scheurvaste winterdeken/regendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:22

duco schreef:
Een echte scheurvaste deken is gemaakt van balistic nylon. Bucas, Rambo en volgens mij ook enkele types weatherbeeta's hebben deze dekens.

En de merken Shires en Lami-cell ook volgens mij.... zijn beiden erg sterk en scheurvast, met in vergelijking tot de Bucas en Rambo dekens een hele goede prijs... ben zelf niet zo enthousiast over Weather Beeta en HH, die krijgt mijn paard of één van zijn vriendjes op de wei toch nog gemakkelijk gescheurd of in elk geval gaatjes erin....

mariekie

Re: scheurvaste winterdeken/regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:40

Ik zweer bij WB!!
Super sterke dekens en toppie waterdicht! :-)

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:57

Ik heb ook de bucas, die is echt niet kapot te krijgen!

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:15

WB is zeker niet slecht.
Ik heb voor mijn één paard altijd bucas gehad, was daar heel tevreden over. Bucas geeft ook geen schuurplekken enzo... super pasvorm.
Einde vorige winter kocht ik een nieuwe irish turnout enja, in november is mijn deken van de rug van mijn paard gehaald (gestolen) dus.
Dezelfde bucas was niet binnen en had echt dringend een deken nodig, is dan maar een equiline geworden. Ben ik wel tevreden over, had al zo een voor mijn welshke (echte sloper, daarbij blijft geen enkel deken leven).

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:12

saariewaarie schreef:
WB is zeker niet slecht.

Ik heb met de Landa andere ervaringen. Drie dekens bij twee verschillende paarden en twee verschillende eigenaren. Allemaal na een paar maanden doorgelekt na een simpele regenbui.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:47

Petra_O schreef:
saariewaarie schreef:
WB is zeker niet slecht.

Ik heb met de Landa andere ervaringen. Drie dekens bij twee verschillende paarden en twee verschillende eigenaren. Allemaal na een paar maanden doorgelekt na een simpele regenbui.

Is het geen fabrieksfout geweest.
Zo heb ik ooit ook eens een deken gehad die niet waterdicht bleek te zijn. Gebeld, bleek een foute lading te zijn. terug gestuurt en een nieuwe (wel waterdichte) gehad.

Ik heb nu ook een wb landa, voelen stevig aan, Gezien het een 0 grams is moet mijn paard nog even wachten tot het voorjaar todat hij hem om mag.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:35

De dekens zijn niet tegelijk gekocht (meer dan een jaar ertussen) en niet in dezelfde winkel. Een van de dekens is doorgetest door WB en die zeiden dat hij nog waterdicht was, maar hij was toch echt doorgeregend.