Lusteloos ? Wat aan te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Lusteloos ? Wat aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:08

crossmonster schreef:
Lekker eigenwijs....

Waarom wimpel je al het advies af?
Je pony is duidelijk ziek. En ze is op leeftijd, waarom zou je wachten met een dierenarts erbij halen?

Duidelijk is dat je zelf te weinig ervaring hebt, je wimpelt alles af en wil haver bij gaan voeren??
En je meent dat duur voer, goed voer is?

Als de wiedeweerga een veearts erbij, laat bloed en mest onderzoeken, en vraag de dierenarts om voedingsadvies, voor het te laat is.

Sorry hier luister ik niet naar wat ik ben GEEN hond meer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:13

liljebo schreef:
Ik neem aan dat goya yvonne is.... Maar ik vind dus, als een van de anderen, dat ze gelijk heeft. Een paard wordt niet zonder reden lusteloos. Haver voeren is hier nooit de oplossing.
Het kan zijn dat de verhuizing haar te veel stress heeft gekost en dat ze daarom niet goed in haar vel zit.(zeker op die leeftijd kan dat moeilijk zijn voor een paard...verhuizen is toch al stressig voor paarden...wordt vaak onderschat) In dat geval is geduld en begrip nodig. Niet dwingen en helemaal niet met zweep vooruit dwingen.
Maar zeker op die leeftijd denk ik ook aan andere mogelijke problemen zoals beginnende artrose, pre-cushing, probleem met tanden, verkeerd belast bij de kennissen en daardoor rugproblemen...kortom... er kan een heleboel aan de hand zijn.
Realiseer je dus goed dat een paard niet zomaar opeens lui en koppig wordt en maar eens ff een flinke tik moet hebben. Je paard voelt zich niet goed en laat dat zien. Aan jou om daar iets mee te doen.
Gezien bovenstaande mogelijkheden zou ik hen iig eerst door een goede paardenarts laten nakijken, zodat je zeker weet dat hij lichamelijk in orde is.
Blijkt dan niets aan de hand, bouw dan rustig je band en vertrouwen met het paardje op totdat hij weer goed in zijn vel zit.
Zelf heb ik ook een haflinger die opeens niet meer zo wilde lopen. Hij bleek in drie, mogelijk vier, benen artrose te hebben.
Hij is, net als die van jou, twintig.
Dwingen om te lopen is je paard dwingen om pijn te lijden. Dat wil je niet.

Neej indd maar de tant arts was al geweest en hij zei dat er geen haakjes aan zaten.. Maar dar weg slijten of zo (de kievlakte) Daar had die het over of zo iets... Ja Bij de mensen waar ze eerst stond had zze een verkeerd zadel op dr rug..!! Hij was te small!! Ik heb ze gezegt die doe je neit meer op Alice maar daar hebbenz e dus niet naar geluisterd! Dat verhuizen geloof ik graag! Maar het is de planning dat ik hier blijf staan...!! En wat is pre-cushing? Ik snap ook wel dat een beestje van 20 zo doet dat die niet lekker in zijn vel zit! Ik rij haar daarom ook niet en borstel haar alleen maar en wadel veel met dr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:20

gohya schreef:
Miss. wil je mijn mening niet horen maar ik zeg het toch.Ik heb je altijd meningen gegeven als je erom vroeg.Ik bedoel het zeer zeker goed,alice is zo'n lieve pony.
En ik had je mijn mening nog niet gegeven,maar je moet nu echt een veearts erbij laten komen,echt waar.Ik zeg dit voor alice.Want alice is nog nooit zo geweest,ze moet iets onder de leden hebben.Ze kan idd. ook wat aan haar rug hebben,ze hebben daar toch een ander zadel gebruikt i.p.v. haar eigen zadel?Laat haar rug ook effe nakijken,miss. heb ze daar wel pijn aan?

Maar ik weet het echt niet meer Boos! Ze heeft zo iets raars! (zie foto) Je ziet gewoon dr schoft & dr schouder Boos! Ik snap dat je het ook voor Alice doet maar dan moet je mij ook achepeter en niet alles op mij in ene afschuiven! Neej En neej je hebt gelijk ALice is nog nooit zo geweest jij & ik kennen dr als een vrolijk beestje die graag wauw lopen toch? Nu moet je dr so was mee trekken, dat is even daarna sjokt ze gewon verder... Ik ga wel etgen ma zegge dat dr een arts bij moet kome maar of die komt? Ik hoop het1 Als ik haar daar indd mee kan helpen ... Als moet ik haar daarna verkopen .... Ze mag geen pijn leiden dan kan niet & wil ik ook niet!

