Onbekend veulen bijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

Re: Onbekend veulen bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:02

nee slaan tuurlijk niet, maar even op jullie vraag antwoord te geven, michien wilde hij zout uit julie handen , dat doen sommige veulens en paarden , die ruiken het zout en willen dat even proeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:04

Hehe, nog zo'n alwetende mistlamp. Paarden LIKKEN als ze zout willen uit je hand Brennie. Likken doet een paard met de tong, weetje wel, en bijten met de tandjes.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:09

Laatst bijgewerkt door Judje op 23-12-08 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik a.u.b. de Edit-knop.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:10

Bij de smid of DA ben je er gewoonlijk bij en dat gaat om zijn of haar eigen veiligheid.
Volgens mij neemt iemand ons gewoon netjes in de maling en trappen wij er met onze ogen open en twee voeten in!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:10

Vroegâh, toen ik zelf nog een pennymeisje was (ben ik soms eigenlijk nog steeds wel Haha!) aaide ik ook altijd paarden die langs de weg stonden. Maar ik haalde het niet in mijn hoofd om een tik uit te delen op het moment dat er een dreigde te bijten! Dan liet ik het paard in kwestie gewoon verder met rust. Het is niet aan mij om een vreemd paard te corrigeren. Als ik jullie was zou ik deze merrie en haar veulen in het vervolg lekker met rust laten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:11

Hahaatje schreef:
Vroegâh, toen ik zelf nog een pennymeisje was (ben ik soms eigenlijk nog steeds wel Haha!) aaide ik ook altijd paarden die langs de weg stonden. Maar ik haalde het niet in mijn hoofd om een tik uit te delen op het moment dat er een dreigde te bijten! Dan liet ik het paard in kwestie gewoon verder met rust. Het is niet aan mij om een vreemd paard te corrigeren. Als ik jullie was zou ik deze merrie en haar veulen in het vervolg lekker met rust laten

Echt?

Ik schopte ze altijd, soms nam ik een lang touw en ging ze longeren en opjagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:12

had jij een lang touw dan? ik knoopte halstertouwen in elkaar nee hoor grapje

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:20

Dá's nou jammer, want dat werkte natuurlijk ook wel!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:20

Hahaatje schreef:

Inderdaad!

Volgens mij mag je trouwens ook geen account voor 2 personen aanmaken, of heb ik het nu verkeerd?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:22

waarom altijd zo ontzettend belerend hier ?
het kan toch ook op een andere manier met uitleggen kom je toch veel verder
en daarbij lijkt het me duidelijk dat het hier om 2 meisjes gaat die niet veel kennis hebben
benader het op een andere manier en grotere kans dat deze meisjes er van willen leren en dus ook willen luisteren

het lijkt mij dat met een paardje aaien aan het hek niet veel mis is an sich maar het moet bij aaien blijven (dus ook bv niet voeren)
maar het moet voor jullie toch wel duidelijk zijn dat je nooit maar dan ook nooit een ander paardje slaat
hiermee kun je veel kwaad doen
een opvoeding is aan de eigenaren van een paard en niet aan 2 meisjes die toevallig even komen aaien
als een paardje bijt blijf je eraf klaar
hier gaat het om een veulen en daarbij is het sowieso verstandig om er vanaf te blijven in het kader van inprenting
dat wil zeggen een veulen leert en is dus vaak nieuwsgierig en (veulentjes kijken nu eenmaal vaak met de tandjes )
daarbij kan een paardje hier kopschuw van worden en dan is de eigenaar nog verder van huis
het is aan de eigenaar om te beslissen wat ze doen met het bijten en hoe ze straffen
slaan op het hoofd is hier meestal ook niet de oplossing voor , andere manieren zijn daar beter voor
deze leg ik niet uit want van andermans paarden blijf je gewoon af

oftewel meiden aaien lijkt mij niks mis mee maar tikken aan andermans paarden uitdelen is uit den boze
als een paard bijt gewoon afblijven .klaar

nog even over een paard aan een openbare weg staat , maakt het geen openbare paarden

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:23

Een paard van een totaal onbekend iemand slaan Koe
Als zo'n paard wat jij komt aaien, omdat jij dat zo geweldig leuk vind, jou bijt. Dan zou je gewoon weg moeten gaan.

Misschien heeft dit veulen wel iets heel nieuws uitgevonden nu en heeft het baasje de grootste moeite om dat eruit te krijgen, alleen omdat jullie hem zo nodig moesten aaien en een tik moesten geven.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:25

Ik geloof niet dat ik het fijn zou vinden als iemand aan mijn veulen zou zitten..
Ik vind dat je van andermans dieren af moet blijven.
Wat ik helemaal niet snap, dat je blijft aaien als hij bijt.. Rolleyes
En de eigenaar moet het dier opvoeden, niet voorbijgangers.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:36

suleilitha schreef:
Hehe, nog zo'n alwetende mistlamp. Paarden LIKKEN als ze zout willen uit je hand Brennie. Likken doet een paard met de tong, weetje wel, en bijten met de tandjes.

punt 1 hoef je nog niet zo beledigend te reageren, mevr die zichzelf geweldig vind!!
maar als je een platte hand geeft dan wil een paard nog wel eens lekker het zout uit je hand halen en dat doet ie dan met zijn voor tanden, niet lelijk bedoeld het paard dat , maar kan wel eens pijnlijk zijn!
en ik probeer deze meisjes wat uit te leggen , waar ze om vroegen, en dan hoef jij niet zo te reageren hoor! lekker vriendelijk hier zeg!
erg jammer! merry xxmas! Boos!

