Trailers... Wat voor welke prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Trailers... Wat voor welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:39

Het gaat niet alleen om het aanhouden, ook verzekeringtechnisch kun je grote problemen krijgen als dit niet op orde is.

En het klopt niet dat je alleen 1-assig mag trekken met B rijbewijs maar daar zijn al genoeg topics over geweest.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:40

Eindelijk die mij eens duidelijk antwoord kan geven. Dank je wel Noppert Knipoog. Dus het gaat er eigenlijk niet om wat er in de trailer staat maar wat er op het plaatje staat en wat de auto mag trekken Knipoog
Manlief wil nl. een 2-paardstrailer want dan hoef ik nooit alleen op wedstrijd zegt hij dan (denkt zeker dat ik dan een taxibedrijf ben ROFL) en ik wil graag 1,5-paardstrailer. Maar ja als je een keer naar het bos wil met meerdere.....Dus ben er nog niet helemaal uit Tong uitsteken

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:46

Weet er iemand of er ook Weijermodellen zijn die ik voor die prijs kan kopen? Dus voor 1.5paards... Want hoe meer ik lees, hoe vaker ik die naam tegenkom.
Iemand zei iets over de hoogte: ik heb niet zo'n groot paard, het is een arabiertje, dus veel plek in de hoogte en breedte neemt die niet in Clown
Een tweepaards wil ik niet, echt een 1.5.

Misschien een stomme vraag, maar liever niet te veel discussiëren over het gewicht wat je mag trekken. Daar zijn al genoeg topics over geweest en het is voor mij niet relevant op dit moment. Het maakt het topic ook niet overzichtelijker Clown *zeurpietmodus af* Knipoog
Noppert, hier zit dat dus anders in België. Als je je B voor 1989 hebt gehaald, mag je wel meer trekken, in ieder geval genoeg om een 1.5paards (gevuld) te trekken. Hoe dat komt, weet ik niet en het klinkt idioot, maar het is wel zo.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:48

Kijk eens op de site van Weijer http://www.weijer.nl , daar staan ook nog wel wat tweedehands trailers. Bedrijf zit in Deurne, bij Eindhoven, dus vanuit Hasselt ook prima te doen.
Hele vriendelijke mensen, die je alles vertellen wat je weten wilt. Ja

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:53

Noppert: LEES DE FAQ, je praat onzin!
en kom anders met de bewijzen dat je gelijk hebt.

waar is Ikke of Margreet.....??? hellup!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:55

Prima, als je even aangeeft welke van mijn posten dan zogenaamd onzin zijn, dan zal ik het je even haarfijn uit de doeken doen (en daar heb ik geen hulp van anderen voor nodig!)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:56

Deze dus, Noppert:
Noppert schreef:
Javelin schreef:
Ga deze topic even volgen. Gaan volgend jaar ook voor een nieuwe trailer kijken Knipoog

Misschien een beetje offtopic:

Weegt een 2-paardstrailer met 1 paard erin 2000 kg?
Wij gaan met een auto de weg op die 1800 kg trekken. Vervoeren 1 paard met een 2-paardstrailer en zijn nog nooit aangehouden Bloos
Zijn wij dan strafbaar?

Dat hangt er vanaf wat er op het zilverkleurige plaatje staat dat voorop de dissel zit (bouwjaar/type en max. gewicht) Staat er 1800 kg op heb je geen probleem, staat er 2000 kg dan mag je de trailer officieel niet trekken met die auto.
Overigens zijn wij de afgelopen 25 jaar ook nog nooit aangehouden............ Knipoog

Lees even de FAQ voordat je weer iets hierover zegt. Het is namelijk NIET waar. Met B-E rijbewijs mag je alles aan je auto knopen wat FEITELIJK minder weegt dan dan wat de auto mag trekken. art 15 reglement rijbewijzen.

Tieneke schreef:
Weet er iemand of er ook Weijermodellen zijn die ik voor die prijs kan kopen? Dus voor 1.5paards... Want hoe meer ik lees, hoe vaker ik die naam tegenkom.
Iemand zei iets over de hoogte: ik heb niet zo'n groot paard, het is een arabiertje, dus veel plek in de hoogte en breedte neemt die niet in Clown
Een tweepaards wil ik niet, echt een 1.5.

