Hoe laat jouw paard zien dat hij je mag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Hoe laat jouw paard zien dat hij je mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:38

ik denk niet dat je een paard je leuk kan vinden. Hij/zij zal hoogstens laten merken dat hij/zij je kent etc. en hij/zij zal vast wel weten dat jij de persoon bent van wie die eten krijgt etc. Maar echt leuk vinden denk ik niet dat een paard dat zo voelt. Maar ja mijn paarden laten inderdaad wel merken dat ze me kennen ja. Zodra ik buiten kom en/of ze roep meteen hinneken bij me komen snuffelen etc. en als ik met m'n haflinger naar de manege ben (ze staan bij me thuis) dan hinnikt ze ook alleen naar mij als ik haar roep of voorbijloop en ze hoort mijn stem. Maar dat is volgens mij alleen omdat ze me dus kent niet omdat ze me leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:47

Tja zo denk ik er ook wel een beetje over. Hij kent mij, ziet mij van verre aankomen, houd mij in het vizier, anderen mogen dan niet meer bij mij komen, een soort van vertrouwen, wij horen bij elkaar, dat is vrouwtje daar is een deel van mijn dagelijkse ritueel van afhankelijk en dat voelt goed. Maar als hij zijn weidemaatje niet meer ziet omdat ik die even uit het oog breng, dan wordt hij helemaal gek!! Dat is overigens wel gevaarlijk want dan ziet hij niets meer ramt desnoods overal door heen om weer bij hem te komen. Ik moet ook altijd goed nadenken hoe ik iets ga doen, door bv van de wei, opzadelen en dan weer shet naar de wei, maar paard wel erbij houden, even op stal laten en opzadelen zodat hij daarna weer vriendje ziet, gaat absoluut niet, breekt hij de hele tent af en gilt alles bij elkaar, zo een stress en boosheid. Die plaats neem ik nooit in, de plaats van een ander paard neem je nooit in, dus of hij mij mag?? Hij vertrouwt mij, hij weet dat er veel prettige dingen gebeuren met hem zoals eten, lekkers, borstelen, op de wei zetten, (rijden weet ik niet, maar even weg is ook leuk vind hij) en dat is goed. Maar echt mogen dat is iets wat paarden alleen onder elkaar hebben..

Mariettuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:29

Mijn paard houdt sowieso niet zo van andere paarden, dus ik heb ook niet dat ik tussen hem en een ander paard moet staan.
Hij herkent mijn manier van lopen (denk dat ik op een aparte manier loop haha). Zodra ik mn rijlaarzen aantrek en van mn kastje naar zijn stal loopt kijkt ie gelijk op.
Ik denk voornamelijk dat ie dat doet omdat ik vaak genoeg mn laarzen nog aan heb als hij eten krijgt na het rijden Knipoog Daarnaast reageert hij op mn stem en hinnikt ook vaak als ik hem roep.
Van knuffelen houd hij niet echt, maar als tie zn bui heeft dan blijft ie vragen om aandacht, maar ook alleen maar bij mij. Bij iemand anders draait hij gelijk zn hoofd weg.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:32

als ik een paar dagen niet ben geweest, komt men merrie altijd gillend op me afgelopen..
zoooo schattig ö

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:35

Als ze in de wei staat, als ik dan aankom fietsen kijkt ze al op, en als ik dan haar naam roep, dan gaat ze hinniken en komt ze aanlopen en als ik haar over dr kolletje aai, dan gaat ze mij ook 'aaien' met haar hoofdje, ze kijkt ook altijd wat ik aan het doen ben, volgt alles, vraagt vaak om aandacht
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 14-12-08 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:36

