''Alleen merk is goed''?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ''Alleen merk is goed''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:48

Karin schreef:
Bij een merkzadel kun je ook niet aan de buitenkant zien of er een barst in de boom zit. Lachen

nee oke maar merkzadels hebben toch een naam hoog te houden en zullen ze toch goede kwaliteit moeten verkopen willen ze die behouden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:51

Niet iedereen koopt zijn zadels nieuw en bij een tweedehands zadel weet je meestal niet wat er vóór jou mee gebeurd is. Een merkzadel is 'dus' ook niet per definitie altijd een goed zadel. En een merkzadel kan net zo goed een barst in de boom oplopen bij een val als een merkloos zadel.

Kagri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:24

Ik ben het er mee eens dat merkspullen vaken van een beter kwaliteit zijn, maar ik zou persoonlijk niet hele dure spullen kopen. Als iets echt heel veel geld kost heb ik het idee dat je eerder voor "de naam" betaalt en niet zo veel voor de kwaliteit, dat wil zeggen dat dezelfde product van een andere producent kan tien keer zo goedkoop zijn en de kwaliteit kan wel slechter zijn, maar niet vele malen slechter... Dan heb je toch een veel betere waarde voor je geld. En merkloos spul kan ook van zeer goede kwaliteit zijn.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:26

Het ligt er een beetje aan, wat ik koop. Qua leer koop ik het liefste merk, omdat dat vaak betere kwaliteit is. Maar pijpkousen, shabrakken, maakt me niet zoveel uit. Dekens van een duurder merk, zijn vaak ook veel beter..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:36

Behalve een goed (merk)zadel maakt het mij niet uit.
En voor de rest kan het mij niks schelen, een goedkoop hoofstel is ook prima.
Voor de rest kan het mij niet schelen wat voor spullen, ook voor mezelf niet.