leren petrie laarzen op 14e jarige leeftijd ?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: leren petrie laarzen op 14e jarige leeftijd ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:19

ik heb wel leren jodphurs van de HH
Maar je kan je moeder altijd lief aan kijken van mama mag ik ze pleassseeee hebben
en dan heel lief kijken met van die puppy oogjes misschien werkt het heeft bij mij wel gewerkt[ en omdat de zool van me andere ''schoentjes'' losliet]

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:26

ik heb goedkopere leren laarzen met elastiek(geen petrie).
Maar wel laarzen die heel ruim rond de kuit vallen en elastiek.
Niet zo chique als petries, maar dat wilde ik juist niet.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:09

ik kreeg ze ook toen ik 14 ofzo was, of geloof 15, maar doet er niet toe, ik heb ze nu nog steeds en ben net 17 geworden, en heb net nieuwe besteld maar ze zitten nog steeds prima! dus ik vind dat het best kan. Je betaald er wel iets voor en als je zuinig bent en ze god onderhoud kun je er ook lang mee!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:14

Ik had ook al Petrie laarzen toen ik 14 was, maar die had ik van mijn ouders gekregen.
Het ligt er ook aan wat je ermee wil doen, rijdt je veel wedstrijden bijvoorbeeld? Als het zomaar voor een paar keer in de week is, is het misschien zonde van je geld. Maar als je een eigen pony hebt en vaak op wedstrijd gaat, is het het wel waard.
Maar dat moet je zelf beslissen Knipoog

De cavallo junior die hier al genoemd is heb ik bij twee meiden gezien en dat is ook echt een mooie laars.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:40

ik zou ook wachten zonde van je geld.
Ik rij met leren rijschoenen en leren chaps
(lijkt op een leren rijlaars in z'n totaal)
als je voeten groeien kan je nieuwe rijschoenen kopen..
zetten je kuiten uit hoef je alleen nieuwe chaps te kopen
bovendien voor 80€ heb je al een super rijschoen Bloos

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:22

Ik zou ook nog even wachten als ik jou was, en anders gewoon mooie rubberen kopen die wat luxer zijn. Wat voor meerwaarde heeft leer voor jou? Of is het alleen om mee te kunnen doen, omdat je vriendin ook leren heeft?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:04

Mijne had ik op mijn 13e/14e geloof ik. Ik was toen al uitgegroeid, heb nu nog steeds dezelfde maten.
Anders zijn misschien rijschoenen met chique leren chaps van bijv. Petrie een optie? Ziet er netzo uit als een laars. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:34

Ik zou dan eerder voor mountain horse gaan. Die heb ik nu zelf ook en dan heb ik die met veter. Voordeel van deze laarzen is dat er een rits in zit en dan die elastisch is. Dus als je kuit gaat groeien pas je ze nog. Ik kreeg ze toen ik 11 was en ben nu bijna 14 en pas ze nog. En ik groei trouwens ook niet meer. Dus ik zou voor mountain horse gaan. Die van mij waren over de 300 weet niet meer precies. Maar je heb ze ook voor 220 euro. En het is erg goede kwaliteit.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:38

Ik heb op mijn 12e leren laarzen gekregen.
Het was vrijwel zeker dat mijn voeten niet meer zouden groeien, en ik heb nog steeds dezelfde maten. Lachen
Petrie lijkt me trouwens niet de verstandigste keus als je geen leren laarzen gewend bent, je voeten kunnen in het begin er behoorlijk kapot aan gaan. En het zou zonde zijn dat je daardoor van leren laarzen afziet. Misschien voor je ouders in het voordeel. *LOL*

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:45

Ik ben nu 17, heb mijn leren petries nu 3 jaar en pas er ook nog steeds in Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:21

Ik heb op mijn 15e leren rijlaarzen gekocht van mijn toen zuurverdiende geld (petries). Na een goed jaar waren mijn kuiten zo enorm gegroeid dat ik ze niet meer aankon. Ik heb er een stuk tussen laten zetten en nu heb ik ze weer vaak aan. Maar het is dus een waarschuwing! Ook al verandert je voetmaat niet meer, je kuiten worden echt nog wel dikker!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:23

ik heb ze 2ehands gekocht, en ben nu bijna 15. Knipoog
Maarja, mijn voeten groeien ook niet meer al 2 jaar niet en mocht dat wel gebeuren, heb ik nog wat ruimte over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:23

Ik heb de petrie hampshire al sins mn 13de zelfs.. Lachen
Dusjah als je niet meer groeit kan het best. Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:25

Ik petrie perfect en ben 15. Kan prima Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:25

Toen ik 14 was kocht ik ook mijn leren laarzen
'Maaam ik groei toch niet meer en ik heb er zooo hard voor gespaard *bambi-oogjes*'
Mja, nu 2 jaar verder heb ik er toch nog een rits in moeten laten zetten zodat hij 2 cm groter werd en de voet zit ook nog wel een beetje strak... had ik nu toch maar gewacht, dan had ik nu ik echt niet zo veel meer groeide wel perfect passende laarzen Bloos

