Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kazary schreef:Waarom zou een paard niet dominant kunnen zijn maar gevoelig of onzeker? Je ziet toch als ze bij andere paarden in de weide lopen al wat ze zijn.Zijn ze daar altijd de baas en dominant in gedrag,dan kun je echt wel stellen dat je een dominant paard hebt.Eentje die daar altijd bij elk paard aan de kant gaat, die is zeker niet dominant.

Het paard zelf blijft even dominant,alleen zijn gezelschap is meer of minder dominant dan het paard.Het paard veranderd niet ineens van karakter.Citaat:een paard is zo dominant als hij kan zijn in zijn/haar gezelschap,denk dat dat echt enorm kan verschillen.
mijn paard krijgt bij sommige paarden meteen de leiding, bij andere paarden moet ze zich aan passen/wat onderdaniger opstellen) en doet dit dan ook

kazary schreef:Citaat:De keuze van stal verandering kun jij alleen maken.Jij kent je paard en betreffende stallen.Maar van een enkele keer onbegrepen worden gaat een paard niet dood.Het is anders als dit natuurlijk orde van de dag is.

kazary schreef:Dan is dit dus ondertussen al een tweede voorval van wat je weet.Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen dan wel daalt.

izi schreef:ik herken deze reactie van haar wel,toen ik haar net had heb ik haar ook eens wat te grof gecorrigeerd en dan corrigeerd ze jou dus ook meteen, ze laat merken dat ze daar niet van gedient is.
maar wat zegt dit over haar karakter?
ik vind haar goudeerlijk,ik vraag iets aan haar,vraag ik het verkeerd laat ze dat merken, zo leer je met haar omgaan, vraag ik het op de goede manier dan doet ze alles voor je.
Ze geeft het gewoon rustig aan als ze iets niet fijn vindt, als iemand hier dan lak aan heeft, of dit niet oppikt, maakt ze het wel even wat duidelijker voor je;)EvaLuna schreef:Ja jammer is dat. En als je niet oppast wordt je paard nog zuur en kopschuw ook van die tikken.

Wat een snelle en goede beslissing. Overigens is haar gedrag best wel herkenbaar inderdaad. Ik heb een merrie die ook niet houdt van onrecht. Ik heb haar wel een keer een harde schop moeten geven, omdat zij mij had geschopt (sinds ze door anderen gedaan wordt, denkt ze helaas af en toe dat ze de grote mie is, was gewoon tijdens het borstelen en ik liep om haar heen). Ze schrok er niet eens hard van. Meteen daarna is het weer goed. Ze wist het weer en heb sindsdien ook geen enkel probleem meer gehad.