken, die door de ruiter meegebracht kan worden, waar alles op staat. Dat het paspoort bij de eigenaar blijft.
Ik heb een paard staan van eigenaren die mij van te voren helemaal niet kenden, dier staat bij mij zonder contract op wat dan ook, voor hetzelfde geld verpats je zo'n dier snel.

Ik heb mijn pony in bruikleen gegeven. Deze mensen hebben het paspoort (is natuurlijk nodig als je wedstrijden wil starten) maar niet mijn stamboek papieren. Die heb ik nog steeds hier thuis liggen. Heb er een kopie van gemaakt en in het paspoort gedaan. Mochten ze de pony op hun naam willen zetten of willen verkopen dan kan dat niet zonder het stamboek bewijs.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:29

Spijt me om je uit die droom te verlossen maar dat klopt gewoon niet.

Urielle, idem hier met een paard dat ik rijd.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:51

Ik had het er laatst nog met mijn moeder over. Ik heb twee friezen en ze zien het verschil echt niet als ik met de ander de baan in kom :Y)
Maarja, dat gaat dus over met chipcontrole :+

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:04

Hoe doen jullie dat als je je paspoort aan de juri moet laten zien, voordat je gaat losrijden of na je proef.
Ik ga meestal alleen op wedstrijd en laat dan m'n papieren in de auto liggen. Heb dus geen begeleider bij die ze even aan de jury kan laten zien.

Heb bij de kampioenschappen gehad dat ik ze moest laten zien na de proef. Meteen naar de auto, dan weer terug naar wedstrijdterrein en inmiddels waren de controleurs verdwenen, (moest ik maar eerder komen, maarja dat ging dus niet) :?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:04

Juryleden zijn geen verschrikkelijke boemannen, dus als jij netjes de situatie uitlegt, denk ik dat je het best wel na je proeven kunt laten zien. Tenzij de jury het programma graag laat uitlopen en jou het paspoort op laat halen bij je auto.