Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Frank schreef:We zijn erg geschrokken van de kwaliteit van deze auto.
LandRovers gehad; heb nu nog een lettelijk veredelde 109 serie 3. Heb die dingen allemaal zelf in onderhoud en reparatie gehad en de techniek van de Korando/Musso steekt daar (tot de overname van LR door BMW) wat ontwerp en duurzaamheid betreft niet slecht bij af.
jwbokt schreef:ik vind zelf de toyota rav en de suzuki grand vitara mooie autos maar ik kom deze maar niet tegen in de juiste prijsklasse of type enz.
hebben jullie tips voor andere soortgelijke wagens???
). Héél fijne wagen en voor NL een ideale trekker voor een niet te zware aanhanger.
Huertecilla schreef:We missen echter een reductiebak en hebben daarom de auto uiteindelijk tóch ingeruild op....... een Korando![]()
Ook daarmee geen probleem met de achterdeur. Dat is overigens mede afhankelijk van de hoogte van de kogel en de handgreep op de koppeling van de aanhanger.
hc
) En bij mijn bockmanntrailer is die wel heel hoog (standaard) ivm zijn automatische neuswiel.
Huertecilla schreef:Wel, dat zijn dan geen ongelukkige deuren, maar is een onhandig hoge zwengel![]()
hc
Merlinde schreef:hihi mijn vriend heeft laatst een Chevrolet pick up gekocht..
Mag geloof ik 1800 kilo trekken..
Heeft wel 124000 km op de teller en is 20 jaar oud.. Maar prima ding! Ziet er geweldig uit! ( beter als zijn vw polo van 11 jaar )
Oh ja, niet onbelangrijk, hij was nog geen 7000 euro!
Freya schreef:Wij hebben speciaal voor de trailer een Jeep Cherokee gekocjt. Mag genoeg trekken, meer als zijn eigen gewicht. Auto weegt zelf 1710 kilo, trailer 1500 ( incl laadvermogen ) Dus zit nog net onder me 3500 kilo. Heb zelf een 1 paardstrailer, eigenlijk zit deze net tussen 1 en 1,5 in.
Hij is wel wat duurder in de wegenbelastig, maar voor 9000 euro heb je al een goede.
Ik weet nog een zeer betrouwbaar adres mocht je in tresse hebben in zo'n auto. Tevens is op dit adres ook onderhoud mogelijk, tegen scherpe prijzen, vergelijken bij de orginele dealer/garage, meer over onderhoud en verkoop adres van de Jeep Cherokee kan via de pb verkregen worden.
Ze zijn er alleen naar mijn weten niet in driedeurs, wel keuze uit bezine of gas. Diezel weet ik niet.
Bij deze auto voel je echt niet dat er wat achter hangt.
En volgens het boekje mag de auto 3500 kilo trekken , dus ooit een 2 paardstrailer erachter, gevuld en wel is geen probleem voor hem, alleen moet je wel dan je E rijbewijs hebben.
Succes met zoeken.
(en dat is het hoogstwaarschijnlijk wél!)stefanvi schreef:Ik heb een terreinwagen op geel kenteken, dus die is inderdaad behoorlijk prijzig in de wegenbelasting, namelijk zo'n 600 euro p/kwartaal.
Twee weken geleden heb ik bij de apk een nieuwe voorband erop laten zetten, en de prijs van de band was 196 Euro, dus GBoterbloem heeft op dat punt helemaal gelijk.
Verbruik ligt zonder aanhanger op 1:8/1:10
Verbruik ligt met aanhanger op 1:5/1:6
Freya schreef:auto weegt 1710, trailer incl. laadvermogen is 1500 , totaal kom je uit op : 3210. ( trailer weegt leeg 650 kilo, met mag max wegen incl inhoud 1500 kilo )
Totale massa moet onder de 3500 kilo bedragen, mits je auto zwaarder is dan het te trekken voertuig. Dan mag je er met een B rijbewijs mee rijden. Indien je auto lichter is dan de aanhanger, of de totale combinatie zwaarder is dan 3500 kilo moet met je een E rijbewijs aan de gang.
Bron RDW: de aanhangwagen mag zwaarder zijn dan 750 kg. Voorwaarde is, dat de aanhangwagen inclusief laadvermogen niet zwaarder is dan de ledige massa van het trekkende voertuig. Daarbij mag de toegestane maximum massa van de totale combinatie (trekkend voertuig plus aanhangwagen) niet meer dan 3500 kg zijn.
Dus ik mag met een B rijbewijs met mijn cobimatie gewoon de weg op.