vies paard en vorst.. hoe doen jullie het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sara_

Re: vies paard en vorst.. hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:02

mijn pony heeft hoge witte sokken, als ik op wedstrijd ga moet ik ze ook altijd wassen. Dan haal ik altijd een emmer met warm water en dan als ik ze gewassen heb droog ik ze goed af en doe dan alvast transportbeschermers om zodat het warm blijft Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:01

Dat het een paar weken gelezen zo vroor moest ik met mijn HELE lichte palomino op pad. Omdat het vroor was het land schoon(staan 24/7 buiten) dus was ze niet heel vies op wat gelige plekken en een gele staart na.
Heb het lekker zo gelaten, borstel er overheen en klaar. Had nog een 7 voor verzorging, dus dat viel me alles mee.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:23

ik denk dat jury's met DIT weer (lees: 's avonds -15 tot -20 en overdag zware vorst) ze wel een klein beetje rekening zullen houden met de verzorging (tenminste...dat hoop ik Nagelbijten / Gniffelen ik ga komend weekend ook op stap met een haflinger Clown)
Wat al gezegd is, misschien pluk voor pluk wassen en dan droogfohnen. Dat is wat ik ga proberen dit weekend met de poepkleurige manen en staart van Haflief Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:58

Ik mag het hopen van wel. Aan mijn pony's is duidelijk te zien dat het buiten pony's zijn. Die ga ik echt niet wassen hoor. Dan maar een keer een 4 ofzo.
Ach, met Roos rij ik Z, krijg ik toch geen punten voor verzorging Tong uitsteken. En neem Whitney van de zomer pas weer mee in het L en dan kunnen we wel wassen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:06

Winter is winter, dan maar wat vies her en der.
Ga echt nou de pony niet wassen.
Staart bevriest waar je bij staat!
(gelukkig is mijn paard van nature al geel!)
poetsbokje voor de ergste ellende.
En ach ook ik krijg er geen punten meer voor,
bovendien vinden ze waarschijnlijk mijn scheerpatroon nog
belachelijker dan haar vlekken. En ongewassen voorpluk.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:57

Pony blijft maar lekker vies. Ik ga haar met dit weer niet wassen

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:41

mijn pony staat buiten en zolang het vriest doe ik er helemaal niks aan behalve de plaats waar het zadel komt te liggen

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:16

Met de afgelopen periode dat het zo vroor heb ik mijne ook niet gewassen. Had zwarte sokken en een gele staart :o maar ging toch op wedstrijd. Het is niet anders. Toch nog goede punten voor de verzorging.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:27

met equi green dat werkt zo goed

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:12

Nee maar ook al rij je Z (dennis) moet je wel een beetje verzorgd voor de dag komen vind ik zelf..
ik heb een paard met 2 witte voeten, en die was ik toch echt wel, via de manier die eerder is genoemd, 2 emmertjes warm water, en héél goed droogmaken, en evt. stalbandages eromheen.
Staart wassen doe ik niet met dit weer.. ik heb nu even makkelijk praten met een donkerbruin paard, volgend jaar zal ik ook balen met mijn 80% witte bonte.. haha.. :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:57

kinuh schreef:
Ik moest vandaag ook weer aan de bak en we hebben alleen koud water op stal, toch had m'n pony een vies voetje.
Heb gewoon water gekookt in de waterkoker, gemengd met wat koud water zodat het lauw werd, babyshampoo erin. Hard roeren zodat je sop krijgt. Een harde borstel pakken en schrobben maar, dan met een ander emmertje wat je al klaar hebt staan (weer warm achtig water) even afspoelen en met een grote handdoek goed afdrogen :)
Ging prima!

Ik heb het een paar weken geleden precies hetzelfde gedaan :j Alleen het uitspoelen was wat lastig. Ben een paar keer heen-en-weer gelopen om emmers water over de voetjes te gooien. Toen met een handdoek een beetje gedroogd en hoppa op stal. Bij geschoren voetjes bevriest dat niet voordat het droog is. Sokken zijn lastiger inderdaad :+
Staart heb ik overigens gewoon vies gelaten. Is toch al huge, dus dat maakt niet zoveel uit.

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:19

Ik zou gewoon niet gaan wassen, een jury zou daar rekening mee moeten houden.
Beter niet wassen dan een pony die ziek is omdat het zo koud is. Of inderdaad heel goed afdrogen, en met bandages en doeken afbinden ofso:P

ReLaFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:05

Ik heb voor mijn schimmel vaak koolblokje gebruikt en dat hielp prima.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:49

Ik sjouw met emmertjes warm water voor de voetjes en de staart. :)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:21

Wij beschikken gelukkig over warm water en een solarium :d dus heb dit probleem nooit

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:56

Ik zorg dat hij de dag van tevoren netjes gepoetst is en zet hem dan de nacht van tevoren in stal (normaal kan hij altijd in de bak). De ochtend van de wedstrijd was ik alleen zijn achterbenen (daar is hij wit).
Drama als je een bonte of een schimmel hebt, sterkte :-)

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:20

Ik was hem ook niet. Alleen ze achterbeen even klein beetje, maar verder vind ik het met dit weer wel prima. Dan maar 1 puntje minder :P

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:50

Ik heb vandaag ook gewoon gewassen hoor. Daarna mooi met een handdoek drooggewreven, kan best.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 15:52

ik had vandaag concours, maar ben dus niet aan het wassen gegaan :n
het was -4 vannacht, dan is het niet eerlijk om mijn paard nat en koud op stal te laten staan
alleen de billen en nek een beetje gewassen met warm water vanochtend, en staart en benen, die zeeeeer vies waren ( :+ ) gelaten voor wat ze waren.