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:37

Ik aai soms ook weleens paarden langs de weg... maar ik zou ze nóóit slaan, tikken of überhaupt een wei ingaan, dat hebben jullie dan niet gedaan maar tóch.
Die eigenaar dacht gewoon dat jullie het paard aan het aaien was, maar een tik geven denk ik niet dat ze goed vond...
Je kan ook aan de eigenaar vragen of je misschien mag borstelen? vragen is beter dan doen..
maar voortaan met je handen van de paarden afblijven is denk ik de beste tip.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:38

Moderatoropmerking:
Het zou fijn zijn als hier op een wat respectvollere manier gereageerd wordt. Iedereen heeft wel eens foutjes gemaakt toen hij of zij nog jong was en ook wanneer je niet jong bent gebeurd dit nog wel eens. Lachen Daarnaast zijn 'sarcastische zijwegen' ook niet echt de bedoeling.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:39

brennie75 schreef:
suleilitha schreef:

punt 1 hoef je nog niet zo beledigend te reageren, mevr die zichzelf geweldig vind!!
maar als je een platte hand geeft dan wil een paard nog wel eens lekker het zout uit je hand halen en dat doet ie dan met zijn voor tanden, niet lelijk bedoeld het paard dat , maar kan wel eens pijnlijk zijn!
en ik probeer deze meisjes wat uit te leggen , waar ze om vroegen, en dan hoef jij niet zo te reageren hoor! lekker vriendelijk hier zeg!
erg jammer! merry xxmas! Boos!

Ehrm nee... Een paard blijft gewoon likken als hij zout wil... Die doet dat niet met zijn tanden.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:40

Brennie, probeer jij eens het zout van je handen te halen met je tanden... ok gedaan? niet gelukt? Dat komt omdat je dat met je tong doet. (als je een beetje normaal bent)

@TS: Het slaan van een veulen of zelfs een paard dat je niet kent, vind ik echt not done. Als het je eigen paard was geweest, en een voorbijganger die je helemaal niet kent, zou hem slaan... Wat zou jij daar dan van vinden?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:46

savasan schreef:
Brennie, probeer jij eens het zout van je handen te halen met je tanden... ok gedaan? niet gelukt? Dat komt omdat je dat met je tong doet. (als je een beetje normaal bent)

@TS: Het slaan van een veulen of zelfs een paard dat je niet kent, vind ik echt not done. Als het je eigen paard was geweest, en een voorbijganger die je helemaal niet kent, zou hem slaan... Wat zou jij daar dan van vinden?

ja hoor ik ben normaal! en jij? begin eraan te twijfelen hoe jij hier telkens een bericht plaatst om mensen te beledigen! het is een forum, en ik neem aan dat je hier geen mensen zou moeten beledigen toch?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:47

ik zou je willen adviseren om je niet te bemoeien met andermans zaken, zeker als ik zo jullie profiel lees! Er zijn echt instanties die daar wel op letten. Zoek gewoon een leuke verzorgpony en leer daarvan. En ga zeker niet zonder toestemming andermans veulen slaan!

Ik hoop dat je met 14 toch wel oud en wijs genoeg bent om dergelijke pennyideeen achter je te laten en te leren van zaken uit het echte leven, zoals de adviezen van mij en mijn medebokkers.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 23-12-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:47

Vjestagirl schreef:
Ehrm nee... Een paard blijft gewoon likken als hij zout wil... Die doet dat niet met zijn tanden.

Jawel hoor. Lachen
Dat deed mijn vorige paard ook, schraapte met zijn voortanden over het zoutblok.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:49

L_ola schreef:
Vjestagirl schreef:

Jawel hoor. Lachen
Dat deed mijn vorige paard ook, schraapte met zijn voortanden over het zoutblok.

*mompelt iets over uitzonderingen die regels bevestigen*
Je hebt gelijk Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:50

Even terzijde, dat met dat zout kan dus wel degelijk met de VOORtanden, dan schrapen ze als het ware.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:51

L_ola schreef:
Vjestagirl schreef:

Jawel hoor. Lachen

dat bedoel ik dus! bedankt meid! Knipoog

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:53

volgens savasan ben ik niet helemaal normaal, nou dan zijn we gelukkig met zijn allen gek! hahahah ROFL

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:56

Dat je een leuk paardje gaat aaien kan ik inkomen,
maar een andermans paard wat je ongevraagd aait,
omdat hij hapt een tik verkopen vind ik niet netjes.
(Maar ik geloof dat je dat al wel door had na al die reacties hier Knipoog )

Overigens hebben jullie nog geluk gehad, op mijn vorige stal stond een paard
als je die probeerde te aaien was je meteen een paar vingers kwijt, dus hoe lief ze
ook lijken!

En zelfs mijn brave paardje heeft wel eens een vinger aangebeten (pakt bijzonder
lomp eten aan, vandaar dat ik dat ook niets geef uit mijn hand, maar ja, andere mensen
voerden haar nog wel eens en dat liep vaak uit op een AU moment! Slapen En ik maar waarschuwen.)