Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daar heb je veel meer enge mannen kans, maargoed dat ter zijde.
flyfly schreef:Als je echt gek bent van die pony en van het rijden dan ga je op de fiets, ongeacht hoe ver het is!!
Er zijn genoeg kinderen van jou leeftijd die wel een uur of meer willen fietsen om naar hun pony te kunnen maar er helaas geen hebben. Ik vind je maar een verwend kind, als je geen zin hebt om te fietsen is het jammer dat je die pony hebt.
Blue_Angel schreef:en met de fiets is echt te ver zeker met dit weer. ik ben ook niet gewent om zoon stuk te fietsen.
ik ben pas 14 dus ik kan ook niet met de scooter en met de trein mag ik niet van me ouders omdat ze m ete jong vinden..
Zeeuwtje68 schreef:Ik kan je ma best begrijpen hoor. In de zomer is het wel leuk om te kijken maar met die kou, meid ga lekker fietsen. of vraag aan je opa of die je op haalt en dan vraag je je ma of die je weer terug haalt. of kan je opa niet rijden?
Jaimyliefje schreef:Ik moet ook over een afgelegen stuk, afgelegen stuk is beter dan midden in de stadDaar heb je veel meer enge mannen kans, maargoed dat ter zijde.
Waarom spreek je niet gewoon af dat je zolang het licht is fietst, en dan gewoon een mobieltje meeneemt? En onderweg twee keer door je ouders gebeld wordt?
Je moet gewoon een beetje onderhandelen, dat werkt het beste.
Yinari schreef:Jeetje, is het zo'n gevaarlijk stuk om te fietsen? Ik ging op mijn negende al dat half uur heen en half uur terug naar de manege.
Ben ook heel vaak gebracht en gehaald hoor, vooral 's avonds, maar op je 14e kan dat toch makkelijk?
Wat is precies de reden dat je niet mag fietsen? Ik snap op zich wel dat je moeder daar niet elke dag zin in heeft....
__Nathalie__ schreef:waarom zou je niet kunnen fietsen?
Dat je pas 14 bent vind ik een slecht excuus.
Ik was 11 toen fietse ik elke dag ruim een half uur naar school door weer/wind/regen/hagel en sneeuw.
Ik vind dat je best wat over mag hebben voor je pony.
Nouks schreef:__Nathalie__ schreef:waarom zou je niet kunnen fietsen?
Dat je pas 14 bent vind ik een slecht excuus.
Ik was 11 toen fietse ik elke dag ruim een half uur naar school door weer/wind/regen/hagel en sneeuw.
Ik vind dat je best wat over mag hebben voor je pony.
Ik kan me er best iets bij voorstellen hoor. Ze KAN vast fietsen en dat ze er niet aan gewend is kan veranderen (moet ze er maar aan wennen), maar vergeet niet dat het om 5 uur al donker is en dat veel moeders liever niet hebben dat hun dochter in het donker buitenaf moet fietsen.
Als het noodzaak is (zoals bij jou om naar school te komen), kan ik me er nog iets bij voorstellen (hoewel, fietste je dan niet samen met anderen?), maar de TS moet alleen naar haar pony als haar moeder niet mee gaat...
@TS: kun je niet bijvoorbeeld één keer per week een vriendin meenemen, dat jullie samen gaan fietsen? Dan hoeft je moeder nog maar een keer of twee mee.
Sylvia schreef:Maar, haar moeder wilt niet meer mee (begrijpelijk imo), ze mag niet fietsen en dichterbij stallen is te duur. Lijkt me toch niet dat haar moeder het zo stelt en dat er nog iets meer speelt... Want op die manier is het ronduit onmogelijk en als die pony er al 3 jar staat...
Overigens woonden wij een kilometer of 4 het bos in en dat heb ik dus altijd gefietst. Er was altijd iemand op de hoogte van hoe laat ik er zou moeten zijn en soms belde ik gewoon iemand als ik er doorheen fietste...

MariekeS_ schreef:Zelf mag ik van mijn ouders ook niet alleen fietsen als het donker is, om dezelfde reden als de TS. Er zit een behoorlijk stuk donker afgelegen bos tussen en ik snap dat mijn ouders liever niet hebben dat ik dan alleen fiets. Nu ben ik zover dat ik rond etenstijd wel alleen mag fietsen..dan ga ik gelijk uit school (3 uur, half 4) en fiets dan rond 6 uur weer terug. Dan is het ook al donker maar nog wel heel druk op de wegen en zijn er gewoon meer mensen in de weer...misschien is dat een idee? Gewoon niet te laat gaan?
loesje166 schreef:das balen, mijn moeder vond het ook tot ze nieuwe warme laarzen kocht, nu gaat ze gewoon mee, dat misschien een idee? en fietsen kan ook

). Kan je opa je niet ophalen vanaf dat afgelegen stuk? Zet je je fiets aan een paal vast....