Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xsimone schreef:Je hebt vaker in bijvoorbeeld de B dat een ponyruiter die niet aan de teugel rijd wel winst rijd en als jij met je paard binnen komt en die loopt niet nageefelijk heb je gelijk een paar punten minder.
pearlie schreef:Ik vind het onzin dat je kinderen geen wedstrijd moet laten rijden als ze 'de boel' nog niet voor elkaar hebben. Er zijn al zo weinig kinderen die de gelegenheid hebben officiele wedstrijden te rijden, als je die ook nog thuis laat blijft er weinig over. Ik heb op mijn eerste pony ruim een jaar gereden voor ik ooit een winstpunt of prijs kreeg. Maar ik vond het geweldig!! Waarom geen winstpunt geven als er netjes gereden wordt en ponietje braaf loopt? Stimuleert alleen maar. Tegen de tijd dat ze er toevallig 10 verzameld hebben en naar de L1 gaan komen ze zichzelf wel weer tegen hoor.
Verder vind ik een combinatie die niet winstpuntwaardig is je niet direct met 150 punten naar huis hoeft te sturen. Bij 170 is de boodschap ook wel duidelijk, zet er liever bruikbaar commentaar bij.
Bij oudere kinderen/ grotere pony's kun je weer wat strenger jureren vind ik.
Ashley__ schreef:Tuurlijk ben ik het wel met je eens, van die kleine kinders op A/B-pony's laten starten in de Bixie of B moet ook wel kunnen, heb het misschien niet zo duidelijk verwoord in mijn eerdere post. Wat ik bedoel te zeggen is dat er bij de iets hogere klasses (en ook bij de B paarden met mensen die wel ouder zijn, dus geen kind) mensen rijden die er gewoon niet klaar voor zijn. Laat hun lekker thuis blijven en trainen totdat het wél voor elkaar is
WenK schreef:Mijn juf zegt ook altijd: "reken iemand die bij de pony's start qua niveau bij de paarden maar rustig 2 klasses lager dan ie daar rijd".

asjemenou schreef:Ashley__ schreef:Tuurlijk ben ik het wel met je eens, van die kleine kinders op A/B-pony's laten starten in de Bixie of B moet ook wel kunnen, heb het misschien niet zo duidelijk verwoord in mijn eerdere post. Wat ik bedoel te zeggen is dat er bij de iets hogere klasses (en ook bij de B paarden met mensen die wel ouder zijn, dus geen kind) mensen rijden die er gewoon niet klaar voor zijn. Laat hun lekker thuis blijven en trainen totdat het wél voor elkaar is
Maar sommige/veel van die mensen kunnen oefenen wat ze willen, maar zijn er gewoon nooit klaar voor. Die missen al het talent en gevoel. En toch vinden ze het superleuk en hebben ze er een leuke hobby aan. Dus lekker laten starten, alleen zullen ze niet zo`n hoge punten halen.
tenmisten voor mij niet 
kinuh schreef:Ik denk ook dat de mensen die hier bij de paarden rijden heel snel roepen dat er bij de pony's milder wordt gejureerd, dat is lekker makkelijk natuurlijk.

!