Hoe kan ik mijn paard meer aanhankelijk van mij maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Hoe kan ik mijn paard meer aanhankelijk van mij maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:10

PP > OPG

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:55

Heey,
Ik weet wel wat je voelt. Reed vroeger altijd een merrie die kwam aan draven/galloperen als ik haar riep in het land. Sinds 1,5 jaar rij ik ook een ruin erbij en in het begin moest die eigenlijk ook niets van mij hebben. Hij deed niet specialer tegen mij dan tegen de andere meiden op stal wat ik (net als jij) erg jammer vond.
Nu we vorig jaar mei samen gevallen met springen. Hij wou afzetten voor de sprong maar zijn achterhand haalde hem in (onderlangs, dus achterhand eerder bij sprong dan voorhand) waardoor we beide vielen en ik onder hem terecht kwam. Hij zat nog beetje op zijn billen en op mijn been en stond op het punt nog om te vallen maar heeft zich toen in een debiele kronkel gedraait zodat die mij zou ontwijken met vallen. Sindsdien vertrouw ik hem helemaal en doet hij ook anders tegen mij.

Niet dat ik jou nu een ongeluk aan wil praten ofzo maar heb geduld misschien komt het vanzelf. En anders niet, het ligt (zoals andere al gezegd hebben) ook sterk aan het karakter van het paard.

Succes ermee

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:58

Hallo
ik heb ook een merrie die niet graag knuffeld enzo, ook op de wei heeft ze niet graag dat een ander paard te dicht komt en als ze willen kroelen dan is helemaal het hek van de dam en laat ze dit ook merken. Ze kan dan weer wel niet alleen op de wei staan, ze staat graag met meerdere paarden op de wei maar ze moeten in een straal van ong een meter rond haar blijven.
In de omgang is ze heel braaf maar ze zal nooit echt zelf contact maken en te veel getuttel vind ze ook niet fijn. Maar k respecteer hoe ze is en ze mag van mij van haar oude dag genieten.
groetjes
[naam]