mijn moeder is het zat om mee te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: mijn moeder is het zat om mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:27

Ik kan je ma best begrijpen hoor. In de zomer is het wel leuk om te kijken maar met die kou, meid ga lekker fietsen. of vraag aan je opa of die je op haalt en dan vraag je je ma of die je weer terug haalt. of kan je opa niet rijden?

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:28

geef jezelf in een flinke schop onder je ... en ga is fietsen!! Dan ben je niet gewend, nou wen er maar vast aan. Mijn pony is nu ziek en ik moet het 2x op een dag fietsen. En denk maar niet dat je moeder dat voor jou gaat doen als je pony ziek is, misschien wel, maar als jes traks wat ouder ben is het zeker jouw verantwoordelijkheid! Een pony kost ontzettend veel geld en tijd dus je moet er maar wat voor over hebben. Ik moet zelf mijn voer op de scooter halen omdat mijn moeder niet mee wil. Ik ben 20 dus dat is msischien anders in jouw ogen, maar ik doe dit al vanaf mijn 13e, ook fietsen door weer en wind!

Ik begrijp nu dat je moeder vindt dat je niet mag fietsen, maar dan moet ze maar stoppen met klagen of laat haar dit topic lezen. Voor jou is het toch ook niet leuk als je moeder steeds klaagt, kun je beter fietsen en het leuk hebben! Gewoon een dikke trui aan, regenkleding houd de wind goed tegen en je fietst je wel warm hoor.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:28

Als je echt gek bent van die pony en van het rijden dan ga je op de fiets, ongeacht hoe ver het is!!
Er zijn genoeg kinderen van jou leeftijd die wel een uur of meer willen fietsen om naar hun pony te kunnen maar er helaas geen hebben. Ik vind je maar een verwend kind, als je geen zin hebt om te fietsen is het jammer dat je die pony hebt.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:29

Ik moet ook over een afgelegen stuk, afgelegen stuk is beter dan midden in de stad Clown Daar heb je veel meer enge mannen kans, maargoed dat ter zijde.

Waarom spreek je niet gewoon af dat je zolang het licht is fietst, en dan gewoon een mobieltje meeneemt? En onderweg twee keer door je ouders gebeld wordt?

Je moet gewoon een beetje onderhandelen, dat werkt het beste.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:29

Jeetje, is het zo'n gevaarlijk stuk om te fietsen? Ik ging op mijn negende al dat half uur heen en half uur terug naar de manege.

Ben ook heel vaak gebracht en gehaald hoor, vooral 's avonds, maar op je 14e kan dat toch makkelijk?

Wat is precies de reden dat je niet mag fietsen? Ik snap op zich wel dat je moeder daar niet elke dag zin in heeft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:31

kan je niet wat vaker bij je opa logeren? en raar hoor dat je het niet fietst omdat je het niet gewent bent: toen ik 11 was fietste ik 3 kwartier om bij de paarden aan te komen, nu ben ik 21 en heb geen auto,scooter of wat dan ook maar alleen een fiets en nu met het slechte weer en veel wind fiets ik bijna elke dag wel een uur! ik snap dat een verlaten weg in het donker geen goed idee is maar kan je anders niet op de fiets erheen gaan en dat je opa je naar huis brengt? of gewoon zorgt dat je voor het donker weg bent

Jaimyliefje

flyfly schreef:
Als je echt gek bent van die pony en van het rijden dan ga je op de fiets, ongeacht hoe ver het is!!
Er zijn genoeg kinderen van jou leeftijd die wel een uur of meer willen fietsen om naar hun pony te kunnen maar er helaas geen hebben. Ik vind je maar een verwend kind, als je geen zin hebt om te fietsen is het jammer dat je die pony hebt.

ze mag ook niet in haar eentje fietsen van haar ouders, zegt ze, dus het is niet alleen maar lui heid (maar ze had vast al een oplossing gevonden als ze een beetje haar best deed..)

__Nathalie__

Blue_Angel schreef:
en met de fiets is echt te ver zeker met dit weer. ik ben ook niet gewent om zoon stuk te fietsen.

ik ben pas 14 dus ik kan ook niet met de scooter en met de trein mag ik niet van me ouders omdat ze m ete jong vinden..

uit dit stuk maak ik niet op dat je niet mag eerder dat je geen zin hebt/niet wilt.

met dit weer kun je prima fietsen! Er moeten zoveel kinderen naar school fietsen met dit weer.
En aan fietsen kun je wennen dus dat is ook een slechte smoes.

ik hoor alleen maar smoesjes om niet te hoeven fietsen.