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:27

Ik heb de Cavallo Junior!
Dit is een meegroei laars, er zit een zooltje in, als je die eruit haalt is hij een maat groter!
Dit is heel mooi soepel leer met rits. Met of zonder veters!
Petrie is verschrikkelijk om mee in te lopen, mijn laarzen zaten meteen goed en ook geen pijnlijke voeten gehad!
En ook niet zo heel duur. 230,- volgens mij.
Dus als ik jouw was ging ik daar eens naar kijken,
succes!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:28

de meeste kuiten groeien echt nog een stukje in de breedte als je 14 bent.
zonde van je geld als je nu al perse leren petrie laarzen wil omdat je jaloers bent dat je vriendin ze eerder heeft.

ik lees hier over de cavallo junior,dat is dan evt nog wel een optie,anders zou ik gewoon wachten en dan kan je laarzen kopen waar je nog veel langer plezier van zult hebben Lachen

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:19

Iedereen roept hier wel dat je er langer plezier van hebt als je even wacht, maar ik heb mijn Petries op mijn 14e gekregen en heb er jaren plezier van gehad!
Het is dus niet zo dat je ze na een jaar weg kan doen omdat ze niet meer passen.
Maar nogmaals, je moet voor jezelf beslissen of ze het waard zijn nu.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:24

Het kan wel, maar ik zou dan wat goedkopere laarzen kopen of laarzen met een elastiek erin.
Toen ik 12 was kreeg ik leren laarzen, dit omdat ik normale rubberen rijlaarzen niet paste, deze kwamen bijna halverwege mijn kuit terecht... Ik heb hier tot mijn 15e mee doorgereden, ik heb er elastieken in moeten zetten doordat mijn kuit dikker werd, hier werden mijn laarzen niet veel mooier van.

Het kan dus wel, maar of je het risico wilt lopen er ritsen/elastieken in te moeten zetten doordat je ze niet meer past moet je zelf weten natuurlijk. Lachen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:35

Ga er maar vanuit dat je kuiten nog wel wat dikker worden. Ik heb Petrie's (model Elite) gekregen voor mijn 16e verjaardag, ze tussendoor een keer laten oprekken en tot mijn 21e gedragen, toen werden ze echt te krap. Je kan misschien beter iets bij Lipica laten maken of een beetje de aanbiedingen in de gaten houden. Ik had op koninginnedag afgelopen jaar de Derby Elegance voor 235€, normaal zijn ze 100€ duurder. Ik zou in ieder geval niet een goedkopere Petrie o.i.d. kiezen met coating, wel gewoon helemaal leren laarzen, daar heb je uiteindelijk meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:40

Als je het geld ervoor hebt, waarom niet?
Kijk alleen even om je heen, er zijn meer mooie laarzen van andere merken die ook erg goed zijn. Ik ben zelf niet zo weg van Petrie.

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:47

Ik heb ook vaker dingen gehoordt over petrie.

ik reedt ook eerst mee leren rijlaarzen. maar ze paste ook niet meer en zaten ook niet meer lekker toen heb ik ze door verkocht. en toen ben ik overgstapt na leren jophurs. en even later heb ik leren chaps gekocht. ik vindt chaps en jophurs echt ontzettend fijn. omdat je je chaps zo uit kunt doen.

dus voorbeeld als je klaar bent mee rijden. kun je ze meteen los maken en uit doen. voornamelijk mee in de zomer. en de jophurs die ik heb is met veters en met rits. en dat is gewoon fijn want die kun je ook een stukje los doen..

ik zou jou aanraden om voor leren chaps te gaan. en als je al jophurs hebt. of nog niet erbij kopen..

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:04

Ik heb ze dus wel op me 14de gekocht met het risico dat ik nieuwe moest kopen 3 jaar later.
Maar dat is uiteindelijk niet gebeurd.
Al was het wel gebeurd had ik het denk nog niet zo erg gevonden Tong uitsteken
Nieuwe leren laarzen is ook leuk en dan had ik deze wel verkocht op MP/Bokt ofzo Knipoog

kusdandykus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:29

Ik heb vanaf mijn 7de al leren rijlaarzen omdat ik toen begon met wedstrijden rijden. Ik heb noooit echt dure rijlaarzen gehad 200 -250 euro ofzo Ik krijg nu nieuwe rijlaarzen van zn merk die gerco schroder enzo ook hebben en daarbetaal ik 650 euro voor maar daar moetik dan 2 jaar mee doen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:49

200-250 is anders nog een best bedrag voor laarzen waar je korte tijd mee doet!
en 650 euro voor 2 jaar???slechte kwaliteit dan!