wie startte al vroeg bij paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: wie startte al vroeg bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:13

Ik was net 15 toen ik bij de paarden ging starten, heb ook een Fries.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:52

Ik reed op mijn 12e bij de paarden en pony's. Lachen
Maar ik heb totaal maar 1 jaar bij de pony's gereden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:08

Mijn dochter is nooit bij de pony's gestart, maar gelijk bij de paarden en was 12 toen ze ging starten. Nu is ze L2. Moet wel zeggen dat we niet zoveel wedstrijden rijden, maar alleen die in de omgeving van Renesse, omdat we geen vervoer hebben, en afhankelijk van anderen zijn hierin.
En ook totaal geen problemen, juist respect omdat ze iedere keer de jongste is in de categorie.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:43

Ik was 14 toen ik starte met mijn fries! En ze reageren er niet anders op!
Ninz (bokt naam *LOL* start ook met dr fries en is ook 13 of zo Lachen Anders kan je even met haar praten!

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:04

Ookal kijken mensen er raar van op, als jij goed en lekker rijdt op je paard, dan is er toch niets mis mee? Ik ben ook nooit gestart bij de pony's, ik ben nu 14 en ga starten bij de paarden, laat ze maar l*llen als jij aan komt, ik vind het alleen maar knap toch!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:08

Ik ben met 12 bij de pony's begonnen en met 13 bij de paarden.. Dus heb beide tegelijkertijd gereden.. Was fantastisch: zaterdag 2 pony's op wedstrijd en zondag 1 paard.. Vond het echt leuk.. Ja

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:43

Ik was 16, niet super jong.
Maar toch voelde me ik wel heel kinds tussen al die volwassenen. En ik miste inderdaad de gezelligheid. Inmiddels ben ik zo tussen de paarden "opgegroeid" dat ik het daar veel meer naar me zin heb, dan ik ooit op ponywedstrijden heb gehad, maar dat was in eht begin zeker niet zo.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:48

Ik zou het zelf niet hebben willen missen, mijn ponytijd.
Een meisje bij mij op stal rijdt met een pony en met een paard wedstrijd, en merkt wel degelijk verschil.
Bij de pony's is het meer onderling "met elkaar", bij de paarden lijkt iedereen te komen rijden, coupon op te halen en naar huis met die hap. Ze wordt ook raar aangekeken wanneer ze bij de paarden naar voren komt om coupon op te komen halen, ze is pas 14 jaar dus dan ook echt de jongste, ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is.

Maar het kan natuurlijk ook anders gaan, wie weet pas je er prima tussen en kun je je heel gemakkelijk vinden tussen alle "oudere" mensen!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:58

Het klopt dat het veel meer individueler is bij de paarden.. Ja
Het jammere aan de pony's vond ik dat er (teminste in deze regio) gewoon heel weinig pony's op L2 niveau en hoger liepen. Ik had een C en een D.. Vanaf de CL1 was ik bijna iedere week alleen of met zijn 2e en werd ik bij de D's meegeteld.. Waar er ook maar een stuk of 5-6 van waren. Dus zit je iedere week tegen dezelfde mensen te rijden, vaak iedere week ongeveer dezelfde uitslag..
Bij de paarden was meer variatie, niet iedere week dezelfde concurentie..
Nu heb ik ook vrij voordienstelijk gereden bij de paarden, misschien scheelt dat ook wel.. Bloos

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:24

ik heb op mijn 5 of 6 leren rijden op een (weliswaar vrij kleine, +-1m55) hengst, vervolgens enkele jaren bij de pony's gereden en sinds men 13e terug naar de paarden. Ik werd te groot voor men pony, en we hadden toch al paarden staan.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:40

Ik was 15 toen ik bij de paarden ging starten. Was echt ver uit de jongste.. en mistte ook wel de aansprak die je had bij de pony's...

