Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxx schreef:Je geeft zelf aan dat het paard de eerste 4 maanden super heeft gelopen. Dan neem ik aan dat het paard niets mankeerde toen jullie hem kochten. Volgens mij is het nu aan jou om te bewijzen dat er wel sprake was van een verborgen gebrek toen jullie hem kochten. Dat zou wel eens heel lastig kunnen worden nu je zelf niet weet wat de oorzaak is van de kreupelheid. Pas als je de oorzaak weet kun je eventuele stappen ondernemen. Als de oorzaak de scheuren blijken te zijn geef ik je weinig kans, daar wist je immers van. Als de oorzaak iets anders is zul je moeten bewijzen dat het paard dat gebrek al had toe je hem kocht. En dat lijkt me eigenlijk stug omdat hij de eerste 4 maanden super liep.
whoopylover schreef:"Wanneer het gaat om een professionele verkoper en een particuliere koper geldt de regel, dat wanneer zich binnen een 6 maanden na aankoop inderdaad een (ernstig) gebrek voordoet, de koper binnen twee maanden nadat hij het gebrek constateert, de verkoper hierover moet inlichten. De koopovereenkomst kan dan worden ontbonden (waarbij de verkoper het paard terugneemt). Tenminste,wanneer het gaat om een gebrek dat ontbinding rechtvaardigt!!!!"
Kan je niet op basis van deze regels het paard sowieso terugbrengen, of moet je echt per se een gebrek hebben wat bij aankoop al aanwezig was?

:D