Als je nu door een donker bos moest oke maar kan me niet voorstellen dat een afgelegen weg zo gevaarlijk is.

en als je ouders je niet willen brengen, je niet mag fietsen dan zullen ze toch de pony dichter bij moeten stallen.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:33

Zeeuwtje68 schreef:
Ik kan je ma best begrijpen hoor. In de zomer is het wel leuk om te kijken maar met die kou, meid ga lekker fietsen. of vraag aan je opa of die je op haalt en dan vraag je je ma of die je weer terug haalt. of kan je opa niet rijden?

ik ben nu van plan om in het weekend te gaan fietsen. ik probeer me ouders over te halen dat het mag. ik heb het al vaker geprobeert maar toen mocht het ook al niet en uiteindelijk mocht het met iemand erbij maar dat gaat natuurlijk niet elke keer. dus nu probeer ik het nog een keer. okal moet ik meer dan de helft op een stuk afgelegen fietsen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:36

Maar, haar moeder wilt niet meer mee (begrijpelijk imo), ze mag niet fietsen en dichterbij stallen is te duur. Lijkt me toch niet dat haar moeder het zo stelt en dat er nog iets meer speelt... Want op die manier is het ronduit onmogelijk en als die pony er al 3 jar staat...

Overigens woonden wij een kilometer of 4 het bos in en dat heb ik dus altijd gefietst. Er was altijd iemand op de hoogte van hoe laat ik er zou moeten zijn en soms belde ik gewoon iemand als ik er doorheen fietste...

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:36

Je moeder kan toch als ze jou naar je pony heeft gebracht toch weer naar huis gaan en dan weer na 2/3 uur op komen halen?
Dat doen mijn ouders ook, en dan soms blijven ze er ook gewoon bij.
En wat een onzin dat je niet op de fiets mag, dan moeten je ouders je pony wat dichter bijzetten zodat je er zelf heen kan gaan.
Maar je ouders die wisten toch wel dat als ze een pony voor je zouden kopen dat ze er zelf ook wat voor over moeten hebben?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:37

DNIEZE, ze heeft die pony van haar opa gekregen, niet van haar ouders Lachen

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:37

Jaimyliefje schreef:
Ik moet ook over een afgelegen stuk, afgelegen stuk is beter dan midden in de stad Clown Daar heb je veel meer enge mannen kans, maargoed dat ter zijde.

Waarom spreek je niet gewoon af dat je zolang het licht is fietst, en dan gewoon een mobieltje meeneemt? En onderweg twee keer door je ouders gebeld wordt?

Je moet gewoon een beetje onderhandelen, dat werkt het beste.

bedankt, hier heb ik wat aan! ik ga het proberen

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:40

Yinari schreef:
Jeetje, is het zo'n gevaarlijk stuk om te fietsen? Ik ging op mijn negende al dat half uur heen en half uur terug naar de manege.

Ben ook heel vaak gebracht en gehaald hoor, vooral 's avonds, maar op je 14e kan dat toch makkelijk?

Wat is precies de reden dat je niet mag fietsen? Ik snap op zich wel dat je moeder daar niet elke dag zin in heeft....

ik mag het niet van mijn ouders omdat het voor de helft heel afgelegen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:41

__Nathalie__ schreef:
waarom zou je niet kunnen fietsen?
Dat je pas 14 bent vind ik een slecht excuus.
Ik was 11 toen fietse ik elke dag ruim een half uur naar school door weer/wind/regen/hagel en sneeuw.
Ik vind dat je best wat over mag hebben voor je pony.

Ik kan me er best iets bij voorstellen hoor. Ze KAN vast fietsen en dat ze er niet aan gewend is kan veranderen (moet ze er maar aan wennen), maar vergeet niet dat het om 5 uur al donker is en dat veel moeders liever niet hebben dat hun dochter in het donker buitenaf moet fietsen.

Als het noodzaak is (zoals bij jou om naar school te komen), kan ik me er nog iets bij voorstellen (hoewel, fietste je dan niet samen met anderen?), maar de TS moet alleen naar haar pony als haar moeder niet mee gaat...

@TS: kun je niet bijvoorbeeld één keer per week een vriendin meenemen, dat jullie samen gaan fietsen? Dan hoeft je moeder nog maar een keer of twee mee.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:43

inderdaad wat jaimyliefje zegt.
ik deed vroeger altijd bellen als ik was aangekomen en ik belde als ik weg ging.of na liet overgaan en dan belde ze mij.

Wat ik nog steeds wel is doe als ik het spannend vind op de fiets, dan bel ik iemand om mee te praten dus dan kan je ook je ouders even bellen. Dat geeft je moeder ook een fijn gevoel.

succes!

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:48

Nouks schreef:
__Nathalie__ schreef:
waarom zou je niet kunnen fietsen?
Dat je pas 14 bent vind ik een slecht excuus.
Ik was 11 toen fietse ik elke dag ruim een half uur naar school door weer/wind/regen/hagel en sneeuw.
Ik vind dat je best wat over mag hebben voor je pony.

Ik kan me er best iets bij voorstellen hoor. Ze KAN vast fietsen en dat ze er niet aan gewend is kan veranderen (moet ze er maar aan wennen), maar vergeet niet dat het om 5 uur al donker is en dat veel moeders liever niet hebben dat hun dochter in het donker buitenaf moet fietsen.

Als het noodzaak is (zoals bij jou om naar school te komen), kan ik me er nog iets bij voorstellen (hoewel, fietste je dan niet samen met anderen?), maar de TS moet alleen naar haar pony als haar moeder niet mee gaat...