Zo ziet ze dr uit .. En ik hab haar net 1 week terug..!!
Afbeelding

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:20

macholoverr schreef:
crossmonster schreef:
Lekker eigenwijs....

Waarom wimpel je al het advies af?
Je pony is duidelijk ziek. En ze is op leeftijd, waarom zou je wachten met een dierenarts erbij halen?

Duidelijk is dat je zelf te weinig ervaring hebt, je wimpelt alles af en wil haver bij gaan voeren??
En je meent dat duur voer, goed voer is?

Als de wiedeweerga een veearts erbij, laat bloed en mest onderzoeken, en vraag de dierenarts om voedingsadvies, voor het te laat is.

Sorry hier luister ik niet naar wat ik ben GEEN hond meer Knipoog

Pardon, maar als je er geen dierenarts bij wilt halen dan ben je in mijn ogen geen dier waard. Het is duidelijk dat er iets mis is met je pony en je zegt dat je niet naar goed advies wilt luisteren omdat je geen hond bent. Maar wat heeft dat er in godsnaam mee te maken Verward Als je om je pony geeft, dan haal je er een dierenarts bij, zeker als het dier al 2 maanden lusteloos is. En dat je er een tandarts bij gehaald hebt is goed, maar er zijn wel meer problemen waar ze lusteloos van worden die niks met de tanden te maken hebben.

Edit: Ik zie dat je er een arts bij wilt halen. Doe dat aub ook echt, dan neem ik ook mijn woorden terug Lachen
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 28-12-08 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:21

Hondje, dan luister je toch niet.

Mensen komen hier met goed advies.

Als jij meent dat je het beter weet, ga je gang.
Hopelijk zijn er mensen op stal die zien dat het fout gaan en die er een stokje voor steken.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:28

het lijkt me duidelijk wat je te doen staat! Een dierenarts er even naar laten kijken (bloedonderzoek)
Verder zou ik even letten op je taal, msntaal is nogal vervelend te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:28

crossmonster schreef:

Hopelijk zijn er mensen op stal die zien dat het fout gaan en die er een stokje voor steken.

Doen ze toch niet Knipoog En ach ja ik kan vel reagren Knipoog Ik heb genoeg mee gemaakt! Ook genoeg met paarden & pony's en IK doe wat IK dnek dat het beste voor dr is en als dan iemand gaat zegge JE MOET de atrs bellen .. Neej daar luister ik niet meer naar en ik wil het hier liever niet meer over hebben doe het dan opver PB. Ik wil ook weten wat men van de foto's vind Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:29

EstherMe schreef:
het lijkt me duidelijk wat je te doen staat! Een dierenarts er even naar laten kijken (bloedonderzoek)
Verder zou ik even letten op je taal, msntaal is nogal vervelend te lezen.

Ja daar denk ik nu ook aan ^^ & ik weet het ik doe me best er al op!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:31

macholoverr schreef:
crossmonster schreef:

Doen ze toch niet Knipoog En ach ja ik kan vel reagren Knipoog Ik heb genoeg mee gemaakt! Ook genoeg met paarden & pony's en IK doe wat IK dnek dat het beste voor dr is en als dan iemand gaat zegge JE MOET de atrs bellen .. Neej daar luister ik niet meer naar en ik wil het hier liever niet meer over hebben doe het dan opver PB. Ik wil ook weten wat men van de foto's vind Knipoog

Dan moet je je toch eens afvragen of de mensen toch niet gelijk kunnen hebben. Straks is ze doodziek en zeggen andere dat je de dierenarts moet bellen. Doe je dat dan ook niet, omdat andere zeggen dat het moet? Opzich is er niks mis mee om je eigen gevoel te volgen, maar het kan geen kwaad om open te staan voor de tips van andere, helemaal aangezien je zelf dit topic opent Lachen In dit geval geeft vrijwel iedereen aan dat je beter de dierenarts kunt laten komen, wat is jou verweer om dit niet te doen? Je pony wordt er iig alleen maar beter van Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:32

Van foto's kun je niets zeggen. Je ziet niet hoe het dier beweegt en dagelijks is. Je kan niet van foto's af zien hoe een dier normaal gesproken is qua fitheid, vrolijkheid etc...

