ikke schreef:sflj schreef:bewijs van inschrijving eigen vervoer (van de Siev) bedoel je? Volgens mij is dat alleen als je beroepsmatig met je eigen goederen onderweg bent. Dus een groothandel die z'n spullen naar de klant brengt enz.
Als jij gewoon als particulier onderweg bent hoeft dat volgens mij niet en ik meende zelfs dat het voor levende dieren sowieso niet hoeft. Dus al zou je in paarden handelen, heb je dat nog niet nodig.
Fout. Wanneer je op enigerlei wijze geld maakt met de goederen die je vervoerd, dan moet je een inschrijvingsbewijs hebben. Een particulier kan gaan en staan waar ie wil, die heeft niks nodig.
Heb ff gegoogled en wat ik dacht is dus inderdaad zo; voor levende dieren hoeft het dus sowieso niet omdat het geen 'goederen' zijn en daarnaast is de verplichting met het ingaan van de nieuwe wet (medio 2007 volgens verkeer en waterstaat.nl) niet meer. Met andere woorden, ook al vervoer je goederen die je zelf verkoopt, hoef je tegenwoordig zelfs geen inschrijving meer te hebben. (Europees enzo..)
En een particulier hoefde sowieso dus al niks.
barrye schreef:als ik het nu goed begrijp hoef ik geen bijscholing te doen:
ben wel van na 1955
rij niet voor een baas of voor mijn beroep. Gewoon met mijn eigen paarden.
Heb alleen C met verkeer, dus niet de vakken voor beroepschauffeur gedaan indertijd
Mijn combinatie is wel zwaarder dan 7,5 ton, nl 11 ton. Zou officieel een bewijs van inschrijving moeten vragen voor eigen vervoer. ( mag dan geloof ik 14 uur per week rijden) Heb dat nooit gedaan, omdat aan mijn rijbewijs niet direct te zien is dat ik maar een "beperkt " C - rijbewijs heb. Tot nu toe kijkt oom agent er niet naar. Wie heeft hier ervaring mee?? Gaat dit in de toemomst meer opvallen?
Ikke schreef:Ehm, heb je jezelf al gerealiseerd dat je onverzekerd rondrijdt?? Oom agent kijkt dan wel niet zo nauw, de verzekering zoekt het haarfijn uit en komt vervolgens met de rekening bij je.
Voor je eigen paarden hoef je verder niks te hebben, maar dat chauffeursdiploma zou ik rap gaan regelen, voordat je nooit meer aan iets met paarden hoeft te denken........
Zoals gezegd is een inschrijving eigen vervoer dus niet nodig en zou het inderdaad goed kunnen zijn dat de gemiddelde agent niks zegt (omdat ze het zelf misschien ook niet eens goed weten, komt wel vaker voor
) maar net zoals Ikke al zegt; na een ongeval bijvoorbeeld, gaan de verzekeringsmaatschappijen echt wel even uitzoeken of jij over de benodigde papieren beschikt.