Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

autumn08 schreef:Ik rij altijd met rijbroek, het zit gewoon als gegoten zonder plooien of naden, en je kunt je er fijn in bewegen. Bovendien gebruik ik deze kleding ook specifiek om naar stal te gaan, mag lekker vies worden.
Er zit wel een groot verschil in pasvorm van die dingen kwam ik van de week achter, sommigen merken zitten echt niet..
Het liefst rijd ik met jodhpurbroeken, dat blijft netjes zitten en je hoeft er niet van die irritante chaps bij aan. Van klittebandbroeken krijg ik pijnlijke plekjes bij het stuk onderaan waar dat flapje over het klitteband gaat. En ja ik heb mijn sokken eronder maar dan nog
Nu in de winter, met thermolaarzen aan, kan het niet anders, daarvoor heb ik goedkope katoentjes van Decathlon, ik was erg verbaasd dat ze lang genoeg waren voor mijn stelten en hoog genoeg bovenaan. Ze zitten fijner dan klittebandbroeken van duurdere merken (uitgezonderd Golden Dress en Cavallo, wat mij betreft dan)
Misschien dat ik eens zo'n endurancebroek moest proberen... Qimm schreef:vroegâh, voor ik de rijbroeken kon betalen, reed ik gewoon met een ouwerwetse dikke legging, dat ging prima, al moest ik elke maand de naden wel een keer weer dichtnaaien
Wat een tijden waren dat =)
En lekker zitten deed het ook niet. 

merrieveulen schreef:spijkerbroek kan best, niemand die het je verbiedt hoor... zelf rij ik, als ik mét zadel ga, altijd met rijbroek. de randen van de kontzakken van een spijkerbroek maken slijtplekken in de zitting van je zadel, als je tenminste een zadel hebt van een zachte leerkwaliteit. mijn zadel heeft een hoop geld gekost dus ik ga geen overmatige slijtage veroorzaken daarin. verder heb ik rijbroeken die me goed, en fijn zitten, dus ik heb er totaal geen problemen mee.
zou er niet aan moeten denken om in m'n spijkerbroek te rijden..
Dus ga ook liever paardrijdbroeken kopen als spijkerbroeken
Like_peres schreef:Beter nog bij ons is sinds kort verplicht rijbroek laarzen cap op/aan te hebben, zelfs bij alleen maar ff stappen.
Zonder dat wordt je van je paard gestuurd, in de manege en rondom de manege, dus niet ff een rondje zonder zadel over de parkeerplaats of dergelijke, ja mag wel zonder zadel maar niet met schoenen en of gewone broek.
Je kunt toch niet van iemand verwachten dat hij komt proberen of hij paardrijden leuk vindt, met een dure broek en dure laarzen? xsimone schreef:Auw! Rij je je kont niet door dan? Ik kan echt niet rijden met een spijkerbroek.
En ik vind mn rijbroeken lekkerder zitten als mn gewone broeken!
chickey schreef:Ik loop het liefst dag en nacht in me rijbroek, dus ik kan dan ook wel zeggen dat ik het echt nodig vindt om een paar rijbroeken te hebben
ukje schreef:chickey schreef:Ik loop het liefst dag en nacht in me rijbroek, dus ik kan dan ook wel zeggen dat ik het echt nodig vindt om een paar rijbroeken te hebben
Ik kon dag en nacht in me rijbroek lopen maar of dat nog steeds zo is weet ik niet
maar had ook gewoon een legging toen ik begon. Op sommige maneges is het wel verplicht geloof ik, maar je moet het zelf maar kijken denk ik