Mijn pony word een puber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1994

Re: Mijn pony word een puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:02

Ja zo 1 heb ik er ook.
Die wil bijvoorbeeld heel af en toe nog wel een galopje maken in de bak, maar meestal niet.
Lekker eigenwijs dus.
Je kan er opzich niet veel aan doen,
sla vooral je paard niet! Hier word het beestje alleen maar valser van. Begin gewoon bij je stem. Dat is vaak al genoeg. Want je kent het zelf wel, pubers hebben een eigen wil, hetzelfde geld dus ook voor het paard.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:06

Mijn pony is nog niet aan het puberen denk ik, al merk ik wel dat hij mijn grenzen aan het opzoeken is.
Het enige wat ik je als tip mee kan geven, al is het al gezegd, is gewoon erg consequent zijn.

Laat hem/haar goed merken als er iets gebeurd waar jij het niet mee eens bent.
Met rijden proberen het gedrag te negeren en goed bezig houden zodat ie niet de kans krijgt om teveel te gaan klooien.

Ik heb nog wel een vraagje; hoe lang duurt het pubergedrag (gemiddeld) ?

rietenarie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:17

De mijne feeft in totaal twee weken gepubert ,en daarna was het over,gelukkie,maar normaal duurt het we langer hoor.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:22

rietenarie22 schreef:
De mijne feeft in totaal twee weken gepubert ,en daarna was het over,gelukkie,maar normaal duurt het we langer hoor.

2 weken is inderdaad wel erg kort volgens mij, ben benieuwd naar de reacties van anderen.