onvoorziene kosten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: onvoorziene kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:37

tja en bij de meeste klinieken kun je ook wel een betalingsregeling treffen.
niet dat je dat meteen mee moet nemen in je berekening, maar als de nood aan de man is, dan is dat ook nog een (nood)oplossing.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:45

Mijn paard heeft ook jaren in de verzekering gestaan, Toen werd hij te oud en zeiden ze, bedankt voor het betalen maar het paard moet uit de verzekering. Daar betaal je dan jaren premie voor.

Mell0w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:33

IK denk dat ongeacht hoeveel je al gespaard heb gewoon een vast bedrag permaand door moet sparen. Ik spaar normaal zo'n 100 euro permaand weg nu we het even wat minder hebben 50 euro. dat word dus alleen gebruikt wanneer de pony iets mankeerd. Ik blijf gewoon een vast bedrag door sparen tot er misschien een dag uitbreekt dat ze echt heel ziek wordt bijv (klopt het eventjes af). Je kan nooit teveel hebben zeg ik maar, de kosten kunnen je flink in je kraag pakken.

En zou ze nooit iets gaan mankeren en komt er ooit die dag dat ze er niet meer is. Heb ik een leuk spaar centje achter de hand

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:23

Mijn pony is ook niet verzekered. Maar door een kleine gekke beweging heeft ze nu bekkeninstabiliteit, waar al hoge kosten kwamen (2 keer naar de dierenarts geweest) beiden keren kostte het rond de €2000, dus nu al in 2 maanden €4000,- euro kwijt, en we moeten aankomende maanden steeds terugkomen.. dus een potje bij de hand is zeker een goed plan, je weet maar nooit!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:28

Mijn pony moest ook 2 weken in de kliniek staan, en alles bij elkaar (ook de dierenarts die daarvoor al aan huis was geweest meerdere keren) heb ik het echt niet gered met bv 1000,- .
Alles bij elkaar is het zo'n 3500/4000 euro geworden

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:50

ik betaal 400 euro per jaar verzekeringsgeld, dus om ziektenkosten hoef ik me niet al te druk te maken. maar afgelopen jaar was ik al zo'n 300 euro kwijt aan het kopen van n nieuw zadel (en alle ellende eromheen) verder nog n paar ziekte shetten, de boel op speciaal voer, supplementjes hier en daar.....het kan binnen een dag meteenin de cijfers gaan open heb ik wel gemerkt. deken die kapot getrokken wordt, spullen die kapot gaan en vervangen moeten worden..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:14

1000 euro vind ik erg minimaal als je geen verzekering of personen hebt om op terug te vallen, dat is er in een week op de kliniek of met een kleine operatie al gauw doorheen!

Ik zorg dat op mijn spaarrekening ca 5000 euro blijft staan waar ik niet aan kom voor het geval dat.. Voor dierenartskosten of voor het geval dat er bij mij financieel iets heel erg mis gaat, zodat ik haar dan in ieder geval een een jaartje gewoon kan onderhouden.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:50

De kosten kunnen hoog oplopen..

mijn veulen was 7 maanden toen hij was opgenomen in de kliniek voor koliek

Hij heeft hier een nacht en een dag gestaan en heeft het niet overleefd, dit koste mij 1920,- euro inclusief da kosten!

ik had zelf een buffer van 2250 opgebouwd, want verzekeren van een veulen had geen zin, want je krijgt toch alleen de dagwaarde terug..

dus ja ik zou zeggen nu al 1500 euro en als je je paard hebt doorsparen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:00

Vind het echt grappig om al die verschillen te zien. Ik zit zelf te denken aan een buffer van 3.000 en dan doorsparen idd als het diertje er is. Verzekeren zal weinig uithalen denk ik omdat ik sowieso niet een jong ding wil en oudere dieren vaak of niet verzekerd worden of na een paar jaar al uit de verzekering gezet worden omdat ze te oud zijn Nagelbijten / Gniffelen Dan spaar ik veel liever zelf.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:30

Ik heb eigenlijk nooit iets opzij gezet. En heb al ongeveer 15 jaar paarden. En inderdaad daar kwamen wel eens hoge kosten voorbij (gelukkig nog nooit een koliekoperatie). Die rekeningen kan en kon ik gelukkig altijd betalen.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:07

1500 euro ongeveer meer is altijd meegenomen

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:31

Minimaal 1000 euro.
Zeker voor de eerste paar keren als er een veearts moet komen.
Sparen is altijd handig.
Kliniek kosten zijn vaak hoger maar het ligt ook wel aan het probleem.De afgelopen 3 jaar was mijn paard kreupel en heb ik ruim 10.000 euro kwijt geweest helaas tevergeefs Huilen .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:32

Ik zal zeker minimaal € 1000,- achteruit leggen. Als het kan meer.