ik kan bij mijn verzorgpaard alles doen.zo sta ik zijn hoeven in te vetten als ie los in de stal staat met een voet op de emmer en scheren doe ik op de zelfde mannier. De eigenaar snapt er niks van, als zij erbij in de buut komt gaat ie ook liggen kloten enzo, en als ze weg gaat staat ie weer gewoon chill hooi te eten. als de eigenaar hem uit de wei haalt ofzo is het altijd vangen en naar mij komt ie toe. Het ligt niet aan haar, want hij doet het bij iedereen van stal, dus niet dat zij er ooit iets mee heeft gedaan. hij is eigenlijk alleen lief tegen mij, ook ben ik de enige die zijn stal in kan zonder dat de oren onzichtbaar worden. soms best chill, maar dat houd ook in dat niemand me even kan helpen als ik haast heb met bijv. opzadelen want dan gaat ie lope klooie.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:25

hmm. of je kunt zien of een paard je mag..ik denk het wel, want ik kan nl duidelijk zien wanneer mijn paarden iemand niet zo leuk vind..dus het tegenovergestelde moet dan toch ook aanwezig zijn denk ik..
Mijn draver, vroeger na mn werk, even gauw checken op mn hoge hakken, enorme hinnik..hij hoorde precies aan de manier van lopen dat ik het was en dan kwam er een reactie en nog steeds. Net als mijn merrie en haar weidegenootje, zijn zo blij, komen enthousiast op me af. Staan we met bv 4 man op de weide, maar ze loopt linea recta op mij af, om vervolgens de anderen ook gedag te zeggen..
Ze laten het op allerlei manieren merken dat ze je lief vinden en onze draver wordt niet eens door ons gevoerd, dus daar ligt t niet aan Tong uitsteken

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:31

Hinniken als je komt en met je wil knuffelen, dus neus door je haar/hals Ja En ze komen er altijd gelijk aan als ik bij ze kom Lachen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:33

Ik vraag me idd ook af of paarden het zo voelen als ons, maar toch vind ik dit altijd zo lief Haha! Ik laat mijn pony altijd los na het werken (voor als ze nog even wil rollen of gek doen oid Vork ) en zet het hek van de bak open, als ze klaar is loopt ze er uit maar ze blijft altijd op me wachten tot ik alle spullen bij elkaar geraapt hebt en dan loopt ze met me mee naar de stal Haha!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:42

Veronica kijkt superkwaad als ik voor haar stal langsloop zonder haar aandacht te geven Sigaar En ze komt lekker knuffelen, aandacht vragen, hinniken, als ze me niet mocht deed ze dat niet denk ik..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:45

Die van mij die hinnikt altijd zachtjes.. Ik maak bijna altijd het zelfde geluid als ik binnekom Clown Dan weet ze dat ik het ben, en dan hinnikt ze naar me.. echt schattig..

Ook als ik bv. een week of langer niet geweest ben, en ik kom weer, dan doet ze altijd heel "verwaand".. Alsof ze me niet kent, maar als ik dr dan eenmaal een knuffel heb gegeven, is ze weer helemaal happy.. Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:36

ik heb mn vaste paard op de manege.
ik heb wel een speciale band met hem, maar ik heb geen idee of hij die speciale band ook met mij heeft.
Hij is altijd enorm nieuwsgierig en knuffelig, wil de hele tijd aangehaald worden en zoekt echt de aandacht op als ik in en om de stal bezig ben.
volgens mij is dat ook gewoon hoe hij is.

maar afgelopen vrijdag was ik met een lesgenootje aan t praten, zij had paar dagen ervoor in een groepsles op mijn vaste paard gezeten.
ze zei "hij is echt zo leuk! maar ik had nooit verwacht dat ie zo op stal zou zijn". dus ik vroeg hoe ze dat bedoelde..
zei ze dat ie echt enorm chagrijnig op stal deed, hele tijd probeerde te bijten enz.

