Pony's makkelijker gejuryeerd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Worden pony's in de basisklasse makkelijker gejuryeerd dan paarden??

Ja.
93 (68%)
Nee.
23 (17%)
Soms.
19 (14%)

Totaal aantal stemmen: 135

Anoniem

Re: Pony's makkelijker gejuryeerd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:21

WAt hier boven staat vind ik dus ook, het is toch juist tóp voor die kinderen dat ze leuk aan wedstrijden mee kunnen doen? Dat jonge spul moet je juist motiveren om goed d'r best te doen, en vooral om het léuk te laten zijn.... Dat hoeft allemaal niet serieus te zijn. Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:30

Ja, ik ben bij de jongere kinderen op een pony milder dan bij de paarden.

xsimone schreef:
Je hebt vaker in bijvoorbeeld de B dat een ponyruiter die niet aan de teugel rijd wel winst rijd en als jij met je paard binnen komt en die loopt niet nageefelijk heb je gelijk een paar punten minder.

Een pony die niet nageeflijk is in de B scoort bij mij geen winstpunt. Hoewel ik daarin bij de AB'tjes ook iets milder ben.
Ik vind het belangrijk om bij die kleintjes het allemaal positief in te zien, de meeste kinderen doen erg hun best en die ga ik niet in tranen naar huis sturen met heel lage punten.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:08

pearlie schreef:
Ik vind het onzin dat je kinderen geen wedstrijd moet laten rijden als ze 'de boel' nog niet voor elkaar hebben. Er zijn al zo weinig kinderen die de gelegenheid hebben officiele wedstrijden te rijden, als je die ook nog thuis laat blijft er weinig over. Ik heb op mijn eerste pony ruim een jaar gereden voor ik ooit een winstpunt of prijs kreeg. Maar ik vond het geweldig!! Waarom geen winstpunt geven als er netjes gereden wordt en ponietje braaf loopt? Stimuleert alleen maar. Tegen de tijd dat ze er toevallig 10 verzameld hebben en naar de L1 gaan komen ze zichzelf wel weer tegen hoor.
Verder vind ik een combinatie die niet winstpuntwaardig is je niet direct met 150 punten naar huis hoeft te sturen. Bij 170 is de boodschap ook wel duidelijk, zet er liever bruikbaar commentaar bij.
Bij oudere kinderen/ grotere pony's kun je weer wat strenger jureren vind ik.

Tuurlijk ben ik het wel met je eens, van die kleine kinders op A/B-pony's laten starten in de Bixie of B moet ook wel kunnen, heb het misschien niet zo duidelijk verwoord in mijn eerdere post. Wat ik bedoel te zeggen is dat er bij de iets hogere klasses (en ook bij de B paarden met mensen die wel ouder zijn, dus geen kind) mensen rijden die er gewoon niet klaar voor zijn. Laat hun lekker thuis blijven en trainen totdat het wél voor elkaar is Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:11

Ik rijd op een E-pony tussen de pony's, maar als ik mijn proeven vergelijk met die van de paarden heb ik niet het idee dat ik milder wordt gejureerd (L2).

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:12

*tralala, even weggehaald wat er stond, verkeerd gelezen*
Laatst bijgewerkt door Ashley__ op 24-12-08 20:19, in het totaal 3 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:13

Haha maakt niet uit Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door _Christine op 24-12-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:19

Grapje, zie hierboven!! ^^^^

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:25

Ja, ik schrijf regelmatig bij verschillende juryleden en allemaal jureren ze bij de pony's een stuk soepeler dan bij de paarden.
1 van de juryleden waar ik regelmatig bij schrijft zegt ook altijd: " oh een ponyruiter, dan zet ik mijn aardige pet weer op en gaan de punten weer omhoog".

Mijn juf zegt ook altijd: "reken iemand die bij de pony's start qua niveau bij de paarden maar rustig 2 klasses lager dan ie daar rijd".

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:16

Ashley__ schreef:
Tuurlijk ben ik het wel met je eens, van die kleine kinders op A/B-pony's laten starten in de Bixie of B moet ook wel kunnen, heb het misschien niet zo duidelijk verwoord in mijn eerdere post. Wat ik bedoel te zeggen is dat er bij de iets hogere klasses (en ook bij de B paarden met mensen die wel ouder zijn, dus geen kind) mensen rijden die er gewoon niet klaar voor zijn. Laat hun lekker thuis blijven en trainen totdat het wél voor elkaar is Knipoog

Maar sommige/veel van die mensen kunnen oefenen wat ze willen, maar zijn er gewoon nooit klaar voor. Die missen al het talent en gevoel. En toch vinden ze het superleuk en hebben ze er een leuke hobby aan. Dus lekker laten starten, alleen zullen ze niet zo`n hoge punten halen.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:37

WenK schreef:
Mijn juf zegt ook altijd: "reken iemand die bij de pony's start qua niveau bij de paarden maar rustig 2 klasses lager dan ie daar rijd".

