Chaps of Rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaps of rijlaarzen?

Chaps!
49 (53%)
Rijlaarzen!
42 (46%)

Totaal aantal stemmen: 91

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:50

Chaps, duidelijk! Vond rijlaarzen altijd verschrikkelijk, moet er bij zeggen dat ik altijd van die kunststof dingen had..

Tegenwoordig rij ik gewoon in spijkerbroek en heb vorig weekend lange westernchaps gekocht :)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:05

Chaps maar ik heb daarvoor plasticlaarzen gehad, dus ik kan me voorstellen dat lerenrijlaarzen beter zitten dan chaps.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:09

ik rijd nu met chaps, al ruim een jaar.. ik had alleen maar rubberen laarzen en dat rijd aboluut niet lekker... :n

ik wil wel graag leren laarzen kopen, dat rijd wel lekkerder denk ik dan chaps! en mag sowieso niet met chaps op wedstrijden rijden dus heb toch laarzen nodig :))

Inujojo

Re: Chaps of Rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:11

Ik heb chaps, puur om het feit dat ik de schoen van laarzen meestal na een jaar al om zeep geholpen heb, maar de schacht in nog een praktisch perfecte staat is. Puur kosten besparing hier :j, als m'n jodhpurs dan kapot gaan, hoef ik alleen de schoen te vervangen.. Scheelt toch 50 à 100 euro :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:14

marrlinde schreef:
ik rijd nu met chaps, al ruim een jaar.. ik had alleen maar rubberen laarzen en dat rijd aboluut niet lekker... :n

ik wil wel graag leren laarzen kopen, dat rijd wel lekkerder denk ik dan chaps! en mag sowieso niet met chaps op wedstrijden rijden dus heb toch laarzen nodig :))

Je mag wel wedstrijden rijden met chaps

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:17

ja maar niet die van mij ;) ik gebruik ze ook voor uitmesten en alles, dus vind het zonde om leren chaps te gaan kopen of iets ;) ik heb gewoon het goedkoopste van de chaps :P (en doe er toch al een goed jaar mee :)) )

Ssunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:19

ik ben begonnen met rijlaarzen, maar nu heb ik leren chaps (Kentaur) en die zitten toch echt veel beter!
voor mij chaps dus!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:22

Geef mij maar zachte leren chaps, dan voel ik mijn paard tenminste!

Flambeau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:44

Reed altijd met rijlaarzen maar chaps zitten echt veel beter..

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:39

Chaps!
Rijd veel lekkerder en is bovendien veel makkelijker om uit te doen ;).

Connie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:45

chaps is zoooveel fijner! en idd ook makkelijker om uit te krijgen

hmarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:41

Ik ga voor chaps! Ik heb zowel zachte, soepele chaps als echte leren. De leren gebruik ik alleen voor wedstrijden. Ik had vroeger altijd het probleem dat mijn kuit niet in een laars kon (en geen geld voor pasgemaakte laarzen) en ben toen overgeschakeld op chaps. Voor mij geen laarzen meer!

En net als Inujojo sloop ik ook altijd de schoen, dus is het iid voordeliger om met chaps te rijden.

Merryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:59

Chaps! :D .. Makkelijker aan & Uit te krijgen ! :Y)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:03

ik rij altijd met chaps alleen op de wedstrijd rij ik met mijn leren laarzen

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:17

ik heb rijlaarzen maar nooit met chaps gereden dus kan het niet vergelijken eigenlijk.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:22

Het voordeel van laarzen vind ik dat ze stijf zijn en je voet dus recht vooruit duwen. Met laarzen hou je je benen ook stiller tijdens het rijden. Maar chaps zitten wel lekkerder

tessa1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:00

rijlaarzen zijn steviger

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:06

nouja dat is natuurlijk voor iedereen héél verschillend ik vind laarzen vréselijk en een ander krijgt weer de 'griebels' van chaps. Ik rijd liever met chaps en voor wedstrijden etc kun je zo'n speciale kopen wat haast lijkt op laarzen. Die heb ik ook, maar gebruik die alleen voor wedstrijden etc. Het schijnt wel zo te zijn dat je door chaps je benen minder goed stil kunt houden oftewel met laarzen blijven je benen beter stilliggen.

Harlekijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:08

Rijlaarzen voor op concours. Thuis rijd ik altijd met schoenen en chaps (beide van Ariat). Ariat schoenen lopen lekkerder dan rijlaarzen, aangezien ik tussen het rijden door ook veel bezig ben met andere werkzaamheden op stal.

De chaps van Ariat zijn net als rijlaarzen ook lekker stevig, dus daar hoef je het niet voor te laten. Met van die slappe goedkope chaps kan ik ook niet rijden...

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:12

Ik rij zelf ook met chaps, en de schoenen die ik er onder draag, die heb ik gekocht bij een normale schoenenwinkel.
Het idee is eigenlijk simpel, zolang er maar een goede hak onder zit. Nu heb ik wel me eigen 'jodphurs' met victoriaans tintje haha :D
Zelf vindt ik chaps het beste rijden, het zit lekker strak om je benen, en het is ook veel soepeler dan rijlaarzen. Heb de gewone Harry Horse chaps. Voor wedstrijden zou ik eigenlijk liever mooie leren rijlaarzen hebben, volgens mij staat dat wat netjes-er :P

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:37

Als ik moet kiezen tussen chaps en kunststof rijlaarzen, dan kies ik voor chaps.
chaps of lederen rijlaarzen? dan kies ik voor de rijlaarzen

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:57

ik ga voor de rijlaarzen, zo veel tijd kost het niet om ze aan te doen vind ik. En ik vind dat ik er meer steun aan heb aan me voet, en ik vind ze beter rijden

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:00

Ik ga voor de lederen chaps. Met rijden voel ik geen verschil tussen een lederen rijlaars en een lederen chaps.

Het is gewoon heel erg handig om tijdens het mesten niet van schoenen/laarzen te hoeven wisselen...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:05

rijlaarzen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb altijd al dikke kuiten gehad dus paste ik niet in de normale maten rubberen laars
vroeger had je niet zo veel keus als tegenwoordig ;)
mijn ouders vonden leren laarzen te duur en ik groeide nog dus ik reed met chaps
nou naar jaren rijden heb ik dus heel mijn beenhouding verknalt ik kikte met mijn enkels zeg maar echt raar om te zien
toen ik 16 was ben ik naar een tweedde hands paarde winkeltje gegaan dat pas open was en daar kocht ik een paar leren laarzen
die wel oud waren maar paste ik moest er wel een kap op laten zetten want mijn been was langer.
en vanaf die tijd ging mijn houding weer richting normaal :+
en toen ik 20 was heb ik mijn eerste echte zelf op maat gemaakte laarzen gekocht van cavallo met kalfsleer en harde kap
een rip uit mijn lijf maar ze doen nog super dienst.

geef mij maar laarzen :D

Larissa15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:06

Ik heb lederen rijlaarzen van De niro bevallen me goed :D