@TS: kun je niet bijvoorbeeld één keer per week een vriendin meenemen, dat jullie samen gaan fietsen? Dan hoeft je moeder nog maar een keer of twee mee.

bedankt, ik zal kijken of er een vriendin mee wil.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:50

Dan kan ze afspreken dat ze overdag op de fiets gaat zodat haar moeder alleen savonds mee gaat. Dus als ze vroeg uit school is en op zaterdag en zondag op de fiets.

Ik moest het laatste stuk door het bos naar de manege en dat fietste ik overdag ook alleen. Alleen de avond mocht het niet. Was ik er toch nog als het donker was vroeg ik of iemand achter me aan reed met de auto tot ik bij de (verlichte) weg kwam.

Ik begrijp best dat haar moeder niet wil dat ze in het donker dat afgelegen stuk fietst, dat wil geen enkele moeder.
Maar overdag? lijkt me prima kunnen. (ken de weg niet natuurlijk maar zo gevaarlijk lijkt het me niet)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:51

Sylvia schreef:
Maar, haar moeder wilt niet meer mee (begrijpelijk imo), ze mag niet fietsen en dichterbij stallen is te duur. Lijkt me toch niet dat haar moeder het zo stelt en dat er nog iets meer speelt... Want op die manier is het ronduit onmogelijk en als die pony er al 3 jar staat...

Overigens woonden wij een kilometer of 4 het bos in en dat heb ik dus altijd gefietst. Er was altijd iemand op de hoogte van hoe laat ik er zou moeten zijn en soms belde ik gewoon iemand als ik er doorheen fietste...

Toch zou ik mijn kinderen dat ook niet zomaar laten doen hoor. Er kan wel iemand op de hoogte zijn hoe laat je ergens aan moet komen, maar als diegene merkt dat je niet komt, ben je dus wel te laat. Ik vind dat ook maar eng.
Maar goed, ik zou, denk ik, wel braaf heen en weer rijden.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:54

Zelf mag ik van mijn ouders ook niet alleen fietsen als het donker is, om dezelfde reden als de TS. Er zit een behoorlijk stuk donker afgelegen bos tussen en ik snap dat mijn ouders liever niet hebben dat ik dan alleen fiets. Nu ben ik zover dat ik rond etenstijd wel alleen mag fietsen..dan ga ik gelijk uit school (3 uur, half 4) en fiets dan rond 6 uur weer terug. Dan is het ook al donker maar nog wel heel druk op de wegen en zijn er gewoon meer mensen in de weer...misschien is dat een idee? Gewoon niet te laat gaan?

Room_Pip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:57

Hallo..
Ik heb misschien een tip.
Koop iets leuks voor je moeder, Misschien mag je dan Langer rijden, en breng ze je met plezier weg,
Ook kan ik best begrijpen,
Dat je niet wegmag.. op de fiets.
En dat het tever is.
Sommige mensen zeggen wel stel je niet aan.
Maar het is een heel eind..
En.. ik snap best dat je moeder niet graag gaat,
Dus..
Tip,
Koop een leuk cadeautje voor je moeder Lachen

Groetjes Romy

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:58

MariekeS_ schreef:
Zelf mag ik van mijn ouders ook niet alleen fietsen als het donker is, om dezelfde reden als de TS. Er zit een behoorlijk stuk donker afgelegen bos tussen en ik snap dat mijn ouders liever niet hebben dat ik dan alleen fiets. Nu ben ik zover dat ik rond etenstijd wel alleen mag fietsen..dan ga ik gelijk uit school (3 uur, half 4) en fiets dan rond 6 uur weer terug. Dan is het ook al donker maar nog wel heel druk op de wegen en zijn er gewoon meer mensen in de weer...misschien is dat een idee? Gewoon niet te laat gaan?

ik ben dinsdag woensdag en donderdag om 10 over 4 uit. op donderdag heb ik savonds les dus dan gaat me moeder zowiezo mee. maar op zaterdag zou ik kunnen fietsen! dus nu moet ik alleen nog maar me ouders overhalen. dat zou al een oplossing zijn. het is niet dat me moeder helemaal niet mee wil.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:59

das balen, mijn moeder vond het ook tot ze nieuwe warme laarzen kocht, nu gaat ze gewoon mee, dat misschien een idee? en fietsen kan ook

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:01

loesje166 schreef:
das balen, mijn moeder vond het ook tot ze nieuwe warme laarzen kocht, nu gaat ze gewoon mee, dat misschien een idee? en fietsen kan ook

hmmm misschien gelijk een leuk kerst kado. maar ik ga zowiezo proberen ze zover te krijgen dat ik mag fietsen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:02

Nou ja, ze zijn gelukkig zuinig op je, dat is ook wat waard toch?

Ik denk dat je, zoals eerder hierboven gezegd, een beetje moet onderhandelen. Uiteindelijk zou het al schelen als de helft van de tijd kan fietsen toch? Die van dat mobieltje en dan twee keer bellen is oké denk ik (nu je ouders nog Knipoog ). Kan je opa je niet ophalen vanaf dat afgelegen stuk? Zet je je fiets aan een paal vast....