Goed cijfer voor binnenkomen B-dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Re: Goed cijfer voor binnenkomen B-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:57

Ik heb eens een 8 gehad voor 't binnenkomen, maar geen idee awt ik anders deed dan anders!
Heb ook gewoon regelmatig een zesje ervoor gehad.
Waarschijnlijk was het gewoon voorwaarts, goed naar de hand toe gereden en recht op de hoefslag en buiging en stelling in de hoeken. .

ClaudiaMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:57

nou de punten die je zelft zegt zijn natuurlijk bealngrijk
kijk voor je ! en lach in ieder geval iemand die chagarijnig kijkt is niet bepaald leuk om naar te kijken !

let op je hele houding schouders naar achter goed zitten goede been binnen komen ! rechtop hakken uitdrukken niet te veel stelling !

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:10

ClaudiaMP schreef:
kijk voor je ! en lach in ieder geval iemand die chagarijnig kijkt is niet bepaald leuk om naar te kijken !

let op je hele houding schouders naar achter goed zitten goede been binnen komen ! rechtop hakken uitdrukken niet te veel stelling !

Het maakt (mij als jury) totaal niet uit of iemand geconcentreerd kijkt of met een glimlach op het gezicht de baan door gaat.
Soms zie ik wel een geforceerde glimlach, dat ziet er heel vreemd uit! Dan gaat mijn voorkeur toch meer uit naar een geconcentreerd gezicht, vaak schieten die vanzelf weer op een glimlach na het afgroeten, dát vind ik veel leuker om te zien Lachen

duimpje1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:06

bij dat binnen komen, kan vrijweinig mis gaan, dus punten ze strenger als dat wel zo is.
Probeer je paard constand en vlot te rijden, met een goede aanleuning, zit zelf verzekerd op je paard en stuur hem netjes de hoeken in.

Je voltes moet je ruim en rond rijden, op de juiste plek afwenden (bv. na E afwenden voor B weer op de hoeslag, na B afwenden voor E weer op de hoefslag) ook daar geld weer, houd je paard actief niet naar binnen laten vallen of uitzwaaien ect.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:24

volte : netjes rond groot genoeg en over X
binnekomen: zorgen dat je paard netjes loopt jij er goed opzit en hopen dat de jury jou en je pony een leuk aanzien vinden.
wat vooral ook belangrijk is blijf lachen hoe fout het ook gaat.
de jury houd van lachende kindere

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:07

goede impuls en stelling buiging en nageeflijk en voorwaart en constant. Ik heb er regelmatig een 7 of 8 voor. Gewoon goed je best doen en doen wat je het liefst doet :)

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:25

Ik heb meestal een 7 voor het binnenkomen, mijn instructrice zegt altijd borst vooruit en trots kijken dan maak je een goede eerste indruk, en een volte moet je in goede stelling en van punt tot punt rijden. In het knhs proeven boekje staat uitgelegd hoe het allemaal zou moeten en hoe je hogere punten scoort.

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:01

ik haal meestal een 8,
gewoon netjes binnenkomen, pony lekker nageeflijk en constant houden dan komt het meestal wel goed :)

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:10

Ik nam voor het eerst een jong paard mee op concours. 4 jaar, en starte in de B dressuur! 9 voor binnen komen.

Rustige aanleuning, niet opgericht ook niet aant hangen. Netjes voor de loodlijn. Goed de hoeken door en aanleuning geven. En zelf rechtopzitten, en lekker voorwaarts draven. En denken ik ga lekker rijden. :D

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:00

het is heel belangrijk dat je recht binnenkomt en dat je voor zover dat mogelijk is, recht stilstaat.

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:04

_10_ schreef:
ClaudiaMP schreef:

Het maakt (mij als jury) totaal niet uit of iemand geconcentreerd kijkt of met een glimlach op het gezicht de baan door gaat.
Soms zie ik wel een geforceerde glimlach, dat ziet er heel vreemd uit! Dan gaat mijn voorkeur toch meer uit naar een geconcentreerd gezicht, vaak schieten die vanzelf weer op een glimlach na het afgroeten, dát vind ik veel leuker om te zien :)

o ik had laatst op mijn protecol dat ik niet zo streng moest kijken...
haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:04

Citaat:
het is heel belangrijk dat je recht binnenkomt en dat je voor zover dat mogelijk is, recht stilstaat.

Is B hè, dus er is geen recht stilstaan meer. Alleen maar een half rondje over de hoefslag.

Ik probeer ook altijd een beetje 'extra' de hoeken te rijden, iets dieper erin rijden, en met mooie duidelijk stelling in buiging de hoeken doorrijden.