Nope, dan moet je even doorsparen. Maar dan ben je er ook de komende jaren vanaf. Goed onderhouden en dat ding gaat de rest van je leven mee. Ik ken ze bij bosjes, 20+ jaren oud, volledig goed EN origineel!
Welliswaar zijn er trailers die goedkoper zijn dan een Weijer, maar ik ken er geen die dan toch diezelfde kwaliteit halen.
Bedenk: Quality remains, long after the price is forgotten..........
Laatst bijgewerkt door ikke op 04-12-08 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:56

Noppert schreef:
Overigens mag je met een B-rijbewijs alleen 1-assige aanhangers tot een gewicht van 750 kg trekken, dus iedereen die met een B-rijbewijs en een trailer de weg opgaat is eigenlijk strafbaar Bloos

Leg deze maar eens uit!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:58

thanks Ikke, zucht....
Citaat:
Prima, als je even aangeeft welke van mijn posten dan zogenaamd onzin zijn, dan zal ik het je even haarfijn uit de doeken doen (en daar heb ik geen hulp van anderen voor nodig!)

ok, komt ie: zie schuin gedrukt mijn commentaar
Citaat:
Dat is dus niet waar, het maakt niet uit of je 1, 2 of geen paard in een 2-paards trailer hebt staan, een auto van 1400 kg mag zo'n trailer dus niet trekken als de bestuurder E heeft mag het mits je niet zwaarder laadt dan 1399 kg, of het slim is is een tweede, maar het mág wel Op de trekhaak zit een plaatje waarop staat wat het maximaal gewicht is dat getrokken kan worden. onzin, dit is van toepassing op de MTM van de trailer en niet van de trekauto
Even als voorbeeld: wij kochten een 2-paards Weijer trailer en reden een Opel Zafira (1200 kg trekkracht). Deze mocht dat dus niet trekken (ook niet leeg!) wederom, dat mag best leeg, mits de bestuurder E rijbewijs heeft, en de Safira zn kogeldruk klopt, zie FAQ en omdat veiligheid voor alles gaat hebben we een oude Nissan Patrol gekocht die 3600 kg mag trekken.
Stel je voor dat je aangehouden wordt met een 2-paards trailer, met 1 paard erin en een auto ervoor die eigenlijk een 2-paards niet mag trekken. Oom agent moet dan eerst een weegschaal regelen waar de trailer op moet om te wegen of je trailer niet aan het maximale gewicht komt. als de auto het technisch aankan en de bestuurder BE heeft maakt dit geen bal uit en mag oom agent je geen bon uitschrijven

Citaat:
Dat hangt er vanaf wat er op het zilverkleurige plaatje staat dat voorop de dissel zit (bouwjaar/type en max. gewicht) Staat er 1800 kg op heb je geen probleem, staat er 2000 kg dan mag je de trailer officieel niet trekken met die auto.je bent in ieder geval wel consequent fout

Citaat:
Overigens mag je met een B-rijbewijs alleen 1-assige aanhangers tot een gewicht van 750 kg trekken, dus iedereen die met een B-rijbewijs en een trailer de weg opgaat is eigenlijk strafbaarweer niet waar, met B mag je best een zwaardere aanhanger trekken, lees de FAQ en vergeet de kogeldruk niet....
Laatst bijgewerkt door cissy op 04-12-08 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:59

Tieneke schreef:
Weet er iemand of er ook Weijermodellen zijn die ik voor die prijs kan kopen?

ik ben daar dit jaar ook geweest en een nieuw model was volgens mij vanaf 4250. maar dan heb je wel een hele kale versie...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:02

Ik zag net op de Weijersite een tweedehandstrailer in perfecte staat, voor 2000 euro afgerond. Zoiets is dus perfect Haha! Alleen zit ik nu toch in de knoop met het gewicht Clown Haha!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:03

Ga deze topic even volgen. Gaan volgend jaar ook voor een nieuwe trailer kijken Knipoog

Misschien een beetje offtopic:

Weegt een 2-paardstrailer met 1 paard erin 2000 kg?
Wij gaan met een auto de weg op die 1800 kg trekken. Vervoeren 1 paard met een 2-paardstrailer en zijn nog nooit aangehouden Bloos
Zijn wij dan strafbaar?
[/quote]