Je vraagt toch om advies hier? Waarom doe je er dan niets mee? Morgen een DA bellen om bloed te laten prikken, mestonderzoek en hem de oren van het hoofd vragen over wat je nou toch verder moet doen, daar is toch niks mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:34

capopjekop schreef:
macholoverr schreef:

Dan moet je je toch eens afvragen of de mensen toch niet gelijk kunnen hebben. Straks is ze doodziek en zeggen andere dat je de dierenarts moet bellen. Doe je dat dan ook niet, omdat andere zeggen dat het moet? Opzich is er niks mis mee om je eigen gevoel te volgen, maar het kan geen kwaad om open te staan voor de tips van andere, helemaal aangezien je zelf dit topic opent Lachen In dit geval geeft vrijwel iedereen aan dat je beter de dierenarts kunt laten komen, wat is jou verweer om dit niet te doen? Je pony wordt er iig alleen maar beter van Lachen

Ja dat snap ik wel maar dat hoeft toch niet zo? Of licht dat aan mij? Als je met mij normaal wil praten kun je ver met me komen ik heb ene hekel aan jij moet enzo. Vandaar dat ik so raar reagerde......

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:35

Leer eerst eens goed nederlands, en bel daarvoor nog even een arts.

Je bent wss te jong om zelf te bepalen of je dier ziek is of niet.

Pony ziet er op de foto's slecht uit.
Zelf geef je aan dat je je zorgen maakt.

Je vraagt advies aan duizenden paardenliefhebbers, met meer of minder ervaring.
En allen geven een advies...

Waarom dan zo eigenwijs blijven..

Triest voor je pony , echt waar

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:05

Jeetje wat ziet ze er slecht uit!Ze had voorheen geen eens een schoft en nu wel heel duidelijk.Ook der schouder[blad] steekt erg uit.En die ribben!zo heb ik der nog nooit gezien.Heb je moeder alice al gezien?dan belt ze vast en zeker een veearts,er is altijd wel wat te regelen met zo'n man.[als je begrijpt wat ik bedoel].Schrik echt van die foto's hoor.Weet je,ik denk dat alice zo mager is geworden v.d. pijn.Ik denk dat ze pijn heb aan haar rug,en door pijn vallen ze ook af en zijn ze lusteloos.Dit heb nix met haar voeding te maken,maar met pijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:31

Je zegt in je beginpost dat je voor andere meningen open sta, maar het enige wat ik hier terug zie is dat je je eigen mening doordramt en alle advies in de wind slaat. Waarom vraag je om tips (en die heb je gekregen, en nog goede ook!) als je toch van plan bent om niets ermee te gaan doen. Meid, iedereen bedoelt het hartstikke goed, je pony ziet er niet best uit en je kunt het beste een DA erbij halen. Wie weet is er helemaal niets ernstigs aan de hand en is je paardje zo weer de oude.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:38

Bel een veearts!
Je pony ziet er echt niet goed uit op de foto`s, en je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:41

gohya schreef:
Jeetje wat ziet ze er slecht uit!Ze had voorheen geen eens een schoft en nu wel heel duidelijk.Ook der schouder[blad] steekt erg uit.En die ribben!zo heb ik der nog nooit gezien.Heb je moeder alice al gezien?dan belt ze vast en zeker een veearts,er is altijd wel wat te regelen met zo'n man.[als je begrijpt wat ik bedoel].Schrik echt van die foto's hoor.Weet je,ik denk dat alice zo mager is geworden v.d. pijn.Ik denk dat ze pijn heb aan haar rug,en door pijn vallen ze ook af en zijn ze lusteloos.Dit heb nix met haar voeding te maken,maar met pijn.

