Prijzen opfok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: Prijzen opfok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 12:08

mellamoshan schreef:
Jeetje wat een uiteenlopende prijzen. Hier in de omgeving weet ik dat opfok ook niet bepaald goedkoop is, maar voor 150 euro in de maand kan je hem net zo goed gewoon op stal/overdag buiten houden waar ik nu sta. Komt je veulen ook nog veel in handen.

Dat bedacht ik mezelf dus ook.
Word nog goed zoeken want ik ga niet meer geld uitgeven dan nodig is. Knipoog

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:34

ik zou persoonlijk wel een adres zoeken waar ze zoveel mogenlijk buiten kunnen staan. Die van ons komen helemaal niet binnen en hoeft van mij ook niet. het mooiste vind ik dat ze eigenlijk 24/7 buiten kunnen staan. Ten eerste is het veel gezonder en ten tweede is het veel beter qua beweging. Er zijn hier dan ook nooit geen veulens met ziektes of verkoudheden oid
Wij zijn vorige week nog bij de veulens geweest maar die vermaken zich prima buiten en het land ziet er ook nog prima uit. Bijvoeren qua kuil is nog niet eens nodig, zoveel gras staat er nog. Wel krijgen ze elke dag brok en appels of wortels

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:44

bij ons op stal gaan ze van 8 tot 21 naar buiten en hebben buitenboxen. is echt alleen overnachten op stal dus, maar opfok met andere jonge dieren zou gewoon mooier zijn, alleen die droombedragen die je voorbij ziet komen... Jeetje zeg Bloos

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:42

finn2003 schreef:
ik zou persoonlijk wel een adres zoeken waar ze zoveel mogenlijk buiten kunnen staan. Die van ons komen helemaal niet binnen en hoeft van mij ook niet. het mooiste vind ik dat ze eigenlijk 24/7 buiten kunnen staan. Ten eerste is het veel gezonder en ten tweede is het veel beter qua beweging. Er zijn hier dan ook nooit geen veulens met ziektes of verkoudheden oid
Wij zijn vorige week nog bij de veulens geweest maar die vermaken zich prima buiten en het land ziet er ook nog prima uit. Bijvoeren qua kuil is nog niet eens nodig, zoveel gras staat er nog. Wel krijgen ze elke dag brok en appels of wortels

Daar zat ik dus ook al over te denken, lekker buiten spelen met leeftijdsgenootjes lijkt me ook beter dan de hele dag in een grote box staan en een beetje eten.
Ik ga zoiezo voor een opfok, totdat het tijd is hem/haar te beleren denk ik. Ik ben nog een beetje aan het rondkijken het is zoiezo pas over een paar jaar zover maar ik weet helemaal niks over dit onderwerp/prijzen vandaar. Schijnheilig

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:26

@Mowoah: ik ken nog een goed opfokbedrijf in de Eifel (duitsland). Ze staan 24/24 buiten, maar hebben een grote stal tot hun beschikking en onbeperkt hooi. Prijs per maand ( het hele jaar door) is € 100.00 incl smid en ontworming. Als je meer info wilt, kan ik je de namen van enkele bokkers geven die hun paard daar hebben staan. www.eifelopfok.com

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 23:02

Getup; Ik heb even op de website gekeken, deze gaat op mijn lijstje! Lijkt me een prima plaatsje, bedankt voor je tip!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:33

Ik ben 1 van die bokkers waar Getup het over heeft en ik ben zeer goed te spreken over deze opfok.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:28

Belker schreef:
Ik ben 1 van die bokkers waar Getup het over heeft en ik ben zeer goed te spreken over deze opfok.

Hier nog 1 die z'n paarden daar heeft staan en eveneens heel tevreden

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:14

Mowoah schreef:
Getup; Ik heb even op de website gekeken, deze gaat op mijn lijstje! Lijkt me een prima plaatsje, bedankt voor je tip!

Graag gedaan Lachen . Niet naast de deur, maar goed in 1 dag heen en weer te rijden en belangrijkste: ze staan er echt super; Elk beest ziet er goed uit.