Charly05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:33

Omdat mijn zus ouder was gingen we samen bij de paarden rijden, ik was toen bijna 11, er reden wel veel grote kinderen die erg ''groot'' deden, ik wou liever terug naar de pony's maar nu is het echt heel leuk

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:36

ik was 14 jaar toen ik bij de paarden ging starten. Ik was de jongste maar de jury zei bij mij er niks van ofzo, mijn concurrent ook niet Lachen
maar had wel het idee dat ze bij de pony's wat milder juryeren(heb zelf nooit bij de pony's gereden maar ken wel mensen die daar in rijden)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:28

Ik kon op mijn 14e op de paarden over gaan, maar wilde toen, vanwege de gezelligheid een E-pony. Nooit spijt van gehad, supertijd gehad en op mn 16e ben ik over gegaan op de paarden.

Esmeee;;

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:02

ik ben heel vroeg begonnen:D

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:05

ik ben 12 en toen ik 12 jaar was geworden ben ik direct gestart bij de paarden!

pont hoeft trouwens niet gezelliger te zijn hoor! ik ken veel mensen die op paarden rijden, dus ik vind het even gezellig als bij de pony's!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:37

Izzy19 schreef:
Ik ben direct bij de paarden begonnen op mijn 12de. Aangezien ik dan pas mijn eigen paard heb gekregen, was het een beetje gek om voor die 4 jaar nog een pony te kopen. Dus ben ik maar direct bij de paarden gestart Lachen

Je mag tot je 18e bij de ponys rijden hoor! Dus dan had je nog 6 jaar!

Maar ontopic, ik vind het best jong, maar als je een paard tot je beschikking hebt, waarom niet?

PokerFace.x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:19

Ik was ongeveer 6 toen ik de 'paarden-microbe' overkreeg van mijn moeder.
Toen ik 9 was starte ik met de buitenritten en westrijdjes in de manege.
Als ik 11 was ging ik echt wèdstrijden rijden, de jury keek wel raar naar me.
Ik reed voorbij de jury en ik hoorde de opmerking "Waar gaat dat grote paard met dat meisje naartoe?"
Dat heeft m'n zelfvertrouwen een grote deuk gegeven toen.
Nu ben ik 15 en ik rij 'de pannen van het dak' Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:30

Ik was 14. Mijn paardje is 1,60. Ik heb het nooit vervelend gevonden, reed ook gewoon punten. Bij ons werd heel minderwaardig gedaan over pony's, dus ik was allang blij dat ik niet bij de pony's hoefde.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:03

ik ben nu 14. en ga misschien in 2009 bij de paarden rijden ^^ maar dat lijkt me net een stuk leuker bij de pony's//

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:52

ik ben op mijn 12e gestart bij de paarden met een paard van 1.75. en ze keken wel vreemd haha Haha!

maar desondanks redde ik me prima hoor.

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:16

ben op mn 13e begonnen met wedstrijden en gelijk bij de paarden met een welsh cob x kwpn. had niet echt t gevoel dat ze vreemd keken, paard was rond de 1.60 dus geen problemen verder. heb ook geen idee hoe t er bij de ponys aan toe gaat.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:02

Ik ben op mijn 13e begonnen bij de paarden met mijn pony.
Gewoon omdat dat makkelijker is i.v.m. de starttijden (met de trailer) van mijn zus die ook bij de paarden start. En bij ons in de regio starten er weinig kinderen, dus dan zit je bijna altijd alleen in een klasse en dat vind ik niet leuk.
Sommige vragen zich wel af waarom ik het doe, maar ze vinden het niet raar ofzo.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:08

Ik ook sinds mijn 12e. Was de pony's wel zo zat. Iedereen had altijd z'n club waarmee die reed, de vereniging of manege. Ik had thuis een stal dus kwam nooit op geen van beide en viel er daarom echt buiten. Heel vervelend en ben daarom snel naar de paarden gegaan, dat is toch een stuk volwassener wedstrijd rijden. Lachen

smaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:13

ik heb zelf nooit bij de pony's gestart, maar ik denk wel dat het voor jou een grote "stap" word,
omdat de paarden toch minder gezellig is - dit weet ik omdat ik veel met mensen mee op concour ga met pony's - en de paarden meestal wat serieuzer is, en ook echt het gevoel heb dat er bij de paarden strenger gejureerd word! suc6 volgend jaar bij de paarden!!