Dat hangt er vanaf wat er op het zilverkleurige plaatje staat dat voorop de dissel zit (bouwjaar/type en max. gewicht) Staat er 1800 kg op heb je geen probleem, staat er 2000 kg dan mag je de trailer officieel niet trekken met die auto.
Overigens zijn wij de afgelopen 25 jaar ook nog nooit aangehouden............ Knipoog[/quote]
Lees even de FAQ voordat je weer iets hierover zegt. Het is namelijk NIET waar. Met B-E rijbewijs mag je alles aan je auto knopen wat FEITELIJK minder weegt dan dan wat de auto mag trekken. art 15 reglement rijbewijzen.

Dat zeg ik toch ook: de schrijfster geeft aan dat haar auto 1800 kg trekken, staat er op het plaatje 1800 kg is er niets aan de hand, staat er op het plaatje 2000 kg dan zou het niet mogen. Dus we zeggen alle twee hetzelfde, dus ik zie het probleem niet Knipoog
We hebben allebei gelijk!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:10

Noppert schreef:
Dat zeg ik toch ook: de schrijfster geeft aan dat haar auto 1800 kg trekken, staat er op het plaatje 1800 kg is er niets aan de hand, staat er op het plaatje 2000 kg dan zou het niet mogen. Dus we zeggen alle twee hetzelfde, dus ik zie het probleem niet
We hebben allebei gelijk!

nee jullie zeggen niet hetzelfde... jij hebt het over papier... de ander over het werkelijke gewicht Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:12

feitelijk gewicht is anders dan op het plaatje, Rianneke snapt het!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:14

Nou ik snap er dus helemaal niks meer van Nagelbijten / Gniffelen

Ik mag dus wel met een 2-paardstrailer waar 1 paard in staat wel achter een auto hangen die 1800 kg mag trekken?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:15

Als je trailer en paard samen niet zwaarder zijn dan 1800 kg dan mag dat ja!
En je een E rijbewijs hebt natuurlijk.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:18

Javelin schreef:
Ik mag dus wel met een 2-paardstrailer waar 1 paard in staat wel achter een auto hangen die 1800 kg mag trekken?

jep! als je e hebt tenminste!

jou auto mag 1800 kg trekken en wat je er ook achter hangt in welke vorm dan ook. als het niet boven de 1800 uitkomt en je hebt een e rijbewijs ben je helemaal legaal bezig Pling

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:22

Ik heb inderdaad E-rijbewijs Pling
Het is me nu eindelijk eens duidelijk Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:23

KOGELDRUK!!!!

check je plaatje van je trekhaak en kijk wat de maximum verticale last mag zijn, als dat 75 kg of meer is zit je redelijk safe en kan je inderdaad met die 2 paards met 1 paard erin op stap. Met minder dan heb je pech want een 2 paards is dan te zwaar.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:27

Neem aan dat dat ook op je papier staat? wij hebben zo'n wegklapbare trekhaak en daar zit geen plaatje op Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:29

Ik wil niet moeilijk doen... Maar dit is wel erg offtopic... Voor mij zeker, aangezien heel de regelgeving in België anders is... En eigenlijk ben ik al 1001 sites over de NLse regels tegengekomen, dus ik neem aan dat daar voor anderen genoeg info op zal staan...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:40

sorry tieneke, je hebt gelijk dat we jouw topic een beetje vervuilen, maar ik kan er slecht tegen als er mensen met regels gaan lopen strooien die niet waar zijn en dan ondanks tegenbewijs toch vol blijven houden dat het zo is....
De regels zijn al niet makkelijk en dan wordt het alleen nog maar onoverzichtelijker, klok en klepel verhaal zeg maar....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:45

Dat begrijp ik Lachen Maar dan kunnen we misschien nu terug verder ontopic ipv over de regels in NL te praten...? Haha!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:55

tieneke

de trailers in belgie zijn goedkoper dan in nederland en anders moet je de trailer ook weer invoeren kost ook geld en tijd Knipoog
maar waar je goeie adressen hebt dat weet ik niet
ik zoek zelf al een tijdje naar een dealer die mijn trailer een beurt kan geven in belgie maar tot nu toe heb ik nog niks in de buurt gevonden

ik hou dit even in de gaten misschien heeft iemand een adres in de buurt van hamont

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:59