Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ashley__ schreef:Vjestagirl schreef:
Dan houd ze netjes haar been lang en dan gebruik je het spoortje helemaal niet?
Dus dan zit je met een totaal stil been op je paard en doe je niks? Volgens mij hoor je toch beenhulpen te geven hoor als je paardrijd
LovesWietske schreef:Maar als je alleen bezig bent met vooruit rijden is dat tog oook geen prettig wedstrijd rijden? :S
ikke20 schreef:en beenhulp hoor je te geven met je kuit. niet met je hak/spoor
Vjestagirl schreef:Kuithulp?
Ashley__ schreef:ikke20 schreef:en beenhulp hoor je te geven met je kuit. niet met je hak/spoor
Je spoor zit ook niet op je hak hoor. Natuurlijk geef je eerst je beenhulp met je kuit, iedereen die kan paardrijden snapt dat. Als je paard daar niet op reageert kun je het herhalen of een klein prikkertje met je spoor, niks mis mee hoor.
Ik bedoel gewoon zoals ik het zei bij de reactie op ikke20. Je hebt je hak laag, je tenen naar binnen, je geeft een kuithulp, reageert je paard niet kun je het strenger herhalen of een prikkertje met je spoor.
) dus misschien een idee om deze discussie ergens anders voort te zetten?
MariekeS_ schreef:Volgens mij dwaalt men hier weer af naar de bekende discussie over sporen![]()
De vraag van de TS was of ze in de B met sporen mag rijden...ze heeft haar antwoord (ja, dat mag..staat ook in het regelement van de KNHS) dus misschien een idee om deze discussie ergens anders voort te zetten?
eertjuh22 schreef:zoals ik uit de beginpost op kan maken is dat paard van niet genoeg aan het been is, en dus niet de sporen wilt gaan gebruiken om haar hulpen te verfijnen, maar om haar paard vooruit te rijden.
@ts: mijn conclusie is dus sporen aan de kant leggen en eerst maar een goed gaan oefenen om je paard goed aan het been te krijgen door korte stukjes te schakelen en niet in 1 tempo vooruit te rijden.