Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
had je dan de stang er al achter weg gehaald en het paard voor vast laten staan???Citaat:Vast staan vind ik pas levensgevaarlijk, pas gehad dat ik Tobias er eerst uit wilde halen en Chantal had besloten dat ze meewilde terwijl ze nog vast zat... Ik was bijna dood en de trailer bijna in stukken als het touw niet los was geschoten. Terwijl ze beide als ik 'kom maar' zeg er braaf achteruit aflopen.
Nouks schreef:Concorde schreef:Hélemaal los, dus niet vastgebonden, is levensgevaarlijk.
Want? Wat maakt zo'n touwtje voor verschil als een paard zowel met als zonder vastgeknupt halstertouw gewoon bewegingsvrijheid heeft?
BenB schreef:Nouks schreef:Want? Wat maakt zo'n touwtje voor verschil als een paard zowel met als zonder vastgeknupt halstertouw gewoon bewegingsvrijheid heeft?
Hij kan met zijn hoofd onder de stang vast komen te zitten en gaan omdraaien. Als hij dan ook nog de stang eruit zou kunnen krijgen bij bijv. een tweepaardstrailer en jij doet net de klep omlaag waardoor het paard eruit schiet heb je heel wat gewicht tegen te houden (wat je niet gaat tegenhouden). Ik heb al meerdere van dit soort situaties zien gebeuren met verwondingen van paard en lader aan toe.
BenB schreef:Ikke schreef:Een paard hoort opgesloten te staan tussen de stangen. Waarom anders zou je die stangen verstelbaar maken? Op het moment dat het paard opgesloten staat, kan het niet meer met z'n hoofd onder de stang door.
Dat sommigen niet weten waar ze mee bezig zijn, maakt HEN tot de veroorzaker van die gevaarlijke situatie, niet de wijze waarop het paard reageert..........
Nou, je hebt tweepaardstrailers waarbij je het schot wat opzij kan gaan doen en dan heb je een verstelbare stang zodat je een paard kan laden die wat meer ruimte nodig heeft.