Dat zei ik toch^^^Maar ja je hebt me nu geblokt dus kon ze niet sturen! Enn Je had geen tijd om te kijken..... Maar ja als je dat nog wel wil moet je het effen melden..... Ik denk dat het indd in dr rus zit weet je nog das ze altijd ze braaf was en op comando de Pas & stijgerde? Dat doet ze ook niet meer of je moet het met zweep doen wat ik dus niet will!!! Of je moet ontiegelijk streng zijn met je been en ik vind het zielig ze ze was altijd zo makkelijk mee been gegeven! Toch? Maar ja je ziet maar^^^

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:12

macholoverr schreef:
Dat zei ik toch^^^Maar ja je hebt me nu geblokt dus kon ze niet sturen! Enn Je had geen tijd om te kijken..... Maar ja als je dat nog wel wil moet je het effen melden..... Ik denk dat het indd in dr rus zit weet je nog das ze altijd ze braaf was en op comando de Pas & stijgerde? Dat doet ze ook niet meer of je moet het met zweep doen wat ik dus niet will!!! Of je moet ontiegelijk streng zijn met je been en ik vind het zielig ze ze was altijd zo makkelijk mee been gegeven! Toch? Maar ja je ziet maar^^^

Daar gaat het toch niet om? Of de eigenaar van je ex verzorgpaarden er naar wil kijken? Tenzij zij een veearts is...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:19

Ik ben géén veearts,maar heb wel een bepaalde gave en zie vaak wat een pony mankeerd.Ik kan [vaak]van foto's aflezen wat een pony heeft,en kan ze ook vaak genezen.Maar ik ben hier voorzichtig mee en ik doe ook verder nix met die gave,alleen voor me eigen pony's.Maar een veearts haal ik er ten allen tijde bij als ik ook maar iets twijfel.
Sorry tamara ik heb je idd geblokt,was het gezeur meer dan zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:00

gohya schreef:
Ik ben géén veearts,maar heb wel een bepaalde gave en zie vaak wat een pony mankeerd.Ik kan [vaak]van foto's aflezen wat een pony heeft,en kan ze ook vaak genezen.Maar ik ben hier voorzichtig mee en ik doe ook verder nix met die gave,alleen voor me eigen pony's.Maar een veearts haal ik er ten allen tijde bij als ik ook maar iets twijfel.
Sorry [***] ik heb je idd geblokt,was het gezeur meer dan zat.

DA word al gebelt morgen Knipoog Zie mijn andere topic waarom! En welk gezeik? Het gezeik ík geef [***] maar de schult?' Dat was erg makkelijk hé Ik hoop voor soff dat ze je de waarheid al verteld heeft Knipoog Maar goed nog meer meningen?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:32

macholoverr schreef:
liljebo schreef:
Ik neem aan dat goya yvonne is.... Maar ik vind dus, als een van de anderen, dat ze gelijk heeft. Een paard wordt niet zonder reden lusteloos. Haver voeren is hier nooit de oplossing.
Het kan zijn dat de verhuizing haar te veel stress heeft gekost en dat ze daarom niet goed in haar vel zit.(zeker op die leeftijd kan dat moeilijk zijn voor een paard...verhuizen is toch al stressig voor paarden...wordt vaak onderschat) In dat geval is geduld en begrip nodig. Niet dwingen en helemaal niet met zweep vooruit dwingen.
Maar zeker op die leeftijd denk ik ook aan andere mogelijke problemen zoals beginnende artrose, pre-cushing, probleem met tanden, verkeerd belast bij de kennissen en daardoor rugproblemen...kortom... er kan een heleboel aan de hand zijn.
Realiseer je dus goed dat een paard niet zomaar opeens lui en koppig wordt en maar eens ff een flinke tik moet hebben. Je paard voelt zich niet goed en laat dat zien. Aan jou om daar iets mee te doen.
Gezien bovenstaande mogelijkheden zou ik hen iig eerst door een goede paardenarts laten nakijken, zodat je zeker weet dat hij lichamelijk in orde is.
Blijkt dan niets aan de hand, bouw dan rustig je band en vertrouwen met het paardje op totdat hij weer goed in zijn vel zit.
Zelf heb ik ook een haflinger die opeens niet meer zo wilde lopen. Hij bleek in drie, mogelijk vier, benen artrose te hebben.
Hij is, net als die van jou, twintig.
Dwingen om te lopen is je paard dwingen om pijn te lijden. Dat wil je niet.

