xxxdonja schreef:Apple die verplaatst jouw topic naar een ander forum waar het hoort!
edit: Apple was me voor
Haha,, okej
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xxxdonja schreef:Apple die verplaatst jouw topic naar een ander forum waar het hoort!
edit: Apple was me voor

kissielover schreef:EstherMe schreef:Als ik jou was zou ik eerst de ORANcursus doen voordat je echt les gaat geven! Dan weet je ook precies waar je op moet letten.
Ik zou eerder de Orun cursus doen
madamX schreef:Inderdaad eerst zorgen dat je zelf diploma's behaalt om te kunnen lesgeven. Pas dan kan je anderen vanaf het begin goed begeleiden, ben je het waard om er geld voor te krijgen en is het verzekeringstechnisch ook makkelijker.
Zonder diploma's ben je het niet waard om les te geven: dit zou ook oneerlijke concurrentie zijn tegenover mensen die alle moeite doen om wel diploma's te halen.
EstherMe schreef:Ik zou nog een paar jaartjes wachten
pummer12 schreef:EstherMe schreef:Ik zou nog een paar jaartjes wachten
Maar op de camping vinden ze me ook goed genoeg om beginners plesier te doen
. ik ben ook 15 en geef op het moment ook les aan 1 kind. Ik vraag en dan wel geen geld voor maar toch heb je een hoop verantwoordelijkheid. Bij mij leert ze nog lang niet wat 'aan de teugel is', terwijl ze op de manege al lang aan het wijken zijn.
) en zorg dat je een beetje Jip en Janneke taal leert spreken. Kinderen rond een jaar of 10 begrijpen heel veel woorden nog niet en daarom is het van groot belang dat JIJ je inleeft in hun leefwereld, de manier van praten en doen is daarom erg belangrijk
.
.
.
. Paarden moet je snappen en je moet naar ze luisteren en juist met rijden is dat erg belangrijk
.
. Dan zullen een hoop mensen het hier met me oneens zijn, maar dat is niet de opleiding voor iemand die kinderen wil leren met hun zit te rijden, dat is de opleiding om kinderen verder te helpen in de sport imo
. Maar dan nog steeds op de verkeerde manier, want of je nou recreatief rijd of je rijd in de sport rijden met ZIT is toch wel het belangrijkste. Maar dat is dan natuurlijk wel MIJN mening
.
, en ookal leer je het, dan moet je het wel bij kinderen over weten te brengen... of leer je dat ook bij wedstrijden? xmarliez schreef:tuurlijk is wedstrijdervaring handig (iig dat zeggen ze), ik voel niet echt dat ik het nodig heb of gehad moet hebben.... Ik denk niet dat je door wedstrijden leert hoe je met je zit moet rijden? iig heb ik dat nog nooit gehoord, en ookal leer je het, dan moet je het wel bij kinderen over weten te brengen... of leer je dat ook bij wedstrijden?
), welk effect heeft een inknikkende heup, spanning in de schouders of een ruiter die teveel mee beweegt, leer je de galophulp aan op het binnen- of het buitenbeen, hoe zet je je gewichtshulp in en welke nadelen heeft dat... Ik bedoel niet dat je je achtjarige ponyruiter dat uit moet leggen, maar je moet het zelf wel leren zien en je er bewust van zijn om bepaalde problemen in de toekomst voor te zijn. Ruiters die zelf veel verschillende paarden hebben gereden, liefst op hoog niveau omdat je dan tegen veel meer problemen aanloopt omdat het daarbij meer op finesse aankomt, hebben ook vaak veel meer alternatieven bij problemen.
hij leerde mij waar er opgelet wordt bij wedstrijden en heb veel van hem geleerd, maar mij interesses liggen niet bij wedstrijden. maar je leert dan inderdaad die dingen, maar bij wedstrijden leer je echt niet een onafhankelijke zit te krijgen
. Nu krijg ik les in de Klassieke dressuur en daar leer ik ook heel veel van. Maar ik ben nog niet bezig met een kind van 10 met het 'aan de teugel' en sb enz. Ik werk met haar aan de zit en zo leer ik haar ook hoe zij de achterhand moet activeren, en ook een volte correct gereden moet worden. die termen leg ik alleen anders uit, en in heeeel veel stapjes
. dit kind krijgt echt niet voor altijd les bij mij, ik probeer haar alleen een andere kant van het rijden te laten zien, eentje die je niet meer op een manege ziet. En het kind wat ik nu les geef heeft ook al wat wedstrijdjes gereden en als ze dan eerste worden mede dankzij mijn hulp.... tja daar wordt je wel erg trots van
.

xmarliez schreef:tuurlijk is wedstrijdervaring handig (iig dat zeggen ze), ik voel niet echt dat ik het nodig heb of gehad moet hebben.... Ik denk niet dat je door wedstrijden leert hoe je met je zit moet rijden? iig heb ik dat nog nooit gehoord, en ookal leer je het, dan moet je het wel bij kinderen over weten te brengen... of leer je dat ook bij wedstrijden?
)