Onze pony is voor € 1500,- geopereerd en dat was een prijs zonder voorgaande foto's/ anti biotica e.d.. Die was ook al zeker € 500,-. WIj hadden toen nog geen reserve potje, dus dat hakte er behoorlijk in.

Wij hebben nu net ook mijn moeders pony erg ziek gehad. Acute virus infectie. Elke dag de DA en zelfs 2x 's avonds in het weekend met spoed. Pffff, ik zie nu op al tegen de rekening Bloos .

Wij doen voor onze "huisdieren" elke maand DA geld opzij zetten op een speciale rekeing. Werkt ook heel goed. Als je het geld niet nodig hebt kan je lekker sparen en blijft het geld van jou.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:29

Kijk en daarom roep ik dus dat je moet tellen dat een paard 350 - 500 euro per maand kost. Dat roep ik in veel topics, dus het verwijt dat het nooit gezegd is, is niet waar.
Dat 90% niet begrijpt waar dat over gaat, is een ander punt.
Als je in staat bent om elke maand dat geld opzij te zetten (inkl stalling), dan ben je ook in staat om onverwachte zaken op te vangen, zowel voor de paarden als voor andere zaken in je leven.

Als je die 1500 - 2000 euro achter de hand hebt, heb je in principe een goede buffer. Uitschieters zoals Kiwiko beschrijft zijn gelukkig redelijk zeldzaam, daar houd ik dus ook geen buffer voor. Mocht me dit overkomen dan zijn er voldoende financiële middelen om het op te vangen, zonder dat het speciaal voor dit doel wordt gereserveerd.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:12

VSW-->TAO

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:07

Jeanine84 schreef:
Ik heb de basisverz. en dat kost me 150 per jaar (ik dcaht net zoals jou hoor) maar 150 per jaar kan ik nog wel missen! en dan is ze dus verzekerd tegen dood, brand, diefstal, geslaagde koliekoperaties (alleen de opereratie opzich) en open fracturen ofzo!

Als ik dit zo lees mag je dus zelf opdraaien voor kosten van de operatie als die niet is geslaagd? Dan ben je dus je paard kwijt en ook de kosten van de operatie? Da's een lekkere als je weet dat de kansen op geslaagde koliekoperaties kleiner zijn dan op niet geslaagde (lees: patient overleden). Overigens is de operatie zelf niet zo duur, maar het verblijf in de kliniek daarna wel, dus als je verzekert, zou ik dat zeker mee verzekeren.
Bij mij moet er bij voorkeur een 10.000 euro op de spaarrekening staan, dan kun je zonder blikken of blozen de DA bellen als dat nodig is, ook als net je auto aan gort gereden is èn de wasmachine het begeven heeft. Ach gut

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:19

Wij hebben naast 6 paarden ook geiten en varkens bijvoorbeeld. Hoewel we vrijwel geen medische kosten hebben, hebben we voor ál die dieren bij elkaar een potje.

Wij sparen maandelijks voor de jaarlijkse stro/hooi-rekening en andere boerderij-uitgaven. Ook sparen we voor afschrijvingen op duurzame goederen.
Daarnaast hebben we een algemene noodpot.
Daar valt behoorlijk mee te schuiven.

Als schuiven daarmee niet voldoende zou zijn, verkoop ik mijn motorfiets, de sulky, iets anders, sluit ik een lening af of een combinatie.
Voor uitzonderlijke uitgaves neem ik uitzonderlijke maatregelen Cool

hc

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:03

Ik heb een paar weken geleden een 2,5 jarige nakomeling van tuschinski gekocht kan iemand mij raad geven of ik mijn paard moet verzekeren en welke verzekering er slim is bij een jong paard

bedankt