stinkende handen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LotteElf

Re: stinkende handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:25

x'D Ik vindt het niet stinken, mijn handen ruiken dan sterk, maar ik vindt het wel lekker ruiken.

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 18:30

hahah ik vind mijn paard ook niet stinken, maar op je handen ruikt het op de een of andere manier wel vies Gaaaap
nouja de tips zal ik is op volgen Tong uitsteken die van de garagezeep vind ik wel een goede! parfum is minder want daar ben ik alergisch voor.. ook al zo handig Tong uitsteken

JesNobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:02

Heb ik ook last van maar bij mij stinken ze naar 1x wassen niet meer:P

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:05

xD ik ook iig, ik vindt het niet stinken maar mijn ouders wel, ik douche meteen na paardijden moet ik van mijn ouders Tong uitsteken

sofieloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:12

heb ik niet zoveel lat van maar mijn leren mandschoenen plaken aan me handen dan is handcreme wel lekker bij mij wordt het dan bij mij rood

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:21

goed warm water en een goede zeep met handborsteltje gebruiken dan kom je er echt wel vanaf. Zelfs van die vieze kuil handen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:26

Nou ik zet zowiezo elke dag 7 paarden binnen en buiten, maar mijn handen stinken niet hoor.. (me jas wel overigens).
M'n broertje wast z'n handen altijd met Unicura zeep, dat is ook gelijk anti-bacterieel en goede verzorging voor je handen.

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:55

Ik heb het ook super erg! alles stinkt volgens mn moeder naar paarden, m'n haar m'n handen m'n jas Tong uitsteken ik moet ook m'n kleding in de schuur leggen behalve m'n rijbroek.

ik was ze altijd met afwasmiddel dat helpt meestal wel goed Knipoog en m'n haren was ik elke avond als ik bij de paarden ben geweest Lachen

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:39

ik hou mn nagels goed kort, dan heb ik t niet zo erg als wanneer ze wat langer zijn!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:22

Ik heb geen problemen, zelfs als ik 12 uur op stal rondloop, wat ik altijd in de zomervakantie doe.
Dan help ik op stal en dan ben ik er van 7 's ochtends tot 7 's avonds.

Semmie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:20

Ik rijd vrijdag altijd en als ik dan weer thuis ben ga ik douchen en dan is vaak de geur wel van mijn handen.
Maar als het blijft zitten (gebeurt ook wel is) dan stoor ik me er niet aan hoor. Haha!
Ook als ik van de manege kom gooi ik gelijk aan mijn kleren die ik daar aan had in de was Bloos

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:05

Tandpasta!? ga ik ook eens gebruiken, bedankt!

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:20

Als het na het uitmesten is kun je proberen je riek of schep niet op de kruiwagen te leggen. Op een manege is dit natuurlijk niet te doen. Bij mij werd de geur wel minder, aan de steel van je riek en schep zit namelijk mest en urine als deze op de kruiwagen wordt gelegd. Met handschoenen mesten helpt ook.
Zelf vind ik de geur ook niet erg.

WilHuM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:33

Normaal vind ik de paardengeur geen probleem maar als het na 3 keer wassen nog niet weg zou zijn zou ik er ook niet vrolijk van worden. Zelf geen last van gelukkig.
Inderdaad tandpasta proberen dat neutraliseerd de geur.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:11

Mijn handen stinken alleen als ik met kuil bezig ben geweest. Maar meestal gaat dat met goed wassen met zeep en eventueel een nagelborstel er goed af.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:14

Ik gebruik handzeep met dettol. Dit werkt ook goed.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:18

mijn handen stinken hooguit als ik wat vreemds heb gedaan. bijv. coolinggel smeren. of wat anders. maar als ik normaal van stal kom stinken ze dus totaal niet.
je hebt van die speciale zilverenharde soort zeepstukke. daarmee kan je je handen wassen met wat zeep en dat blok en dat haalt ook uienlucht enz van je handen misschien het proberen waard. geloof dat je die wel kan kopen bij de xenos.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:46

Ja, die zijn te koop bij winkels die kookprodukten verkopen, ik ken ze vanwege uien- en knoflookgeur ed na het koken.
Verder heb ik er eigenlijk geen last van, ik was mijn handen goed onder de douche, borstel met een nagelborsteltje goed onder mijn nagels en ik hoor iig nooit klachten. Met kleren is het wel vreselijk, als ik mijn rijbroek uittrek en in de badkamer laat liggen meurt het hele huis naar paard, en mijn hele wasmand stinkt ook naar paard, alle andere vuile kleren nemen de geur helemaal over. Gelukkig na het wassen weg Haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:58

Juangi schreef:
Ik hoorde dat je er dan tandpasta op moest smeren want dat haal het luchtje weg, ofzo. Je moet je handen daarna wel goed insmeren met handcreme want het droogt erg uit.

Doe ik ook altijd, ik doe er alleen ook altijd scrubgel doorheen zodat je echt kan scrubben erbij Lachen

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:57

Haha, ja dat heb ik ook. Maar na een douche of zo is het er bij meestal af. En je hebt ook van die speciale handzeep die ze ook op boerderijen enzo gebruiken. Ik heb alleen geen idee waar je die kunt krijgen...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:12

Ik zelf hou ook niet zo van de geur!
Als ik bij de paarden ben heb ik er geen last van...
Maar zodra ik thuis ben, vind ik het niet zo lekker meer ruiken...
1x handen wassen en het is weg...en daarna vaak douchen, dan ben ik weer helemaal schoon Lachen

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:14

Ja heb ik ook na duizend keer wassen, maar de geur zit dan ook een beetje in je neus hoor.
Tandpasta is btw superslecht voor je huid, echt niet doen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:18

scrub om mee te wassen werkt ook goed, liefst zachte gezichtsscrub en daarna handcreme, haalt ook vuil uit eelt en zo

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:23

Had ik ook een keertje last van.
Dat was toen ik de stal ging uitmesten en de mest/urine lucht trok in mijn handen,
dat stinkt echt wel en met geen mogelijkheid eraf te krijgen :P
Paardenlucht zelf vind ik wel meevallen dat was ik er zo af.
Laatst bijgewerkt door Cath op 19-01-09 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:33

Paardengeur is meestal wel weg te wassen met alleen water. De zeep gebruik ik alleen voor het lekkere luchtje. Ik heb van die handzeep die je een hele dag blijft ruiken :D

Toen ik nog met varkens werkte (vermeerderingsbedrijf met 500 zeugen + 1500 slachtvarkens), waste ik mijn handen af en toe met een klein beetje tandpasta. Als je 5 of 7 (weekenddienst) dagen per week met varkens aan het werk bent, raak je gewend aan de geur en ruik je het niet meer. Daarom gebruikte ik niet dagelijks tandpasta, alleen maar als ik nog ergens heen moest of voor mijn vrije weekend. Want de omgeving kon het wel degelijk ruiken :o