is jullie buitenbak ook bevroren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: is jullie buitenbak ook bevroren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:35

mijn buitenbak was net de bovenlaag al iets losser van,
dus heb toen even gelongeerd, aan los lijntje, ze liep wel wat voorzichtig, is het nou slecht voor de pezen als je op een grote cirkel longeert als de bovenlaag los is?

verder is hij als het vriest heel hard idd, en rijd ik in de binnenmanege 5 min hiervandaan.

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:59

Waar ik rij is de bak ook bevoren, vandaag was deze iets losser en heb daardoor ook wat gedraafd (anders alleen gestapt).

Maar de bak is wel droog en we kunnen er dus niet op schaatsen...

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:58

Gelukkig is het vlak voor kerst nog een paar dagen droog geweest en kon de bak een beetje drogen voordat het ging vriezen. M'n vader heeft hem vlak gesleept op de avond voordat het ging vriezen ... de 2e vorstdag begon de bovenlaag 's middags alweer wat zachter te worden. Dus ben ik d'r gewoon in gaan rijden, geen rare zware dingen en ik verwacht ook niet dat m'n paarden de sterren v/d hemel lopen qua doorveren ed. Maar wel gewoon stappen, draven en galopperen ... en gewoon kleine voltes en zijgangen ed. Afgelopen week werd het laagje wat los was steeds groter ... maar ik zorgde d'r wel voor dat ik er 's middags in reed, 's avonds was die alweer veel harder. Vandaag was ie echt goed zacht met die dooi. Zelfs onze springweide die echt onwijs nat was voordat het 2 weken geleden ging vriezen was berijdbaar, heb daar dus ook maar even gebruik van gemaakt ... moest er alleen wel oppassen dat het wat glad was op sommige plekken.

Helaas is de buitenbak nu dus wel ontzettend nat door de regen en ben ik bang dat ie de komende dagen echt knoerterhard gaat worden. Scheelt dat de lessen weer beginnen en ik heb zaterdag wedstrijd, verplaatsen we ons weer richting de binnenbakken Lachen

sam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:16

hoi

gelukkig hebben ze bij ons een binnenbak, alleen de paddacks zijn niet te doen dus even lekker losgooien zit er niet in

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:19

de bak waar ik in rijd is alles bij elkaar denk 4 dagen niet goed te rijden.longeerbak gewoon goed.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:23

Winx schreef:
ja wordt er niet echt vrolijker van over twee weken ook nog een onderlinge wedstrijd en dat terwijl ik ondertussen bijna een halve maand al niet heb gereden.... niet zo'n goed plan. wordt toch op pad met de trailer.
Idd ik vind de winter op zich leuk, maar bij de paarden niet Tong uitsteken ik vind schaatsen echt leuk, maarja bij de paarden is het niet leuk.
Zijn die van jullie ook zo fris door de kou?

Fris? nee
Knettergek zou ik het eerder omschrijven.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:47

Correctie ... de buitenbak is kneiterhard en je kunt erop schaatsen Haha!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:29

nou hij heeft zich afgelopen week heel goed gehouden, maar ben bang dat het na die regen van gister een ijsbaan is. Ben benieuwd vanavond..denk dat ik het paardje maar een weekje vrij geef

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:21

Onze binnenbak is ondooit Haha!