Neej indd maar de tant arts was al geweest en hij zei dat er geen haakjes aan zaten.. Maar dar weg slijten of zo (de kievlakte) Daar had die het over of zo iets... Ja Bij de mensen waar ze eerst stond had zze een verkeerd zadel op dr rug..!! Hij was te small!! Ik heb ze gezegt die doe je neit meer op Alice maar daar hebbenz e dus niet naar geluisterd! Dat verhuizen geloof ik graag! Maar het is de planning dat ik hier blijf staan...!! En wat is pre-cushing? Ik snap ook wel dat een beestje van 20 zo doet dat die niet lekker in zijn vel zit! Ik rij haar daarom ook niet en borstel haar alleen maar en wadel veel met dr.

Omdat je in je starttopic dit schreef:Het maakt heet niet meer uit met poetsen wat je doet onder het zadel luisterd ze alleen als je haar dr bij houd met zweep enso. .. ga ik ervan uit dat je nog rijdt. En met een verkeerd zadel rijden... als het jou paard is, moet je dat niet pikken... dat zorgt voor zo verschrikkelijk veel ellende. Ik vind haar er overigens slecht uitzien dus ik zou haar zeer zeker laten nakijken. Pre cushing zijn symptomen voorafgaand aan het cushingsyndroom.

*edit... zie dat morgen de da komt. Dat is heel fijn. Ik ben benieuwd.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:41

Pff vecht de dingen even per PB uit alsjeblieft.

Ik vind het goed dat je de DA laat komen, maar je manier van praten is toch nog echt niet verbeterd! Jammer, want zo jaag je snel mensen tegen je in het harnas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:27

[/quote]
Omdat je in je starttopic dit schreef:Het maakt heet niet meer uit met poetsen wat je doet onder het zadel luisterd ze alleen als je haar dr bij houd met zweep enso. .. ga ik ervan uit dat je nog rijdt. En met een verkeerd zadel rijden... als het jou paard is, moet je dat niet pikken... dat zorgt voor zo verschrikkelijk veel ellende. Ik vind haar er overigens slecht uitzien dus ik zou haar zeer zeker laten nakijken. Pre cushing zijn symptomen voorafgaand aan het cushingsyndroom.

*edit... zie dat morgen de da komt. Dat is heel fijn. Ik ben benieuwd.[/quote]

Neej de DA komt vrijdagmiddag kijken. En neej ik rij haar niet meer ik heb het 2 keer gedaan met haar eigen zadel die ze altijd al om had. ZZe liet mij duidelijk merken dat ze niet meer wauw, niet meer kon & het pijn de. Ik vind haar dr ook slecht uit zien! We geven haar nu Senioren slobber Is at goed spul? Maar neej voor rest rij ik haar niet ik wandel & poets haar!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:48

De complete rugbespiering is weg bij die pony, dat is niet van 2 maanden, dat is van langer......
Je pony ziet er slecht uit, mager en slecht bespierd, dus eerst de dierenarts, maar daarna een goed lesgeefmens en een goede zadelmaker. Ik zou zeggen dat je voorlopig niet moet rijden, maar als de da aangeeft dat ze aan het werk zou kunnen, eerst aan lange lijnen werken aan correcte spieropbouw. Op zo'n blote rug kun je niet rijden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:54

Waratje schreef:
De complete rugbespiering is weg bij die pony, dat is niet van 2 maanden, dat is van langer......
Je pony ziet er slecht uit, mager en slecht bespierd, dus eerst de dierenarts, maar daarna een goed lesgeefmens en een goede zadelmaker. Ik zou zeggen dat je voorlopig niet moet rijden, maar als de da aangeeft dat ze aan het werk zou kunnen, eerst aan lange lijnen werken aan correcte spieropbouw. Op zo'n blote rug kun je niet rijden......

Sorry dat ik nu meschien vel reageer maar bij mij was er helemaal niks aan de hand! We sprongen nog laag voor de lol en reden meer en deel in het bos. Hun hebben haar echt afgemat denken we! Hun noemen 'hooi, bijvoeren' Maar dat hebben ze standaard nodig! Daar bij reden hun Alice iedere dag een uur of ander half uur. Dat is wat wij denken. Ik ben oook so benieuwt wat de DA zal zeggen.... Boos!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:16

Ik ook! Houdt je ons een beetje op de hoogte? Dit zijn echt van die nachtmerrie dingen waarvan iedereen hoopt dat ze niet nooit zullen overkomen! By the way, de mensen hier bedoelen het niet kwaad hoor.. Succes!!