Help, waterdicht als een emmer!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: Help, waterdicht als een emmer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:09

ik heb helaas andere ervaringen, zowel bij een paard die niet breed geschouderd is, als wel.

En voor de TS is het denk ik een dure grap om uit te proberen of hij schuurt...

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:13

De enige echt goeie deken is de Rambo Duo. Volgens mij in de aanbieding bij de paardendrogist.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:15

Weather Beata heb ik zeer goede ervaring mee, mijn paard haalde ik altijd droog onder de deken vandaan en die stond in weer en wind buiten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:20

Ik heb een premiere winterdeken. Ook waterdicht.
Heeft ze niet nodig, maar ze maakt hem in de wei zo lekker vies. Gewoon de harde straal erop, dan haal ik der gewoon kurkdroog onder vandaan

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:21

mn stiefma had net dekens van de decatlon gaan halen voor haar paarden... goedkoop, maar perfect waterdicht zei ze. ze rollen er mee in de modder en staan er mee in de gietende regen, maar ze blijven kurkdroog...

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 13:14

het is geen halter-type (google-n als je niet begrijpt wat ik bedoel haha) maar wel effectief en best breed gebouwd voor zo'n kleintje dus ja, ik ga het niet testen of de deken schuurt hahaha

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:49

Ik ken iemand met zo'n Rambo Duo die een quarter heeft en die past erg goed.

Wellicht is het een idee om gewoon eens naar een ruitersportzaak te gaan (evt met paard) om eens wat dekens te passen....

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:00

Dat heb ik toendestijds ook met Marije gedaan. dan weet je wat de beste keuze is.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:08

Helemaal als het om van die dure dekens gaat...

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:12

heb vanmorgen een Isabell Werth deken gekocht... arm paard, westernpaard met dressuurmerk hahaha, maar jammer dan, deken ziet er goed uit en heeft alles wat ik zoek, is 1200 denier dus goed stevig en alle naden zijn getaped (weet nu wat dat is haha) vanavond passen, heeft extra loopslitten bij schouders dus moet wel passen.
ben benieuwd naar de maatvoering want deze dekens gingen als s, m of l de deur uit en niet in "normale" maten dus ben benieuwd! hou jullie op de hoogte!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:33

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 09:10

Heb m gisteravond gepast, hij past!!! hiephooi hiephooi, Vingers aflikken het is alleen een beetje vreemde hals, niet helemaal rastypisch haha, want de hals is best lang voor een maatje 185, kan het klittenband onder keel vastmaken, heb m nu dus een stuk naar binnen terug omgeslagen, en ben benieuwd hoe de deken vanmiddag zit, mocht het nou problemen opleveren dan knip ik er thuis een stuk vanaf en naai ik het einde weer mooi dubbel, ik wil namelijk voorkomen dat ik in het midden moet inkorten want dan gaat het straks weer lekken, ben benieuwd hoe mijn paardje erbij staat vanmiddag haha.
bedankt voor al jullie reacties!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:15

Je paard zal zich vast vereerd voelen dat je zo'n mooie merkdeken voor m heb gekocht!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:39

Haha, nou kreeg een berichtje van zijn vorige eigenaresse (wij zijn als het ware co-ouders van mijn paard haha, hij heeft twee moeders en we gaan heel goed met elkaar om, ze neemt hem ook nog geregeld mee op wedstrijden) ze sms-te dat ze hoopt dat hij de kleur mooi vind omdat ik hem anders waarschijnlijk versnipperd in zijn stal terug zou vinden (de deken dan... versnipperd) en was gister bij hem en de deken lag er nog keurig schoon en recht op en mijn paardje keek blij, ik kon zo de gevallen regen eraf schudden want dat lag er bovenop. zoals water op een waxjas blijft liggen op het oppervlak, dus ik ben dik tevreden tot nu toe!!!! hier kan een slotje op!