. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 
Dacht het dus wel 

Jamie_S schreef:ik heb een haflinger pony en hij wilt niet op houden met bijten ik heb van alles geprobeerd: tik op de neus,tik op de neus en nee!, nee!, naar achtere een stap (mijn haf,ik mniet) ,negeren ,hoofd weg duwen.....
wat kan ik er aan doen ik weet niet kunnen jullie tipss geven heeft iemand hier ervaring mee?...
hij heeft me zelf een keer zo erg in mijn arm gebeten dat hij hele maar opzwol en paars en blauw werd en ik kom mijn arm zo wat niet meer bebegen zo stijf en dik was het...Help !! wie help me???

Benfan schreef:Ow wacht ff... ik zie dat jij bezig bent met vrijheidsdressuur? kap daar onmiddelijk mee en ga EERST bezig met een goeie paard-baas relatie!!! Wees gewaarschuwd! dit soort leuke spelletjes kan je alleen doen als JIJ de dominante bent in deze relatie, niet je paard. Voor je het weet doe jij de kunstjes en krijg je snoepjes.. en niet andersom

lindake schreef:Dat moet jij weten... je mag hem zelfs een schop onder zijn kont geven.
Weissjee schreef:Klinkt stom maar terug bijten in zijn oor,
best smerig maar vaak naar 1 keer al goed.