zo ken ik hem dus echt helemaal niet. met opzadelen wil ie nog wel eens een chagrijnig hoofd trekken maar dat is ook zo weer over.
maar verder is t echt t grootste knuffelpaard wat ik ken. in de stal ook echt heel erg op mij gericht, wil de hele tijd spelen enz. (heb zo'n bonte poetshandschoen waar ie altijd mee speelt).
ook als ie zn dag niet heeft (wat niet zo vaak voorkomt) heb ik hem nog niet zo chagrijnig mee gemaakt. en zelfs die ene keer dat ie ziek was en zich echt niet lekker voelde was ie niet zo. al merkte je dat wel gelijk aan hem, hij zocht de aandacht veel minder op, maar beet niet en deed al helemaal niet chagrijnig.

dus ik vind het nog steeds apart dat ie bij mn lesgenootje wel zo deed.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:43

Mij geen dreigende blik toewerpen als ik aan haar zit... Doet ze namenlijk bij anderen wel.. Behalve de stalhoudster en mijn kids. En eigenlijk sluit ik me verder wel bij russel aan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:44

Juudje doet altijd een beetje murmelen. Hinneken kan je het niet eens noemen. Ze begint nu ook af en toe graag een aai van mij te willen (na meer dan een jaar, in het begin kon je niet eens bij haar in de buurt komen, en vreemde vind ze nog steeds eng).
Dennis wil altijd eerst een aai over z'n bol, zodra hij mij hoort staat hij te kijken en is ieder ander de aandacht even kwijt tot ik even naar hem gekeken heb en gezegt heb dat hij lief is.

Roos boeit het niet, die werkt kei hard voor me, maar verder zit het haar helemaal gebakken. Tutten en knuffen laat ze over zich heen komen, maar meer omdat het moet.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:50

als ik op aan de weide kom, en ik roep (das meestal wel op heel de hoop) dan kijken ze eerst allemaal eens, en meestal komt shakira dan direct naar voor, knuffel, snuffel..
maaaar..
als ik langer dan een week niet meer aan de weide ben geweest, draait mevrouw zich om en loopt rustig weg Haha!
dan is ze echt kwaad en laat ze zich niet zomaar vangen, maar als ik er elke dag kom, komt ze zo uit zichzelf aanlopen :p
rare merrie Haha!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:51

Mijn haf komt (als enige uit z'n kudde) altijd als ik hem roep naar het hek toe lopen... Lovers
Als ik een andere pony ga halen, loopt hij altijd met me mee, zo van HALLOOO je kom toch voor mij?!
Als ik ga rijden op iemand anders pony in het land, loopt ie er de hele tijd achteraan Tong uitsteken
Als hij ergens bang voor is kruipt ie bij mij, in plaats van weg te rennen.
Of hij me echt mag weet ik niet Tong uitsteken , maar vind dat toch wel liefde.
Ik heb hem al vanaf veulen af aan, en voel echt dat we maatjes voor het leven zijn Haha!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 04:35

In de wei neemt Miepie de moeite om me tegemoet te lopen, en me af te schermen van de rest als teken dat ik "van haar" ben. Ze wordt ook nijdig als er een ander paard toevallig aan het hek staat en die dus eerst even een aai over de hals krijgt, dan moet dat andere paard heel hard lopen. (madam is ietwat lui en zal geen voet teveel zetten, het is dus al heel wat dat ze me tegemoet komt lopen). Op stal hinnikt ze altijd wel zodra ze me hoort en staat over de deur te kijken waar ik blijf. Als ze vind dat ik te lang onderweg ben gaat ze tegen de boxwand aan slaan en grijpt mijn jas of shirt zachtjes vast als ik eraan kom. Bijten durft ze niet, dat heb ik haar meteen afgeleerd.

Denk wel dat het vooral te maken heeft met dat ik eten kom brengen en als ze op stal staat haar eruit haal en mee naar buiten neem. (bak doe je haar geen plezier mee, dan is ze niet vooruit te krijgen en gaat alleen maar in verzet tegen alles). Of echte "liefde" bestaat voor paarden? Ik denk het niet, al hebben ze zeker sympathieen en antipathieen naar elkaar en naar mensen toe.