Weg zonder betalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:02

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen: aanmaningen en deurwaarder.
Laatst bijgewerkt door Judje op 19-01-09 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:07

Id, afspraken maken op papier / borg

enne, tiest maar waar, dit is al eens echt gebeurt..

Citaat:
want je kunt zo'n beest ook niet aan een lantaarnpaal binden natuurlijk.

de stalhouder had de 3 paarden letterlijk vastgebonden aan een paal buiten zijn terein, de eigenaren kwamen ze na een halve dag ophalen nadat ze gehoord hadden dat hun paarden daar zo aan de weg stonden...

aerdenhout1

Re: Weg zonder betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:37

Tja..dat zou ik dus nooit kunnen, het over de rug van de dieren spelen. Heb inderdaad al een keer eerder zo'n geval gehad, maar die hebben uiteindelijk de papieren van het paard overgedragen en zo de schuld afbetaald. Ook deze mensen hadden al 3 maanden niet betaald, maar ik zou het paard nooit de dupe laten worden van de eigenaar en de merrie heeft gewoon altijd haar eten gehad en is net als al de andere paarden netjes verzorgd.
In dit geval zijn ze stiekum vertrokken toen ze wisten dat ik niet op stal was.

Muppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:27

Maar ik zou het net doen zoals bij mij op stal. Bij ons het automatische incasso op de eerste van de maand. Je betaald dan de maand vooruit. Op deze manier is er nooit achteraf gezeur.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:40

Onze pensionklanten moeten vooruit betalen. Dat wil zeggen dat ze elke eerste van de maand of in ieder geval VOOR de 3e van de maand het bedrag moeten hebben betaald. Het bedrag is dan ook voor de aankomende maand dus 1 januari betalen is het stalgeld voor de maand januari. Is dit niet het geval dan kunnen ze het paard diezelfde dag nog weghalen en als dat niet gebeurt dan zijn we in staat het paard ergens aan een boom vast te binden. Gelukkig hoeven we zulke drastische maatregelingen niet te nemen. Maar in principe zijn we daar wel toe in staat. We hebben al zoveel ervaringen van mensen die niet betalen en met de mooiste smoezen aankomen dus wij trappen daar niet meer in.
Daarbij komt dat wij ook hebben ingesteld dat de mensen CONTANT moeten betalen omdat de smoezen van dat de bank de schuld is enz ook al niet meer geloofwaardig zijn bij ons, en je zou natuurlijk weken tijd kunt rekken door andere de schuld te geven.

In jouw geval zou ik niet eens een incassobureau inschakelen want uit ervaring weet ik dat dat vaak niet helpt.

Zelf zou ik bij deze mensen voor de deur staan en ter plekke geld opeisen. Willen ze het dan nog niet geven dan zou ik het ook niet meer weten want dan denk ik dat je naar je geld kan fluiten. Of je moet met een nog hardere hand te werk gaan maar ja dat moet je maar net willen en durven.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:01

aerdenhout1 schreef:
Er is natuurlijk wel het een en ander gebeurd en de spanning op stal was best hoog, maar na 13 jaar zo maar weggaan had ik echt niet verwacht.
Ik had het netter gevonden als ze het me gewoon hadden verteld dat ze zouden vertrekken.
( was ik ook niet in paniek geweest toen ik s'morgens ineens een paar paarden miste en dacht dat ze gestolen waren!)
Gelukkig viel het kwartje snel, al had ik de politie al ingelicht!

Wij zijn niet zomaar weggegaan dat weet je heel erg goed.
Mijn paarden werden ziek van het slechte kwaliteit hooi. De veearts kwam en stelde een luchtweg infectie vast bij allebij en bij 1 zelfs gaskoliek. Mijn paarden moesten op ander hooi en daar was jij het absoluut niet mee eens. Ik heb geprobeerd samen met de VA het je uitteleggen maar helaas bleef je met je rug naar ons toe zitten en vond je het complete onzin. Na een paar dagen mij te negeren kwam je mij vertellen dat ik niet meer mocht komen om mijn paarden hooi te geven, ik heb je verteld dat ik het daar niet mee eens was. Jij gaf je kruiwagen een gooi en schreeuwde naar mij : Dat ik mijn drie paarden moest pakken en op moest rotten!! ( gelukkig zijn er mensen bij geweest die dit kunnen bevestigen) Ik ben precies nog 6 dagen blijven staan en ben inderdaad 30 novenmber ingeladen en vertrokken,en niet zonder dat jij het wist want je heb zelf de stalling opgezegd en dat was toch wat je het liefste wilden. Ik hoorde van de andere dat jij hun beloofd had nog een gesprek met mij aan te gaan..maar dat is niet gebeurd.Dat je geld problemen heb weten de meeste wel maar dat je dat op zo'n manier gaat spelen is wel errug triest.

Het is inderdaad in de toekomst mischien handig als je een contract opstelt want ik heb er heel wat zien gaan en komen bij jou in al die jaren ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:09

Mochten er mensen zijn die willen weten hoe het echt in elkaar zit geef mij maar een pm.
Op dit soort laster ga ik niet meer in!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:13

Laat ik dan even een slotje zetten op dit topic :-)

Ik raad beide partijen aan om dit vooral onderling of desnoods via advocaten/incassobureau's/deurwaarders op te lossen, maar niet om heel Bokt en daarbij heel paardenhoudend Nederland te laten meegenieten van deze kwestie :-).