Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sflj schreef:ik zie 't nut er niet van in en zou dus geen extra risico willen lopen. Valt me wel op dat sommigen hier, die dat dus wel doen, gewoon on,- of niet opgevoedde paarden hebben. Moet zeggen dat ik het nogal stom vind om onvoorbereid op pad te gaan. Leer het paard dan eerst gewoon aan de trailer te staan enz!
Hoezo is dat nou onvoorbereid. Dat jij je paard niet opzadelt, wil nog niet zeggen dat het idioot is om dat te doen...
Gewoon een kwestie van wennen voor het paard. 
sflj schreef:ik zie 't nut er niet van in en zou dus geen extra risico willen lopen. Valt me wel op dat sommigen hier, die dat dus wel doen, gewoon on,- of niet opgevoedde paarden hebben. Moet zeggen dat ik het nogal stom vind om onvoorbereid op pad te gaan. Leer het paard dan eerst gewoon aan de trailer te staan enz!

meggiemeg schreef:Silly_Woman schreef:ik deed met t paardje waarmee ik op wedstrijd ging alleen t zadel op als we idd niet langer dan 10 a 15 minuutjes rijden moest. dekentje eroverheen voor de bescherming en een dekensingel daar omheen voor het blijven liggen van het dekentje enzo. Maar dat was een braaf paard. Denk dat het afhankelijk is van hoe een paard is. bij een jong paard doe je dit niet zo snel. en deze was al vaak op stap geweest.
Het ene paard staat vaster dan het andere paard ben ik mee eens maar je hebt nog altijd van die idioten op de weg waar je voor moet uitwijken of afremmen plotseling en dan staat zelfs het meest ervaren paard niet meer stil in de trailer..
Maarja denk dat je gewoon moet kijken hoe wat waar per paard. 4 jaar ervoor hadden wij het ook niet met deze gedaan, hij was toen een stuiterbal op de vrachtwagen. en zoals ik al zei alleen voor hele korte afstanden deden we t
(ohja en zeker nooit te hard rijden)
(zoals ineens iets "engs" doen waardoor je paard zich losrukt enzo...) Menino schreef:jij denkt serieus dat ik m'n paard zadel voor ik ermee naar de kliniek rij?sflj schreef:ik zie 't nut er niet van in en zou dus geen extra risico willen lopen. Valt me wel op dat sommigen hier, die dat dus wel doen, gewoon on,- of niet opgevoedde paarden hebben. Moet zeggen dat ik het nogal stom vind om onvoorbereid op pad te gaan. Leer het paard dan eerst gewoon aan de trailer te staan enz!
tja, beetje simpel
soms kun je gewoon niet anders (kliniek ofzo etc.) Dan hoef je gewoonlijk niet op te zadelen... Maar om nou te zeggen dat het stom is om 'onvoorbereid op pad' te gaan...

geen gewacht en gedraai en na de rit is ze voldaan en is ze zo af gezadelt,de trailer weer in en hop naar huis.

AaronYve schreef:Geen goeie ervaring mee (ook super braaf paard) en was nog niet eens op weg...
Ik doe het dus nooit, mijn paard is netjes opgevoed en ik zadel hem dus gewoon op locatie op. Die paar minuten wat dat extra duurt maak me niks uit.
] en dat wil ik er wel goed op hebben liggen mirgino schreef:AaronYve schreef:Geen goeie ervaring mee (ook super braaf paard) en was nog niet eens op weg...
Ik doe het dus nooit, mijn paard is netjes opgevoed en ik zadel hem dus gewoon op locatie op. Die paar minuten wat dat extra duurt maak me niks uit.
het gaat mij niet om die paar minuten![]()
ze is thuis relaxt met zadelen en met de trailer op pad is voor haar feest
ze weet dat we dan naar strand gaan en dan is ze opgewonden en lastiger met zadelen,mijn zadel weegt 16kg [ is nog licht] en dat wil ik er wel goed op hebben liggen