Grappige opmerkingen van lessers..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:21

Gisteren stond ik met een halve griep les te geven. Had 1 groepsles en had vlak ervoor een paracetamol genomen. In het begin hielp dat natuurlijk nog niet, dus ik hardstikke schor en niet al teveel praten.
Roept na een tijdje een jongetje ineens: heej juf, het gaat weer beter met je, je word weer helemaal vrolijk!
Lol, hij had nog gelijk ook! Edit: lig nu wel met 40 graden koorts plat :(

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:26

Mijn broertje (6 jaar toen) was wat huppeltjes aan het maken met de haflinger,
ging die 40cm springen, ging ze hoofd helemaal heen en weer, zegt ie:
"Niet meer zo hoog doe maar wat lager, want hiervan krijg ik een hersenschudding"

Bettine

Re: Grappige opmerkingen van lessers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:30

Ik reed pas verzamelde galop, en mijn buurmeisje keek toe:

"Jeeeeeetje!! Ik wist niet dat een paard zó SLOOM kon galopperen!" _O-

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:33

Echt supergrappige dingen komen hier langs :+
Een van de paarden staat op een stal waar niet zoveel wedstrijdruiters staan. Ik reed dus een keer met S&T, toen een meisje zei: 'Is dat paard zó sterk dat ze dat állemaal in dr mond heeft??' :')

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:48

kainda schreef:
En weer een lief ventje zegt tegen me : "juf ik heb een 1 2 3 speler gekregen van papa :D

miss_lizje schreef:
whaha hilarisch allemaal.
Bij ons op de stal was een ruin "zijn" merrie aan het dekken.( deed hij alleen bij deze merrie) Roep mij nichtje keihard. " heey ze dansen de polonase"!!

HAHAHA _O- gèwèldig!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:58

Ik kijk wel eens bij de beginnerslesjes, echt je ligt dubbel af en toe. Instructrice is Lutina, nou en die is heilig hier op stal hoor. :') Lutina weet alles het best. Afijn, laatst zat ik weer te kijken, naar een absolute beginnersles, die kinderen wisten echt nog niks van pony's.

'Lutina, hij doet het niet!' (Tja zodra je stopt met drijven gaan die pony's vanzelf stilstaan. :') )
'Hij sloeg op hol Lutina!' (Pony sprong ff opzij omdat er iets heel erg kraakte.)
'Lutina, kun je even helpen, ik moet plassen!'

En dat een heel uur lang, geweldig. :')

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:05

Geef ook geen les(Dúh)
maar een of twee jaar geleden was ik buiten rijden met een vriendin en we kwamen langs de visvijver,
ventje: ooh dat is een leuk paardje(mijn pony)
ander ventje: ieww, die pony kijkt scheel!(pony van vriendin)

Ze was best wel beledigd over die opmerking maar ik vond hem géwéldig, het kwam er ook zo mooi uit! :+

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:33

Ik heb een echte palomino merrie. En krijg elk jaar te horen dat mijn paard amerigo is :\

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:41

Nadat het kindje naast het paard lag, zegt ze dat was helemaal niet eng. Hoeft niet getroost te worden ging er vanzelf weer op. Ideaal. :D

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:48

Meisje (8 jaar) na de eerste keer galopperen aan de longe:
Ik: Zo dat ging goed voor de eerste keer! Wat vond je ervan?
Meisje (trekt bedenkelijk gezicht) : Nou tsja... het is wel even wennen hoor, pfoeh.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:43

Ik heb tijdens mijn stage les moeten geven aan beginners kreeg ik een keer een meisje van 7 jaar(wiens zus(12 jaar) ook al vanaf haar zevende aan paardrijden deed) na 4 keer prive-les aan de longe kon ze al mee in de groepsles met naastlopers toen mocht ze op een schimmel merrie van 16 jaar was na de les meteen haar lievelingspony. De meiden reden achter elkaar aan en betreffende meisje reed als een-na-laatste, de pony begon harder te gaan en ik maar zeggen hoe m er goed achter, maar nee natuurlijk niet doen pony ging in een soort van gebroken lijn tot de X en maakte toen ineens een volte, meisje viel er heel zachtjes af en de hele tijd dat de pony harder ging zat ze te lachen hoe harder de pony hoe harder zij ging lachen. Zit ze op de grond en terwijl ze opstaat en snel de pony gaat pakken roept ze dat was leuk mag ik volgende week weer op rooie ester rijden?? haha hoezo ken geen angst
Nog grappige bijkomstigheid haar moeder zat in de kantine met haar hart in haar keel is tegenwoordig nog steeds zo want het gaat een keer fout is haar moeder van overtuigd

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:45

ohjah tiener valt van paard(toen was cap nog niet verplicht vanaf 18+), tiener komt neer en zegt:"Zit mijn haar wel goed"?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:14

Zit mijn haar wel goed _O-

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:18

Tegen een kindje dat pas een van haar eerste lessen aan het rijden was:
"Dan ga je nu afwenden bij de A. Weet je waar je dan naar toe moet?"
Dat wist ze niet.
"Dan moet je naar de C. Weet je waar de C is?"
Kindje denkt even na, om vervolgens te antwoorden: "Ja hoor, de zee is bij het strand :j "

Tja, en ik kan haar ook geen ongelijk geven :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:51

Een heel erg beginnend beginners lesje... is gek op zelf figuren verzinnen (hebben jullie wel eens van een 'brilletje' gehoord?) en hebben bedacht dat doorzitten heeeeeel belangrijk is om goed te kunnen, dus dat moet elke week geoefend worden.
Na verloop van tijd stappen we even, pony's flink knuffelen en even uitrusten. Elke week volgt dan weer de vraag: "juf, gaan we straks nog in draf?" en elke week zeg ik: "nee, vandaag niet meer" Na een aantal weken roept er ineens eentje achteraan: "ja juf, die geintjes kennen we nou wel, je houdt ons gewoon voor de gek!".

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:15

sjaantje schreef:
Echt supergrappige dingen komen hier langs :+
Een van de paarden staat op een stal waar niet zoveel wedstrijdruiters staan. Ik reed dus een keer met S&T, toen een meisje zei: 'Is dat paard zó sterk dat ze dat állemaal in dr mond heeft??' :')

Oeps, dat kunnen sommige mensen in hun zak steken! Die heeft het oog ervoor....
al heeft ze het misschien anders bedoeld? (paard is sterk want het kan al dat ijzer met de mond dragen ;) )

Niet voor jou bedoeld, hoor Sjaantje :D

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 07:56

Een 6 jarig jongetje deed voor de eerste keer een galopje. Toen ik vroeg hoe was dat zie hij: Ik kreeg een heel raar gevoel van binnen, ging van mijn tenen tot aan mijn hoofd een soort tinteling.

3 jarig meisje deed mee op haar mama's paardje met verkleed rijden(ze werd vasteghouden), ze was een fee. En ze bleef de hele tijd roepen: heb ik gewonnen? Heb ik gewonnen? Was zo schatig