paard verzekeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:28

ikke schreef:
Ik heb sterk de indruk dat rina en ik elkaar begrijpen.

Wij begrijpen elkaar wel vaker Knipoog

Maar dat was idd precies wat ik wilde zeggen. Kijk verdomt goed de kleine lettertjes na. En als je wilt verzekeren spit het dan nog een keer dubbel uit. Voor diegene die toch graag een verzekering willen, de oud directeur van de efo heeft een nieuw assurantiebedrijf (en hij was wel een paardenman) http://www.hippopaardenverzekering.nl/ Als, als, als (gaat niet gebeuren maar als) dan zou ik bij hem kijken voor een verzekering.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:50

Anoek_1996 schreef:
ik heb Fairlane ook verzekerd bij Equipe maar dan wel de Equipe 4. daar is alles bij verzekerd en zelfs aandoeningen aan de bewegingsapparaat http://www.equipepaarden.nl/verzekering ... zekering=4
ik heb haar ook verzekerd met dierenartskosten.

ik vond de voorwaarden van Equipe het beste in vergelijking met de EFO en hippo zorg. je moet de voorwaarden vergelijken en wat jij verzekert wilt hebben.

Goh, ook bij deze club moet je je paard dus voor zijn 15e jaar naar de knoppen hebben gereden...... Dan wordt hij namelijk automatisch teruggezet naar niveau 3 en bij niveau 3 staat het volgende:
Citaat:
Voor paarden vanaf 15 jaar geldt een jaarlijkse premietoeslag van 1%.Tevens wordt de verzekerde waarde vanaf het jaar waarin het paard 15 jaar wordt met 10% verlaagd.

Je zou eens moeten navragen of die "jaarlijkse premietoeslag" betekent dat je elk jaar dus 1% meer premie gaat betalen voor een dekking die elk jaar 10% minder is Geld, geld!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:00

Ik heb nog nooit een paard in de verzekering gehad en heb alweer meer dan 15 jaar meerdere paarden/pony's (op het hoogtepunt 5 en nu weer 4)
Dierenartskosten zijn gemiddelt denk ik over alle paarden bij elkaar 20 euro per jaar excl enten. Maar goed enten moet je zowiezo altijd zelf betalen!

ikke schreef:
Verzeker eens uitgebreid voor een waarde van 3500 euro. Als je dus niet voor de verrassingen van rina wilt komen staan betaal je dus 636,67 euro premie per jaar. Dat is 20% van de verzekerde waarde!!!!! Dat betekend dat je in vijf jaar je paard nòg een keer betaald hebt aan de verzekering

Ik wist niet eens dat verzekeringen zo duur waren Ach gut

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:01

@ waratje. ik denk niet dat ik Fairlane hou tot ze 15 is, want ik ben wel gek op haar maar ik weet begot niet wat de tijd me brengt ivm studie, en vooral stages in buitenland.

@rianneke verzekeringen zijn heel erg duur, maar ik heb geen geld om weer kwalitatief het zelfde paard tekopen als ze nu wat krijgt.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:11

Tammie schreef:
Ik heb mijn huidige paard alleen voor de dood laten verzekeren bij een onderlinge paardenfonds hier in de omgeving. Dit kost me 32,50 per half jaar en hij is dan voor €2000,- verzekerd. Voor ziektekosten heb ik een leuk spaarpotje en kan daaruit eventueel grote operaties betalen. En op het moment dat mijn paard dood neer valt of afgemaakt moet worden krijg ik nog een leuk bedrag om een ander paard aan te schaffen.

Ik heb mijn paard ook alleen voor de dood verzekerd maar dan voor €5000.
Ik hoorde alleen laatst van iemand dat je paard dan perse naar het slachthuis moet en niet naar bijv een paardencrematoruim. Is dit waar? Krijg je het geld dan niet uitbetaald als je wel kiest voor iets anders als het slachthuis?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:32

Pebblesther schreef:
Tammie schreef:
Ik heb mijn huidige paard alleen voor de dood laten verzekeren bij een onderlinge paardenfonds hier in de omgeving. Dit kost me 32,50 per half jaar en hij is dan voor €2000,- verzekerd. Voor ziektekosten heb ik een leuk spaarpotje en kan daaruit eventueel grote operaties betalen. En op het moment dat mijn paard dood neer valt of afgemaakt moet worden krijg ik nog een leuk bedrag om een ander paard aan te schaffen.

Ik heb mijn paard ook alleen voor de dood verzekerd maar dan voor €5000.
Ik hoorde alleen laatst van iemand dat je paard dan perse naar het slachthuis moet en niet naar bijv een paardencrematoruim. Is dit waar? Krijg je het geld dan niet uitbetaald als je wel kiest voor iets anders als het slachthuis?

Dat ligt aan de voorwaarden van je verzekering. Er zijn er zelfs die het paard opeisen en jij geen enkele zeggenschap meer hebt over hoe en waar het paard aan z'n einde komt; Italiaans slachthuis, bijvoorbeeld of "voor de dood weggekocht" op de markt.........

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:04

maar meestal (wat ik te horen heb gekregen) gaan ze naar het slachthuis in nederland, maar als je dat niet wilt kan je hem terug kopen van de verzekering voor de slachtprijs. dus dan krijg je de rest wel uitgekeerd van je verzekerde waarde maar dan niet de slachtprijs.

Dushigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:30

Hippo Zorg! Hele goede ervaringen mee. Maar zorg er voor dat je je paard niet voor te weinig geld verzekerd. De premie is het zelfde als voor een goedkoper paard. Uiteraard moet hij het wel waard zijn daar niet van maar een jong paard die nog niet beleerd is kun je gerust al voor meer geld verzekeren. Wel zit je met de keuringsgrenzen voor de rontgenfoto's.

Succes!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:45

Anoek_1996 schreef:
maar meestal (wat ik te horen heb gekregen) gaan ze naar het slachthuis in nederland, maar als je dat niet wilt kan je hem terug kopen van de verzekering voor de slachtprijs. dus dan krijg je de rest wel uitgekeerd van je verzekerde waarde maar dan niet de slachtprijs.

Lees even goed wat Ikke geschreven heeft! Dat is dus afhankelijk van je verzekeringsmaatschappij. Bij de ene kan je wel terugkopen bij de ander niet. Daarom dat ik ook al schreef "Lees heel goed de kleine lettertjes en laat je goed voorlichten". Verzekeringen willen ze wel graag aan je verkopen maar goed voorlichten..... waarom zou je, als ze er niet naar vragen.

OF jij je paard dus kan terugkopen is afhankelijk van bij wie je je paard verzekerd hebt.

Toevallig gaat er nu net een topic op bokt over iemand wiens paard afgekeurd is, en deze MOET van de verzekering of naar een bepaald rusthuis of afgemaakt. Zij wilde graag paard thuis houden en dus terugkopen, maar mag dit niet!!!!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:53