Schudden met hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:46

Eponastable schreef:
Dus als ik dit goed lees is dit geen afwijking?

Zou het je belemmeren om een paardje te kopen die dit heeft??
Zo weet ik jullie mening hierop ook.

Volgensmij heb je ook headshaking, dat is wel een afwijking en voor zover ik weet kom je daar ook niet zo vanaf . Maar dan schudden ze geloof ik ook op een andere manier.
Schudden uit ongeduld/joligheid is dan weer wat anders.

anne_bento

Re: Schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:05

Dit soort schudden zal geen problemen opleveren bij de verkoop hoor. Mijn pony doet het ook eigenlijk haast nooit als ik met haar bezig ben, echt alleen als ik haar bijvoorbeeld in de bak zet en zelf niks met haar doe, of als ze in stal staat en ik eerst nog wat anders ga doen voor ik haar pak. Toch wel wat ongeduld denk ik

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:51

_Jennifer_ schreef:
Eponastable schreef:

Volgensmij heb je ook headshaking, dat is wel een afwijking en voor zover ik weet kom je daar ook niet zo vanaf . Maar dan schudden ze geloof ik ook op een andere manier.

Ja over die headshaking zijn al enkele actieve topics op dit ogenblik :D

Ik heb dit fenomeen eigenlijk nog nooit meegemaakt vandaar dat ik wat vraagjes stel, ik ken wel paardjes die het ook doen. Uit stress weliswaar.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:13

Stress zou het bij mijn pony ook nog goed kunnen zijn, ze is in ieder geval alles behalve ontspannen als ze het doet!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:26

Ik zou me er niet al te druk over maken, denk dat het speelsigheid is. Zolang ze het met rijden en longeren niet doet is er volgens mij niks aan de hand ;)

Mijn verzorg haflinger eet trouwens ook uit de mesthoop :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:21

Eponastable schreef:

Citaat:

in mijn post in dit topic staat ook een filmpje van een headshaker.,daarin kun je duidelijk het evrschil zien tussen schudden uit ongenoegen met het hoofd of vanwege medische redenen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 08:37

Ik heb deze week een reading laten doen met de pony van het filmpje, met iemand waarvan ik ook heel zeker weet dat die het kan, en daaruit blijkt toch dat het hoofdschudden ergens anders vandaan komt..

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:40

Die van mij schudt bij het rijden soms ook met haar hoofd,wel altijd na een stukje galop als we uitstappen naar huis..
Ze loopt wel heel ontspannen, hoofd naar beneden, dan wat proesten, dan een beetje heen en weer schudden...
Als ze een paar keer vlak na een heen en weer schudt, ben ik verwittigd en hou ik het zadel vast want dan gaat ze ineens heel haar lijf schudden :D en dan effe zuchten ;)
Doet ze ook als we op stal toekomen, net voor ik afzadel, precies een hond die hem wil droogschudden :D

Denk dat het speelsheid is, niet echt ongeduld ofzo, ze is nog maar 4.5jaar, en ze doet het ook na een crossje rond de wei :D

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:48

anne_bento schreef:
Ik heb deze week een reading laten doen met de pony van het filmpje, met iemand waarvan ik ook heel zeker weet dat die het kan, en daaruit blijkt toch dat het hoofdschudden ergens anders vandaan komt..

Uit het filmpje van dit topic??

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 13:51

ja!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:03

en waar komt het dan wel vandaan?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 20:26

Pijn/druk op haar hoofd. Begrijp me niet verkeerd, het hoeft niet perse bij alle paarden die hetzelfde doen als mijn pony zo te zijn, maar mijn pony blijkt het wel om die rede te doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:29

oke, en wat moet je er aan doen??
osteopaat langs laten komen denk ik?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 20:32

Klopt! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:41

ik ben benieuwd wat daar uit gaat komne, wil je ons wel via dit topic een beetje op de hoogte blijven houden??
ik ben namelijk heel benieuwd, helemaal omdat ik dus keihard riep dat het geen afwijking was,maar ongeduld.
kijk kan best zijn dat andere paarden met hetzelfde gedrag dan ook last hebben.
en als je ons hier wat op de hoogte wilt houden dan zou ik dat wel heel fijn vinden :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 20:48

Ik ga eerst eens verder kijken wat het kan zijn. Ik heb namelijk 1,5 week geleden een fysio/ostheopaat erbij gehad die dit niet opgemerkt heeft.. ik zeg niet dat zij het had moeten zien, wie weet is het niet goed te zien/voelen maar mijn pony geeft dit wel heel duidelijk aan in de reading.
Ik zag wel van de week dat ze wat schuurplekjes kreeg van dr halster, wie weet zoeken wij het te moeilijk en heeft ze daar last van? Even heel simpel gedacht..
Ik ben komende 1,5 week weg, met vakantie, daarna gaan we weereens verder kijken naar oorzaken en oplossingen, want het is zeker iets wat ik uit wil zoeken!

Zodra ik meer weet zal k het in het topic zetten :)