Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mieke_Cunna schreef:Moods, mijn ruin dan. Heeft afgelopen nacht met die vorst wel met ijzers buiten gestaan. Hij is dan fjord, en echt een tank type. Maar ik merkte dat hij zich echt aanpaste aan zijn ondergrond. Fijn is anders, maar lopen kon die wel.
Juventus: heb je hem al zien lopen op de stenen en wei met dit weer? want ik denk en weet bijna zeker dat elk paard zich hieraan aanpast.
ging niet al te best hahaha

sjanien schreef:Onze paarden gaan gewoon elke dag naar buiten van 9:30 tot 17:00. Wat voor een weer het ook is, paarden hebben echt zelf wel door dat ze voorzichtiger moeten doen. En hoe meer je ze op stal houdt hoe gekker ze worden. 2 hebben er ijzers onder maar niks geen problemen mee, ze krijgen weleens ijsklompen maar die gaan er vanzelf wel weer af. Sommige mensen maken zich veels te druk, "ohjee als mijn paardje maar niks krijgt". Mensen laat je paard gewoon elke dag naar buiten weer of geen weer. Krijgen ze niks van, je krijgt er alleen een vrolijk paard van zonder stalondeugden!

Juventus schreef:las net ergens anders dat je uit een plastic emmer hoefvormpjes knippen moest en die onder het ijzer schuiven, dat zou helpen voor de sneeuwklompjes
Ga het denk ik maar eens proberen, want dit is ook niks,..

adnariM schreef:staat ze met hoefschoenen buiten.
: 

moniquelucky schreef:Juventus schreef:las net ergens anders dat je uit een plastic emmer hoefvormpjes knippen moest en die onder het ijzer schuiven, dat zou helpen voor de sneeuwklompjes
Ga het denk ik maar eens proberen, want dit is ook niks,..
Welk topic?
Bij ons komen de paarden met yzers maar heel even buiten nu in de sneeuw als ik er bij ben, de paarden zonder yzers staan hele dag buiten. Rijden met yzers lukt helaas niet, niet in het bos en niet in mijn bak, ik durf met dit weeer ook niet de trailer te rijden om naar de binnenbak van de rijvereniging te gaa.
ga ook echt niet weg met de trailer, wei/bak lukt ook (nog) niet,.

Naaltje schreef:als ze gras gewend zijn schijnt het mee te vallen
wel bevat het gras meer fructaan omdat de zon regelmatig schijnt (processen in het gras geactiveerd om te groeien) maar het gras groeit niet, de suikers blijven er dus in zitten
als ze het gras doorslikken is het al niet meer bevroren natuurlijk
de mijne (fjord) staat van ong 9 tot ong 5 in de weide non-stop te grazen, maar dat doet hij normaal gesproken ook