Handschoenen roeckl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Handschoenen roeckl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:38

Ik heb al jaren de light&grip. Zijn superfijn! Zitten echt als een 2e huid voor mij, en ik voel niet dat ik ze aanheb, wat ik met andere wel altijd heb. Wel gaan bij mij snel de schubjes van het materiaal eraf. Dan duurt het uiteindelijk nog een jaar voordat er gaatjes in komen.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:45

na vele handschoenen te hebben versleten ( binnen een aantal maand)
Wil ik nu eens de Roeckl proberen, ik hoor meer positieve dan negatieve geluiden.
Maar mijn vraag is, hoe zit het met de maten?
ze zijn verkrijgbaar in maat 6 t/m 9?
Hoe kan ik dit bij mijzelf meten?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:38

Ik vind ze ook echt heerlijk!

Dela: volgens mij de omtrek van je hand meten. Bij Joyride in DL kosten ze trouwens "maar" 25 euro.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:28

Nou ik heb er een paar gekocht. Is inderdaad met die maten Dela. Ik heb maat 8 meegenomen, heb zelf wat kortere en wat dikkere vingers. Heb ze gewoon gepast.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:09

vanmiddag ook even wezen kijken en heb nu ook Light&Grip van Roeckl genomen.
Ze zaten fijn! nu maar hopen dat ze vaker mee gaan dan mn anderen! zondag gebruik ik ze voor het eerst.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:10

Ik had vroeger ook altijd roeckl.. maar die gingen bij mij niet echt lang mee hoor.
Heel snel versleten.. terwijl ik geen paard had wat de hele tijd liep te trekken etc.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:14

Het maakt misschien ook uit welke soort Roeckl je hebt. Ik kan me net voorstellen dat van die hele dunne, vol met gaatjes, het lang volhouden Tong uitsteken.

Terwijl ik al 7 jaar elke dag heel ruig met mijn leren omga, en die zijn nog steeds zo goed als nieuw!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:17

Ik heb de Roeckl light & grip en ben er hartstikke tevreden over. Meestal doe ik er ongeveer een jaar mee.
Ik heb altijd maat 6, doordat ik van die korte vingertjes heb Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:43

Ik heb die leren met die zachte voering aangehad wowww... maar 50 euro voor handschoenen vind ik toch te veel geld.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:04

Ik heb die Meredith-handschoenen van Roeckl, erg fijne handschoentjes en gaan erg lang mee! Heb ze zeker al 2 jaar

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:07

Heelijke handschoenen...
Ze zitten heerlijk en gaan lang mee, echt een aanrader Lachen

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:27

Ik heb ook de light & grip
Rij ermee en heb ze aan op stal. Echt ideale handschoentjes! Kan ze gewoon aan houden met bijv het hoofdstel om doen
Na ongveer 5 maanden begint bij mij het einde van de wijsvinger kapot te gaan... heb iets te lange nagels

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:36

Henrieke schreef:
Aangezien ik eerder nooit met handschoenen reed maar nu eigenlijk altijd wil ik toch eens goede rijhandschoenen aanschaffen.
Ik denk dat ik voor de roeckl ga, maar wil even zeker weten of deze dus ook echt lang mee gaan naar regelmatig (zeg maar elke dag) gebruik.
Hoelang kunnen jullie er gemiddeld mee als je ze ook zo vaak gebruikt?

Gemiddeld kan ik er 2-3 keer mee rijden. Dan zijn ze helemaal door op de vingers. Ik heb dit bij geen enkel ander merk. Voor mij dus ook geen Roeckls meer Knipoog

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:37

Dela schreef:
na vele handschoenen te hebben versleten ( binnen een aantal maand)
Wil ik nu eens de Roeckl proberen, ik hoor meer positieve dan negatieve geluiden.
Maar mijn vraag is, hoe zit het met de maten?
ze zijn verkrijgbaar in maat 6 t/m 9?
Hoe kan ik dit bij mijzelf meten?

volgens mij wel, ik heb 7. maar bij ons in de buurt heb je ook 7½, dus bij jullie neem ik aan ook wel.
echte aanraders! rijd er al 3 jaar mee, elke dag! maar sinds een maand weer nieuwen, ze waren af!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:39

Wel apart dat er zoveel verschillende meningen zijn Lachen

De mijne zijn echt onverslijtbaar!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:39

tja het verschilt per model...

en wat ik een beetje vervelend vind van de winter uitvoering (michael schaudt) is dat de voering los gaat zitten, en daardoor gaan ze moeilijk aan... Ook had ik na een half jaartje hier al een gat in zitten.

m'n favo waren de meredith michaels beerbaum, met dat elastiek Lachen
Maar die ben ik kwijt geraakt..

En de light en grip waren ook erg fijn Ja ...
Naja voor mij geen andere handschoenen als roeckl iig Tong uitsteken

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:41

Ik heb ze ook. De eersten waren na een week of 2 al stuk. Ben ik mee terug gegaan. Htee tweede paar ging al 1,5 seizoen mee en nu liggen ze al een half jaar op de plank te niksen. maar ze zien er nog super uit

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:42

Ik heb de finesse met voering. Heerlijke hadschoenen, heb ze ook aan als ik naar school fiets Haha! Absoluut geen last van kou zonder dat ze in de weg zitten, en dat vind ik al gauw van handschoenen.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:46

Ik heb die Meredith michaels-Beerbaum uitvoering ervan. superfijne handschoenen, heb meerdere paren gehad en doe er ongeveer een jaartje mee.

Alleen heb ik dit paar echt zwaar naar de filestijnen gereden door met mn teugels die een rubberen binnenkant hebben gereden Scheve mond Dus dat doe ik ook nooit meer.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:51

Ze zitten heel lekker en zijn goed stevig. Ik ben er zelfs een keer mee gevallen over het asfalt en een onwijze schuif gemaakt, en er zitten alleen een paar schaafjes in en een gaatje, terwijl ik helemaal onder de wonden zat en er een enorm brandgat in mijn broek zat. Dus die van mij zijn in elk geval van goede kwaliteit Lachen

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:23

Ik heb ook altijd Roeckls! Ze zitten echt super fijn, heb bij andere handschoenen altijd het idee dat ik geen teugels voel, maar bij Roeckl voel ik gewoon nog alles. Ondanks dat ze snel slijten koop ik toch telkens nieuwe. Overigens, wanneer het leer ervan af is kan je nog gewoon een poosje doorrijden hoor. Momenteel rij ik ook gewoon 'op de stof', maar de werking blijft hetzelfde.

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:39

Ik draag al jaren roeckl handschoenen! Het zijn echt de beste die ik al heb gehad. Ik draag voornamelijk de leren en de deine.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:42

Draag ook alweer een aantal jaren Roeckl handschoenen.
Kreeg wel de tip om ze iets strakker aan te schaffen, als ze te los zitten slijten ze sneller..

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 01:18

Een jaar of 5 geleden hebben ze mijn vader deze handschoenen áangesmeerd'. Hij zocht handschoenen omdat ik ook altijd last van koude handen had in de winter. Heb ze voor kerst gekregen, maar vond ze eigenlijk veel te duur. Ben er ook wel zuinig op geweest. Wel altijd met rijden aangehad en na een jaar of 5 zijn ze nu langzamerhand aan vervanging toe. Ik weet wel dat ik weer een paar ga halen, vind ze super.