X tot x Grote volte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:43

Suusje92 schreef:
Beaux schreef:
Als je nou gerwoon doet wat er staat? Das toch niet zo moeilijk?

Lieve sgat, het staat er niet al ted duidelijk aangegeven ;) zoals wel vaker staat in de proef :P

gewoon 2 voltes... tom tom aan en rije maar 8-)

smurffie

Re: X tot x Grote volte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:03

das dus niet waar previr! licht er maar aan op welke hand. en op x moet je rechtdoor! het is namelijk geen volte meer! dus moet je gewoon rechtdoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:31

jongens, lees nou eens gewoon. het zijn effectief twee grote voltes bij C, op de linkerhand.

C-X halve grote volte links: 1e halve volte bij C
X tot X grote volte links: 1 grote volte die begint bij X en naar C gaat (oftewel, je hebt nu anderhalve grote volte bij C gereden)
X-C halve grote volte links: halve grote volte die eindigt bij C (en dan zit je dus op 2 grote voltes bij C)

Smurffie, het gaat hier om een specifiek onderdeel uit proef 3, en dus is er geen sprake van "ligt er maar aan op welke hand" en rechtdoor op X klopt dus ook gewoon niet.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:59

eerst een halve volte rijden, c-x dus, en dan een hele volte rijden die begint bij x, en weer eindigt bij x. net zoals je een grote volte bij c zou rijden, alleen dan dus bij x. en daarna weer de eerste halve grote volte afmaken, dus als je bij x bent van de grote volte, ga maak je x-c een halve grote volte! ik hoop dat je me uitleg een beetje snapt! ;) :P

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:37

Lielle schreef:
jongens, lees nou eens gewoon. het zijn effectief twee grote voltes bij C, op de linkerhand.

C-X halve grote volte links: 1e halve volte bij C
X tot X grote volte links: 1 grote volte die begint bij X en naar C gaat (oftewel, je hebt nu anderhalve grote volte bij C gereden)
X-C halve grote volte links: halve grote volte die eindigt bij C (en dan zit je dus op 2 grote voltes bij C)

Smurffie, het gaat hier om een specifiek onderdeel uit proef 3, en dus is er geen sprake van "ligt er maar aan op welke hand" en rechtdoor op X klopt dus ook gewoon niet.

maakt dus wel uit welke kant ;)

tweede X-C stond er in de beginpost niet bij ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:29

jawel, lees nog maar eens goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:39

Suusje92 schreef:
Ik heb 8 feb. een onderlinge wedstrijd en dan moet ik in de proef nr. 3 een figuur rijden namelijk:
C-X Halve grote volte rechts

Van X tot X
Grote volte links en na enkele drafpassen paard de hals laten strekken

x-c halve grote volte links. die halve grote volte snap ik nog wle maar die van x tot x :P

iemand uitleg? ;)

Zoals ik het lees begin je op de rechterhand, je rijdt een halve grote volte rechts, op x rijdt je een grote volte links, dus X-A-X, en dan rijdt je weer een halve grote volte links, naar A dus. Dat klopt niet, aangezien jij C-X zegt. :+
Maar, ik heb even de proef erbij gepakt, je begint vanaf de linkerhand. Daar zit je fout dus al. Het is C-X halve grote volte links, vervolgens vanaf X een grote volte links, en dan X-C een halve grote volte links. In totaal rijd je gewoon 2 grote voltes, als je de eerste grote volte half gereden hebt laat je je paard een aantal passen de hals strekken, voordat je weer op X bent, en dan rijd je je volte door tot C.

Lielle, je hebt het wel goed, alleen als je de openingspost goed leest niet, want ze begint volgens de openingspost niet op de linkerhand maar op de rechterhand. ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:43

mijn opmerking in de vorige post sloeg erop dat niet meer zou staan dat je X-C nog een halve volte moest rijden ter afsluiting. Zie de laatste opmerking vam Smurffie

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:01

Ah, dan praten we naast elkaar. Mijn opmerking sloeg er namelijk op dat jij zei dat de eerste halve grote volte links was, maar de TS zei echt rechts.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:05

klopt, daar was idd al eerder iets over gezegd.

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:27

Soms als je de proevenboek erbij pakt, zit achterin zo'n ring op papier met alle letters. Dan kun je de proef bij langs gaan met de letters, dan kom je meestal een heel eind. ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:29

En vergeet de dvd die ooit is uitgebracht met de nieuwe proeven erop. Het zijn toch echt 2 voltes en geen 8 zoals beweerd (houwel een 8 wel weer leuker was geweest m.i.)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:33

Heel makkelijk,

Je zet bij C de volte in naar X, dan rij je van X weer naar C en van de C weer naar X en dan vervolgens je grote volte afmaken door weer naar C te gaan ;)

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:34

Gewoon twee voltes achter elkaar; het is eigenlijk heel simpel.

yswing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:16

dus als ik het goed begrijp:
je rijd van c naar x een halve grote volte.
als je eenmaal bij x aangekomen bent maak je 2x een volte.
als je dan bij de x bent voor de 3ex maak je een halve grote volte van x naar c.

kortom:
3 grote volte's bij c ??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:21

Nee, twee keer een grote volte bij C. Verder is dit topic al behoorlijk oud.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:08

Indd 2 grote voltes.
Topic kan dan wel oud zijn, maar proefje 3 moet vanaf deze maand weer gereden worden. Nieuw topic openen lijkt me daarom ook niet erg zinvol :=

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:09

Het zijn gewoon 2 grote voltes naar links en dan een halve naar rechts..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:21

C-X Halve grote volte links = eerste helft van volte.
van X tot X grote volte links hals strekken = hele grote volte (dus in totaal zit je dan op 1,5 volte).
X-C halve grote volte links teugels op maat maken = halve volte ( dus in totaal zit je dan op 2 voltes).

Je rijd dus 2 voltes, het eerste helft van de eerste rij je normaal, dan rij je een hele volte met hals strekken en dan weer een halve volte teugels op maat maken.

Ik vraag me hier bij sommige wel af hoe ze hun proef rijden, want aan sommige antwoorden hier te zien klopt er niks van met wat de proef zegt. :=

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:34

2 pagina's vol geklad, terwijl het eerste antwoord gelijk het juiste was _O-

Niets rechts.. 2 voltes links :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:21

Sorry hoor, maar moest stiekem wel lachen dat sommige dit niet snappen :o Hoe ingewikkeld is het nou? Kan me niet voorstellen dat je het niet snapt, doe gewoon letterlijk wat er staat en there you go.. :+

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:29

Er had ook kunnen staan:

C-X Halve grote volte links
X grote volte links
X-C halve grote volte links teugels op maat maken

Maarre dit topic is 2 jaar oud :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:34

roxiie schreef:
Indd 2 grote voltes.
Topic kan dan wel oud zijn, maar proefje 3 moet vanaf deze maand weer gereden worden. Nieuw topic openen lijkt me daarom ook niet erg zinvol :=

zijn dan wel nieuwe proeven, maar is alsnog weinig nieuws aan, dit onderdeel zit er bijvoorbeeld gewoon nog in.

JWSIDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:37

Je rijd gewoon twee grote voltes achter elkaar, maar zelf dat ik ook eerst van : >;)
Maar als je goed leest dan zie je dat het er een beetje onhandig staat, maar dan snap je het wel.