Het is niet heel erg moelijk! Ik heb het ook al binnen.
Altijd makkelijk toch
Gr
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pria schreef:hier in Hilversum (en nog een aantal andere plaatsen in nl), heb je een vergunning nodig om buiten te kunnen rijden, bij het aanvragen van deze vergunning is een ruiterbewijs verplicht.
dus ja het zou zo maar kunnen dat de rest van nederland nu ook over stag gaat
en ze controleren er iig hier redelijk streng op
gr
dagmach schreef:Bij ons in de bossen staat het bordje:alleen toegangelijk voor ruiters in het bezit van ruiterbewijs.
Inderdaad eigenaar van het bos,in dit geval de gemeente,heeft dat zo bepaald.
Heb je geen ruiterbewijs bij je of het gele plaatje niet aan het hoofdstel/zadel kun je beboet worden.
Vooral op zondag wordt er wat vaker gecontroleerd.
Heb in de afgelopen 10 jaar 1 keer een boete gehad,geen gele plaat aan het zadel en een keer mocht ik op het politiebureau mijn ruiterbewijs laten zien,gelukkig geen boete.
Stal genoten hebben een keer een boete gekregen omdat ze van paard verwisseld waren waardoor de gele plaat niet meer klopte bij het ruiterbewijs,dat was echt heel flauw.
Hier is er ook steeds sprake dat het gebied uitgebreid gaat worden,wel sprake maar dus nog nooit gebeurd.
Ik geloof er niet in.

dagmach schreef:Bij het behalen van het ruiterbewijs werden ook de gele kunststof plaatjes met nr.opgestuurd.
Deze moet zichtbaar zijn en horen bij het behaalde papiertje.
Heb er al eens een verloren en toen een nieuwe aangevraagd.
Hier wordt erop gecontroleerd.