Dit vind ik wel de grootste onzin, ik weet niet wie jouw 'juf' is maar hier klopt dus niks van. Knipoog
Waarom zou een pony ruiter die bijvoorbeeld m2 is bij de paarden maar op l2 niveau rijden erg krom bedacht. De jurering is misschien wel milder maar de oefeningen blijven hetzelfde. Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:57

Ik denk ook dat de mensen die hier bij de paarden rijden heel snel roepen dat er bij de pony's milder wordt gejureerd, dat is lekker makkelijk natuurlijk.
Ik rijd dus bij de pony's en zie bij A/B ponys idd dat er soepel wordt gerekent, maar bij mij in de L2 cat E. krijg je gewoon je punten die het waard zijn.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:23

Duidelijk ja, meestal iig Lachen
Zelf ondervonden toen ik met m'n E van de pony's naar de paarden ben overgestapt (L2) ... dat was ff slikken en thuis ff door oefenen Tong uitsteken

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:26

Tja, ik heb nee ingevuld. Maar denk dat er bij de A en Btjes wel wat soepelder gejureerd wordt, alleen weet ik dat niet zeker omdat 'we' geen ervaring hebben in die klasse. Mijn dochter is begonnen met een D pony. Inmiddels rijdt ze met haar E in de M1 en met haar paard in de L1. Er is mij echt geen verschil opgevallen, in beide gevallen dienen ze gewoon een nette proef neer te zetten willen ze 'winst rijden'.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:36

asjemenou schreef:
Ashley__ schreef:

Maar sommige/veel van die mensen kunnen oefenen wat ze willen, maar zijn er gewoon nooit klaar voor. Die missen al het talent en gevoel. En toch vinden ze het superleuk en hebben ze er een leuke hobby aan. Dus lekker laten starten, alleen zullen ze niet zo`n hoge punten halen.

Als je een beetje de juiste en goede persoon voor les hebt, moet je toch fatsoenlijk een B-proef kunnen rijden. Wat stelt dat nou voor?

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:37

Ja, waarom weet ik niet. Het is gewoon zo.

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:46

volgens mij wel omdat er bij de paarden vaak veel volwassenen rijden en bij volwassenen kun je nou eenmaal hogere eisen stellen dan bij kids Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:52

Ik denk het wel. Ik kan me voorstellen dat mensen die bij de paarden rijden vaak wel een paar keer nadenken voordat ze gaan starten, en hun paarden dan vaak al beter voor elkaar hebben. Bij de pony's starten vaak jongere kinderen voor de ervaring en voor de fun, en dan denk ik wel dat er soepeler gejureerd word.

Een goed voorbeeld is inderdaad het aan de teugel rijden; bij de pony's is een beetje nagefelijk (dus niet hoofd in de sterren) genoeg, terwijl bij de paarden helemaal nagefelijk wel "hoort". Zo ervaar ik het tenminste wanneer ik het verschil zou zien bij de paarden of pony wedstrijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:14

Conclusie; Ja.
Probleem; ??

Ik vraag me af of het een probleem is dat de ponyruiters wat meer punten krijgen? Zolang álle ponyruiters een paar punten meer krijgen, is er toch helemaal geen probleem? Het is belangrijk om de beginnende ruitertjes onder ons gemotiveerd te houden. Je kunt ze wel motiveren met een winstpunt, maar net geen prijs. Je kunt ze niet motiveren met geen winstpunt en geen prijs. Over het algemeen is de ponysport veel gemoedelijker, alles is voor de leut (uitzonderingen daargelaten), het gaat erom dat die kinderen lekker met de pony's in de weer zijn. En aangezien Anky wedstrijden rijdt, willen zij ook wedstrijden rijden. Paardensport is serieuzer, de meeste ruiters rijden hier niet meer omdat Anky dat ook doet, of omdat ze aan de juf willen laten zien hoe goed hun paard gepoetst is. Zij rijden wedstrijd om te presteren en om prijzen te winnen. Daarom is het niet meer nodig om deze mensen te blijven motiveren met een 6 i.p.v. een 5 die het eigenlijk waard was. Ik zie het hele probleem niet eigenlijk?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 23:14

het is ook geen probleem hoor Sjonniej Tong uitsteken tenmisten voor mij niet Tong uitsteken
was alleen benieuwd er naar Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:51

kinuh schreef:
Ik denk ook dat de mensen die hier bij de paarden rijden heel snel roepen dat er bij de pony's milder wordt gejureerd, dat is lekker makkelijk natuurlijk.

Er zijn diverse juryleden in dit topic die aangeven idd milder te jureren en aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de punten denk ik dus wel dat het zo is Knipoog
En ja, ik zit in jouw regio Knipoog

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:11

Ja, ik heb op het BK mogen schrijven, en sommige kinderen konde niet sturen, geen volte maken etc... Hadden geen lengtebuiging! (mijn vraag is hoe ze ooit op het bk zijn gekomen maar oke!)
En op een onschuldig, kring wedstrijdje bij de paarden mogen schrijven, en het was veel zwaarder!

Misschien om dat je met kinderen te maken heb Verward

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:11

Ik denk dat er soms inderdaad makkelijker gejuryeerd word Knipoog!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:17

Ik dat er bij de kleinere pony's en dus vaak jongere kinderen hoger gejureerd wordt.
Ik heb zelf alleen op de D/E pony's gereden en ik merk erg weinig verschil nu ik tussen de paarden rijd.

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:01

Nou nee.
ik heb bij de paarden en de pony's in het juryhokje gezeten, en ze reageerde precies hetzelfde op de fouten.

bij de paarden kijken ze alleen eerder dat de achterhand er goed onder zit enzo. bij de pony's is dat niet zo super sterk.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:08

Je spreekt jezelf tegen S_hartje_R Knipoog